artikels

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 13-04-2011 00:04

ja, inderdaad, bedankt :D
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 13-04-2011 22:57

leuk!!

noom
Super Lid
Berichten: 893
Lid geworden op: 13-06-2010 15:06

Bericht door noom » 14-04-2011 09:19

mooi !
Veerle Baetens Fan
Hilde de baerdemaeker fan

ze zijn gewoon de BESTE !! :)

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

TV Familie van gisteren

Bericht door Ponkie » 14-04-2011 20:43

Een dag uit het leven van... ‘Ella’-actrice Darya Gantura

Darya Gantura (24) is al bijna een jaar aan de slag op de set van de telenovelle ‘Ella’. Elke dag kruipt ze in de huid van het hoofdpersonage. Ze doet
haar job met hart en ziel, maar er blijft weinig tijd over voor andere zaken. Eind mei kan ze eindelijk van een welverdiende vakantie genieten, want
dan lopen de opnamen ten einde.

Wanneer begint een werkdag voor jou?

Vandaag heb ik geluk: ik moet maar één scène spelen en moest pas tegen 11 uur komen. Normaal ben ik hier al rond 6u30 en ik ben absoluut géén ochtendmens. Daarom
ga ik al rond 22u slapen. In het weekend ben ik nooit voor de middag wakker. Een voormiddag bestaat voor mij niet. Dit is dus aanpassen. Het zijn
lange dagen, maar ik doe het graag. Een hele dag aan een bureau zitten, zou zwaarder zijn.

Ella heeft een aparte kledingstijl. Hou je daarvan?

Ik vind het leuke kleren, maar het is mijn stijl niet. Ik vind het te kleurrijk en te onschuldig. Zelf draag ik liever iets comfortabeler:
een broek, een trui met een kap en een leren vestje.

Wat doe je om de tijd te doden tussen de opnamen?

Het komt zelden voor dat ik moet wachten, want het is meestal zo gepland dat ik in elke scène zit. Een telenovelle gaat heel snel. Als ik toch moet wachten,
lees ik scenario’s of leer mijn scènes voor de volgende dag. Er is altijd wel wat te doen.

Lukt dat goed, je teksten leren?

Elk weekend bereid ik de scènes van die week voor. Maar vanbuiten leren gaat dan nog niet, want we draaien bijna elke dag één aflevering. Dat is veel tekst!
Ik leer ’s avonds alles voor de volgende dag. Mijn kortetermijngeheugen is zo getraind dat ik mijn tekst maar een paar keer moet lezen omhem onder de
knie te hebben.

Wat doe je op een vrije dag?
Het gebeurt maar af en toe dat ik een dag vrij heb. Dan doe ik papierwerk en boodschappen, ga naar de bank... Ik heb weinig tijd om te luieren.

Als je de klok rond moet werken, heb je dan nog tijd voor huishoudelijke taken?

Nee, absoluut niet. Ik heb een poetsvrouw, dat gaat niet anders. Ik woon samen met mijn vriend en ik heb veel geluk dat hij thuis veel doet, zoals koken.

Ben jij een romanticus zoals Ella?

Niet op dezelfde manier. Ik zou niet direct op zoek gaan naar een prins om mee te trouwen. Dat is niet mijn prioriteit.

Krijgt je carrière dan voorrang?

Op dit moment kan dat niet anders.‘Ella’ neemt al mijn tijd in beslag. We draaien nog tot eind mei. Daarna kan ik rusten en op vakantie gaan. Dat zal nodig zijn!

Hoe moeilijk zal het afscheid zijn?

Ergens zal ik opgelucht zijn, maar ik ga ‘Ella’ wel missen. Nu is dat mijn leven en dat zal wegvallen. De mensen hier zijn bijna familie geworden, ik zie hen
meer dan mijn echte familie. Wij zijn echt vrienden geworden. Het zal raar zijn, maar ik ben niet bang om in een zwart gat te vallen.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 14-04-2011 20:46

merci!!
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 14-04-2011 20:49

De foto's krijg ik spijtig genoeg niet gepubliceerd
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 14-04-2011 20:50

Ponkie schreef:De foto's krijg ik spijtig genoeg niet gepubliceerd
waar kan ik ze vinden op internet? dan zal ik eens proberen, of was het een boekske?
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 14-04-2011 20:56

Iets gelijkaardigs, maar toch anders :P

Hoe ziet de werkdag van Darya Gantura van 'Ella' eruit?

Darya Gantura speelt momenteel de hoofdrol in de telenovelle 'Ella' en is ook te bewonderen in de jeugdserie 'De 5de Boog'. Drukke tijden voor de 24-jarige actrice. Vacature.com nam haar werkdag onder de loep.

