Veerle Baetens muziekproject Dallas




Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 18-05-2012 18:59

Ze is zaterdag de muzikale act in Vrienden Van De Veire
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Chrissie
Super Ere Lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 10-10-2010 12:54

Bericht door Chrissie » 19-05-2012 02:42

Lotteke schreef:Ze is zaterdag de muzikale act in Vrienden Van De Veire
Dat wil ik niet missen! :) :) :)
Soms komen dromen uit!

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 19-05-2012 12:06

Veerle Baetens stelt tijdens sabbatjaar eerste album van Dallas voor

Van de stoere Hannah Maes uit 'Code 37' is actrice Veerle Baetens (34) getransformeerd in een retro popprinses. Voor Veerle is een eigen plaat onder de naam Dallas een evidentie. 'Muziek was mijn eerste liefde. Of eigenlijk dans. Als tiener stond ik constant de moonwalk van Michael Jackson na te doen.'

Veerle Baetens zit er relaxed bij. Kort, warmbruin haar, een wijde vintagebroek, gestreept T-shirtje. Alweer een totaal andere gedaante, na het lelijke eendje in Sara, de rosse speelvogel in de Pippi Langkous-musical en de peroxide-blondine met luipaardmotiefjes uit Code 37. 'Ik wou een duidelijk, ander beeld, dat dichter bij mezelf ligt dan hoe ik de jongste jaren voor de dag kwam. Voor Dallas heb ik me laten inspireren door jongensachtige vrouwen. Korte kopjes als Twiggy, Coco Chanel, Winona Ryder...' Ze schopt haar schoenen uit. Er komen twee wandelsokken piepen met op beide voeten een L. Ze giechelt betrapt. 'Waarom heb ik nu weer net vandaag twee linkersokken aangedaan?'

Haar muzikale carrière lanceert Veerle onder de naam Dallas. 'Tijdens een avondje met vriendinnen gooide iemand Dallas in de groep en dat vond ik leuk klinken.' Al drie jaar is ze bezig met het project, samen met de Waalse muzikante Sandrine Collard. 'Zij is de vrouw van de beste vriend van mijn man. Toen ik zwanger was (van haar nu 3-jarige dochtertje Billie-Louise, nvdr.), stuurde zij mij muziek op en dan ging ik aan de slag met zangarrangementen en liedjesteksten. Ik zat toen in een heel vruchtbare periode. (lacht) Het was van in het begin duidelijk dat alleen ik zou zingen en dat ik alleen op het podium zou staan. Daarom sta ik nu alleen op de albumhoes, terwijl we er bij de eerste single nog samen op stonden.'

Met Daan
Elektropop, zo wordt de muziek van Dallas omschreven. Catchy en vaak melancholische liedjes over het jachtige leven en over - wat anders? - de liefde. Dat in het Engels en in het Frans. 'Chaque jour - waarvoor ik de hulp kreeg van Daan - slaat op een relatie van twee jaar met een Franstalige man. Het dateert weliswaar van tien jaar geleden, maar toch geef ik me best bloot. Als je naar Dallas luistert, zit je in mijn hoofd.'

Voor Veerle is muziek haar eerste liefde. 'Of eigenlijk nog meer dans. Vroeger was ik steevast de eerste op een dansvloer en stond ik constant Michael Jackson na te doen. (lichtjes gegeneerd) Jaja, de moonwalk. Ik heb me vervolgens ingeschreven voor de musicalopleiding omdat die muziek en dans het beste combineerde. Acteren, dat nam ik erbij. Op mijn toelatingsexamen moest ik een monoloog brengen. Ik had nog nooit van een monoloog gehoord. Mijn zangstem heb ik eigenlijk ook pas ná mijn opleiding gevonden. Ik zat in de klas met Ann Van den Broeck, dé musicalstem van Vlaanderen, maar ik geraakte maar niet vooruit.'

Wie niet naar Pippi Langkous ging kijken, hoorde Veerle voor het eerst zingen in de telenovelle Sara. 'Ik heb toen zelfs - als Sara - meegedaan aan Idool. Jurylid Vera Mann zei: Je hebt een mooi stemmetje, maar ik zie jou niet in het juiste verhaal. Maar kom eens dichterbij. Ik dacht: Shit, want zij was de enige die mij kon herkennen vanuit mijn musicalverleden. Ze zei: Als gij uw haar nu eens zou knippen. Van de zenuwen begon ik te wenen. Jean Blaute was ook positief, maar Sara mocht toch niet door.'

Onlangs viel Baetens in de prijzen op de Nacht van de Televisiesterren. Vrij onverwacht won Code 37 de prijs voor beste fictie. 'Ik was enorm van mijn melk. Iedereen ging voor De ronde, punt. Dus was ik al een beetje beginnen te drinken. Plots riepen ze dan toch Code 37 af en moesten we op het podium. Het was allemaal een beetje raar en ik ben vroeg naar huis gegaan. Neen, dat dansen vermindert met ouder worden. Maar toen de plaat klaar was, heb ik wel met mijn dochter en mijn man staan shaken in de woonkamer. (lacht) Ik heb een filmpje van Billie die danst op Mega Mindy. Ik vind dat eigenlijk een tof nummer, dat bouwt zo leuk op. (begint te zingen) Dukuduku... Is het een vliegtuig... Ze is ook fan van dat nummer van Lykke Li. (met kinderstemmetje) Ik wil nog eens I follow. Ik vind ook dat ze leuk danst. (staat recht en begint van voor naar achter te draaien) Een beetje bevreemdend zelfs.'

Eindelijk heeft Veerle weer de tijd om van haar dochter te genieten, nu ze een sabbatjaar genomen heeft. 'Ik ben natuurlijk veel bezig met de plaat. Voorts haal ik de banden met vrienden en familie weer aan en heb ik op die ene mooie dag mijn garage uitgemest. En een weekje Barcelona, waar ik drie boeken heb uitgelezen. Zalig.'

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GHF3Q9UPK
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 19-05-2012 22:35

Lotteke schreef:Ze is zaterdag de muzikale act in Vrienden Van De Veire
ik heb het gezien, maar om eerlijk te zijn ik vond het maar niets
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

kellyvds
Super Lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 08-08-2010 16:39

Bericht door kellyvds » 19-05-2012 23:03

Lotteke schreef:
Lotteke schreef:Ze is zaterdag de muzikale act in Vrienden Van De Veire
ik heb het gezien, maar om eerlijk te zijn ik vond het maar niets
ik vond het speciaal, maar zeker niet slecht.
denk da ik het wel beter zal vinden als ik het vaker moest horen

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 20-05-2012 00:05

Niet het liedje van bij Peter Van De Veire, maar toch ook van Dallas

"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 21-05-2012 19:32

Ik ben niet zo een fan van haar muziek, eigenlijk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 21-05-2012 20:16

hier vind je het liedje van de zaterdag in vrienden van de veire: http://www.een.be/programmas/vrienden-v ... evering-34

Het is het derde filmpje
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

xElienn
Super Lid
Berichten: 566
Lid geworden op: 31-01-2012 21:07

Bericht door xElienn » 21-05-2012 20:58

Ze stond in het Laatste Nieuws dit weekend, onder andere over Dallas

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 22-05-2012 21:48

Kaatje schreef:Ik ben niet zo een fan van haar muziek, eigenlijk
ieder zijn eigen smaak he, al ben ik het wel met je eens, ik ben er ook niet zot van
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Plaats reactie