Amerikaanse telenovelle Where is Elisa

Geef hier de volgorde van jullie favoriete telenovelles.
Plaats reactie
Toby
Sterposter
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12-06-2010 18:10

Amerikaanse telenovelle Where is Elisa

Bericht door Toby » 25-09-2010 12:05

Het productiehuis Eyeworks van Reinout Oerlemans heeft voor dertien landen, waaronder Nederland, de formatrechten van de Amerikaanse telenovela Where Is Elisa verworven. De thrillerserie over de zoektocht naar een vermiste dochter was een groot succes in Amerika. "Doordat het gaat om zoiets primairs, om zulke oerinstincten, het beschermen van je kind of zusje, maakt het bij iedereen iets los. Daarom is de serie relevant voor elketv-zender in Nederland en andere landen", zegt Oerlemans.

Eyeworks mag naast Nederland ook remakes maken in België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, IJsland, Noorwegen, Denemarken, Finland, Zweden, Argentinië en Brazilië. "Er waren heel veel producenten die Where Is Elisa? dolgraag wilden hebben, maar het is Eyeworks gelukt doordat we in verschillende landen actief zijn en binnen de groep zo hecht samenwerken. Ik ben er dan ook trots op dat het Eyeworks is die Where Is Elisa? nu naar Europa haalt", zegt Oerlemans.

Where Is Elisa haalde in thuis Chili een kijkdichtheid van maar liefst 37 procent en een bijzonder hoge 57 procent tijdens de slotaflevering. Het Spaanstalige tv-netwerk Telemundo bracht Where Is Elisa? naar de Spaanstalige markt in de Verenigde Staten, waar de remake Missing heette. "Where Is Elisa? is Telemundo’s best scorende telenovela ooit", geeft Karina Etchison van Telemundo aan.

Telemundo is blij met de samenwerking met Eyeworks. "Steeds meer landen raken in de ban van het format. Zo werd Where Is Elisa? al eerder verkocht aan Turkije, Indonesië, Columbia en Italië. We zijn blij dat Eyeworks deze telenovela nu naar verschillende Europese markten én naar Argentinië en Brazilië brengt."

bron: mediacourant.nl

Toby
Sterposter
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12-06-2010 18:10

Bericht door Toby » 19-02-2011 17:31

Wordt dit de eventueele vijfde telenovelle voor Vtm?
Misschien weten we binnenkort meer (als er een vijfde telenovelle komt?)

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 19-02-2011 17:33

Het 'thrillerserie'-woord alleen al zegt mij: niks voor mij
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 19-02-2011 17:36

ik knoop thriller en telenovelle ook niet direct aan mekaar; ik vind de weg die ze nu op zijn gegaan, veel meer eigen Vlaamse inbreng, heel ok :D
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 19-02-2011 20:10

Thriller kan ook leuk zijn maar als ze dat over 200 afleveringen gaan spreiden, gaat het veel te lang duren. Dat moet spannend zijn en niet eindeloos duren want dan is het zoeken naar ook niet meer leuk :D

kellyvds
Super Lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 08-08-2010 16:39

Bericht door kellyvds » 20-02-2011 13:07

Thriller is wel leuk, maar ik denk ook dat 200 afl te lang gaat zijn

stephanie01
Fan Lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 26-06-2010 18:02

Bericht door stephanie01 » 24-02-2011 02:04

nope geen thrillen voor mij geef mij maar passie en liefde op het scherm :p

Plaats reactie