artikels

duifkex
Super Ere Lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 23-06-2010 22:30

Bericht door duifkex » 11-11-2010 19:49

hoe groot ben je sam ik 1m 75 cm jij sam

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 11-11-2010 22:25

duifkex schreef:hoe groot ben je sam ik 1m 75 cm jij sam
ik ben iets kleiner :P 1.72

evelineee
Sterposter
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12-06-2010 21:08

Bericht door evelineee » 12-11-2010 01:28

sam schreef:
duifkex schreef:hoe groot ben je sam ik 1m 75 cm jij sam
ik ben iets kleiner :P 1.72
Bij de meeste uit mn klas voel ik me echt klein.
Een meisje uit onze klas die doe atletiek en die denk'k ook ze groot of ietsjes groter maar kweet niet zeker & k'moe zo altijd naar boven kijken :P.
Het ambetantigste is dat ik een grote maat heb en als'k mn schoenen aan doe dan lijken mijn voeten zo groot :)
ωαяє νяιєη∂ѕcнαρ кєηт єєη вєgιη, мααя gєєη єιη∂є!

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 12-11-2010 11:12

evelineee schreef:
sam schreef:
duifkex schreef:hoe groot ben je sam ik 1m 75 cm jij sam
ik ben iets kleiner :P 1.72
Bij de meeste uit mn klas voel ik me echt klein.
Een meisje uit onze klas die doe atletiek en die denk'k ook ze groot of ietsjes groter maar kweet niet zeker & k'moe zo altijd naar boven kijken :P.
Het ambetantigste is dat ik een grote maat heb en als'k mn schoenen aan doe dan lijken mijn voeten zo groot :)
mwhaha :D Ik heb een gewone maat van schoene denk ik :D

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Humo van morgen

Bericht door Ponkie » 21-02-2011 20:29

De 7 Hoofdzonden volgens Darya Gantura ('Ella')


(foto © Johan Jacobs) 'Wat is er mis met seks zonder liefde?'
Toen Darya Gantura dik 24 jaar geleden in Oezbekistan werd geboren, was ze meteen al een buitenstaander. Ze was blond en bleek, in een oord waar donker haar en een zongelooide huid de norm zijn. En Russisch was ze ook - en dat bleek bepaald geen voordeel, toen de Sovjet-Unie een paar jaar later uiteenviel en de Oezbeken driftig aan eigen volk éérst gingen doen.


Een fragment uit 'De Zeven Hoofdzonden volgens Darya Gantura'
Onkuisheid

HUMO Lijkt een rijk en vrolijk gevuld seksleven je onontbeerlijk om gelukkig te zijn?

Gantura «Dit klinkt ongetwijfeld heel erg fout, maar ik zou het echt niet weten: simpelweg omdat mijn seksleven tot nu toe nog nooit níét vrolijk gevuld is geweest. Ik weet dus ook niet of het me ongelukkig zou maken mocht het me ooit overkomen.

»Maar ik hoor wel eens mensen klagen omdat ze door een periode van droogte moeten, dus ik vermoed dat een gevuld seksleven inderdaad een belangrijke geluksfactor is.»


HUMO Door wie ben je voorgelicht?

Gantura «Door mijn moeder. Toevallig, bijna. Ik was op straat aan het spelen met kinderen uit de buurt, toen één van hen het woordje 'condoom' gebruikte. Voor ik het wist liep iedereen zinnetjes als 'Jij bent een dikke condoom!' naar elkaar te roepen. Ik lachte mee, maar ik had geen idéé wat het betekende.

»Toen ik thuis om uitleg ging vragen, begon m'n ma alles van naaldje tot draadje uit te leggen. 'Dus een condoom gebruik je op díé manier, en in die en die situatie...' Ik was een jaar of tien: als ik dát geweten had, had ik die vraag nooit gesteld! Niet dat ik gechoqueerd was, maar het gemak waarmee m'n moeder dat allemaal vertelde, verontrustte me toch enigszins (lacht).


»Ik vermoed dat kinderen tegenwoordig nog een stuk jonger op de hoogte zijn. Een tijdje geleden was ik in een museum - 't was op de Gentse Museumnacht, als ik me niet vergis - waar ze een hoekje hadden ingericht om kinderen op een speelse manier voor te lichten. 't Werd allemaal heel lieflijk uitgelegd, met tekeningen, maar niet wollig: je moest borsten op de juiste plaats kleven en zo.

»En ernaast stond een, euh, ballenbad. Het lijkt me wel een goed idee, om zo open het thema seks aan te kaarten, maar aan de andere kant: gaan kinderen er dan niet veel te vroeg aan beginnen, als het dan toch allemaal zo simpel is? Voor mijn generatie was een kus op de mond al een big deal, laat staan als er ook nog een tong bij kwam kijken.»

HUMO Wie al zo vroeg het klappen van de zweep leert, zal vast ook beter op de hoogte zijn van voorbehoedsmiddelen.

Gantura «Dat geloof ik dus niet. Op die leeftijd is dat gewoon niet het eerste waar je aan denkt.»

HUMO Heb je bezwaren tegen seks zonder liefde?

