Artikels

Plaats reactie
Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Artikels

Bericht door Lotteke » 30-04-2011 23:03

Scholieren verzamelen 3.409 euro voor straatkinderen

KORTENBERG - Actrice Hilde de Baerdemaeker (32) kwam de kinderen van school de Regenboog in Kortenberg een hart onder de riem steken met het Stoepkrijtlied.

Alle leerlingen van basisschool De Regenboog werkten de voorbije maanden hard om geld in te zamelen voor de organisatie Mobile School in Leuven, een organisatie die wereldwijd instaat voor mobiele scholen om zo straatkinderen in sloppenwijken een basisopleiding te geven. De leerlingen trokken op pad met een petitieformulier. Iedereen die het ondertekende, betaalde 1euro. Het resultaat bedraagt 3.409,46euro.

'We willen met deze actie de kinderen met de neus op de feiten drukken', zegt Johan Vandenbergen, directeur van de school. 'We hebben in de klassen het leven van de straatkinderen bestudeerd. Niemand van ons zou op deze manier een week kunnen overleven. We zetten ons dus graag in voor het project.'

Met de kinderen van Hilde

Actrice Hilde De Baerdemaeker, wiens kinderen ook school lopen in de Regenboog in Kortenberg, kwam met plezier het Stoepkrijtlied zingen op de speelplaats. Alle kinderen studeerden het lied in, zodat het een groot feest werd.

Achteraf mochten de kinderen allen symbolisch hun naam in krijt op de speelplaats van de school schrijven.

'Want als je naam het enige is wat je hebt, wil je hem toch kunnen schrijven?' luidt het motto.

De Baerdemaeker was alvast enthousiast over het project: 'Uiteraard kom ik dit lied graag brengen in de school van mijn kinderen', zegt ze.


Afbeelding
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

duifkex
Super Ere Lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 23-06-2010 22:30

Bericht door duifkex » 01-05-2011 12:18

bedankt lotteke

Nele_
Fan Lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 23-06-2010 10:15

Bericht door Nele_ » 01-05-2011 12:21

Bedankt!

Wat ik me afvroeg, haar tweeling is toch nog te jong om al naar school te gaan, of vergis ik mij nu?

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 01-05-2011 12:43

Nele_ schreef:Bedankt!

Wat ik me afvroeg, haar tweeling is toch nog te jong om al naar school te gaan, of vergis ik mij nu?
Die zijn een jaar en een paar maand nu, dus nog anderhalf jaar te jong voor school :)
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Nele_
Fan Lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 23-06-2010 10:15

Bericht door Nele_ » 01-05-2011 14:10

Lotteke schreef:
Nele_ schreef:Bedankt!

Wat ik me afvroeg, haar tweeling is toch nog te jong om al naar school te gaan, of vergis ik mij nu?
Die zijn een jaar en een paar maand nu, dus nog anderhalf jaar te jong voor school :)
Dan kunnen die daar toch nog geen school lopen zoals er in het artikel staat? :p

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 01-05-2011 14:24

Nele_ schreef:
Lotteke schreef:
Nele_ schreef:Bedankt!

Wat ik me afvroeg, haar tweeling is toch nog te jong om al naar school te gaan, of vergis ik mij nu?
Die zijn een jaar en een paar maand nu, dus nog anderhalf jaar te jong voor school :)
Dan kunnen die daar toch nog geen school lopen zoals er in het artikel staat? :p
waarschijnlijk worden haar stiefkinderen bedoelt nee?
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 01-05-2011 17:56

Lotteke schreef:
Nele_ schreef:
Lotteke schreef: Die zijn een jaar en een paar maand nu, dus nog anderhalf jaar te jong voor school :)
Dan kunnen die daar toch nog geen school lopen zoals er in het artikel staat? :p
waarschijnlijk worden haar stiefkinderen bedoelt nee?
idd denk het ook da het haar stiefkinderen zijn :D

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 01-05-2011 17:56

waar stond het artikel ergens op?

evelineee
Sterposter
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12-06-2010 21:08

Bericht door evelineee » 01-05-2011 19:36

sam schreef:
Lotteke schreef:
Nele_ schreef: Dan kunnen die daar toch nog geen school lopen zoals er in het artikel staat? :p
waarschijnlijk worden haar stiefkinderen bedoelt nee?
idd denk het ook da het haar stiefkinderen zijn :D
Ik dacht eerst ook van; "huh? dat kan toch niet?" En daarna dacht ook dat't het waarschijnlijk haar stiefkinderen zouden kunnen zijn.
ωαяє νяιєη∂ѕcнαρ кєηт єєη вєgιη, мααя gєєη єιη∂є!

evelineee
Sterposter
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12-06-2010 21:08

Bericht door evelineee » 01-05-2011 19:36

Bedankt voor het artikel.
ωαяє νяιєη∂ѕcнαρ кєηт єєη вєgιη, мααя gєєη єιη∂є!

Plaats reactie