Hoe laat begint jouw werkdag?
“Mijn werkdagen verschillen van dag tot dag. Met de telenovelle Ella hebben we dagelijks studio opnames. Omdat ik één van de hoofdpersonages ben, kom ik in zeer veel scènes voor. Meestal start mijn werkdag om 07 uur ’s ochtends en eindigt ze rond 18u. Ik sta dan rond 05u30 op.”

“Ondanks dat ik zo vroeg moet opstaan, neem ik thuis toch de tijd om rustig wakker te worden. Zo neem ik graag nog uitgebreid een bad alvorens ik me aan de werkdag waag. Het helpt het vervelende gevoel ’s ochtends te verdrijven en ik vind het een leuke manier om aan de dag te beginnen.”

“Omdat ik zo vroeg begin, heb ik meestal geen last van files. Ik woon op ongeveer een half uurtje rijden van de studio. Dat valt dus heel goed mee. Ontbijten doe ik op de set samen met de hele crew.”

“ ’s Middags wordt er ook warm eten voorzien voor cast en crew. Dus daar hoef ik me al geen zorgen over te maken. Het is voor mij het uitgelezen moment om te ontspannen.”

Moet je tijdens een werkdag niet vaak wachten tot je aan de beurt bent?
“Omdat ik in zoveel scènes voorkom, valt dat wachten heel goed mee. Dat is fijn, want zo kan je vlot verder werken. Anderzijds is het soms ook wel aangenaam om even stil te zitten en de tijd te nemen om eens diep adem te halen. Als je constant bezig bent, heb je daar zelfs geen tijd meer voor.”

“Het zijn alleszins wel lange dagen. Want ook ná mijn werkdag in de studio blijf ik bezig met mijn werk. ’s Avonds studeer ik bijvoorbeeld mijn teksten voor de dag nadien al in. Ik zorg er dan ook altijd voor dat ik op tijd ga slapen. Het weegt soms wel, maar ik doe mijn werk enorm graag. Dus dat heb ik er wel voor over.”

Je werkt dag in dag uit lange dagen. Hoe is de band met je collega’s?
“Wij werken inderdaad een heel jaar lang nauw samen. Het is dan ook moeilijker om over ‘collega’s’ te spreken. We zijn eigenlijk één grote familie op dit moment. Het schept een band en ik mag van geluk spreken met zulke toffe mensen in mijn buurt.”

Heb je naast het werk nog wel tijd voor jezelf tijdens zo'n intensieve periode?
“Ik werk 5 dagen op 7 aan de reeks en dat slorpt veel energie op. Het is mentaal zeer intensief. Als ik dan toch vrij ben tijdens het weekend probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen. In het begin kon ik tijdens mijn vrije dagen mijn werk moeilijk loslaten. Ik droomde zelfs over Ella. Nu kan ik makkelijker het onderscheid maken."

“Ik heb zelf geen kabeltelevisie thuis. Het zou me tijdens mijn vrije momenten te veel afleiden, denk ik. Via DVD’s probeer ik Ella toch zo goed mogelijk op te volgen. Ik vind het belangrijk om mezelf te zien spelen. Het geeft me de nodige feedback. En op die manier kan ik ook zien waar de collega’s mee bezig zijn en hoe de scènes precies in beeld gebracht worden.”

Als je niet aan het werk bent, waar geef je dan graag je geld aan uit?
“Ik ga graag op vakantie. Tijdens de kerstvakantie heb ik besloten twee weken naar de zon te trekken. Dat zal ik dan echt nodig hebben. Ik geef mijn geld graag uit aan iets ontspannend. Welness is ook een favoriet tijdverdrijf. Of op restaurant gaan. Je ziet, voor wat verwennerij geef ik graag mijn geld uit!"
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 14-04-2011 21:14

Lotteke schreef:
Ponkie schreef:De foto's krijg ik spijtig genoeg niet gepubliceerd
waar kan ik ze vinden op internet? dan zal ik eens proberen, of was het een boekske?
het was in TV familie, en ik heb de pdf, maar dat kan ik hier niet op krijgen, ik heb er de tekst uit gehaald
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 14-04-2011 21:20

Ponkie schreef:
Lotteke schreef:
Ponkie schreef:De foto's krijg ik spijtig genoeg niet gepubliceerd
waar kan ik ze vinden op internet? dan zal ik eens proberen, of was het een boekske?
het was in TV familie, en ik heb de pdf, maar dat kan ik hier niet op krijgen, ik heb er de tekst uit gehaald
oke, geen probleem
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Plaats reactie