Gantura «Welnee. Natuurlijk gaat er niets boven seks als er ook verliefdheid in het spel is. Als je heel hard naar iemand verlangt, dan voelt alleen een kus al als vuurwerk. Maar het kan ook leuk zijn om seks te hebben met iemand die je gewoon aantrekkelijk vindt. Niets mis mee.»

HUMO Is ontrouw het ergste wat een koppel kan overkomen?

Gantura «Neen. Er zijn zoveel ergere dingen: geen respect hebben voor elkaar, elkaar niet begrijpen of niet eens probéren te begrijpen, niet meer kunnen communiceren, niet openstaan voor mekaars interesses... Een relatie waarvan de fundamenten verrot zijn, is veel erger dan af en toe een scheve schaats rijden.»

HUMO Stel dat je zelf ooit in een vreemd bed belandt: biecht je dat dan thuis op, ook als je weet dat je relatie eraan kapot kan gaan?

Gantura «Dat hangt af van het soort relatie waar je in zit. Als je compleet eerlijk met elkaar kan zijn, dan vertel je dat wél. Al was het maar om jezelf minder schuldig te voelen. Alleen in eerlijkheid kun je echt samen-samen zijn.»

HUMO Dat is bijna-bijna egoïsme: het hart van je vriend breken om er zelf beter uit te komen.

Gantura «Vind ik niet. Trouwens, er zijn ook relaties waarin eerlijkheid niet het hoogste goed is, en dan is het perfect oké als je zo'n klein slippertje voor jezelf houdt. Ik heb al in beide soorten relaties gezeten, en ik ben er nog niet helemaal uit welke nu de beste is. Ik ben het nog aan het uitzoeken.»

HUMO Ben je te vinden voor experimenten in bed?

Gantura «Best wel. Enfin, het hangt ervan af wat je daarmee bedoelt. Geen vieze dinges, hè. Sommige dingen zijn natuurlijk not done: pedofilie, of seks met dieren. En plasseks spreekt me ook absoluut niet aan: uitwerpselen horen ergens anders dan in bed (lacht).

»Maar met de meeste dingen die de goegemeente wellicht als kinky zou omschrijven, heb ik geen probleem. En daar zou ik het graag bij laten, als je het niet erg vindt.»



U leest het volledige interview op dinsdag 22 februari in Humo 3677/08.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Re: Humo van morgen

Bericht door sam » 21-02-2011 21:00

meric

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

De Zondag 20/2

Bericht door Ponkie » 22-02-2011 11:09

(UIT ‘ELLA’)
Ook de ster in de vtm-telenovelle
‘Ella’ komt oorspronkelijk uit de ex-
USSR. Darya Gantura werd in 1986
in Oezbekistan geboren. Op 14-jarige leeftijd kwam ze in België wonen.
Ze studeerde drama aan de Hogeschool
Gent KASK en speelde gastrollen
in ‘Code 37’ en ‘Matroesjka’s’.
Vóór ‘Ella’ was Darya eveneens te
zien in ‘Vermist’, ‘Witse’, ’Goesting’
en de film ‘Linkeroever’.
“Mijn grootouders waren naar Oezbekistan
geëmigreerd en mijn ouders
zijn daar geboren, dus woonde ik
daar”, blikt ze terug. “Maar toen de
voormalige Sovjetunie uit elkaar
viel, was Oezbekistan niet meer afhankelijk
van Rusland. De sfeer tussen
de Oezbeken en de Russen werd
grimmiger. We hadden een andere
cultuur en een ander geloof. Toen ik
tien jaar was, zijn we weer naar Rusland
gegaan. Maar mijn moeder wilde
ook daar weg. Op mijn veertiende
zijn we uiteindelijk in België beland.
Mijn moeder en ik dan, want mijn
ouders zijn gescheiden. Ik heb sinds
mijn zesde geen contact meer met
mijn vader. Gantura is de naam van
mijn moeder. Ik heb haar naam gekozen
als een soort eerbetoon. Ze is er
altijd voor mij geweest, zij heeft mij
opgevoed. ”Verhuizen naar Vlaanderen
was zeker voor een kind van 14
een sprong in het duister.
“Ik had ooit al van België gehoord,
maar wist niet waar het lag. De taal
aanleren ging heel snel. Nu voel ik
me zowel Belgische als Russische.
Vorige zomer ben ik op vakantie geweest
naar Rusland. Terug bij mijn
familie. Het was heerlijk om met
mijn vrienden van vroeger op café te
zitten en mijn eigen taal te spreken.
Maar ik voel me toch meer thuis in
België. Het enige wat ik bij Belgen
mis is een hechte familieband. In
Rusland kan je altijd bij je familie terecht,
zelfs voor geld. Maar Russen
lijken dan wel weer norser dan Belgen,
vooral als je ze niet kent. Zij zeggen
geen goeiedag op straat of in de winkel.”
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

kellyvds
Super Lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 08-08-2010 16:39

Bericht door kellyvds » 23-02-2011 13:26

bedankt els

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 23-02-2011 14:16

graag gedaan, heb nu toch tijd teveel :lol:
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Re: Humo van morgen

Bericht door Lotteke » 12-04-2011 23:51

Ponkie schreef:De 7 Hoofdzonden volgens Darya Gantura ('Ella')
En deze foto's hoorden daarbij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Plaats reactie