Gert Winckelmans is Simon Van Wyck: de prins.

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 23-07-2010 17:00

We zullen hem de volgende tijd toch weer kunnen zien (zie onderaan artVILVOORDE - Gert Winckelmans toont vanavond zijn kooktalent in 'Masterchef'. Zijn tegenstanders mogen hun hart vasthouden, want de acteur heeft al in diverse toprestaurants gewerkt.

Het lijkt een beetje bizar, maar de acteur die doorbrak in de vtm-telenovelle 'Sara' klust geregeld wat bij in de betere eetgelegenheden. "Klopt. Onlangs stond ik nog in de keuken van het Antwerpse restaurant Caravan, en daarvoor heb ik gewerkt in toprestaurant Les Eleveurs in Halle, waar de voormalige Lady Chef of the Year Sofie Dumont de leiding heeft. Je kon mijn taak er vergelijken met die van een souschef. Ik deed er alle voorbereidingen. Bij Sofie mocht ik bijvoorbeeld in het wildseizoen de fazanten 'prepareren'. En doordat ik in verscheidene zaken heb gewerkt heb ik enorm veel ervaring kunnen opdoen."

Struikelblok

Hoe komt een acteur in de horeca terecht? "Ik ben dat al beginnen te doen in mijn periode op Studio Herman Teirlinck. Niet alleen om den brode, maar ook omdat ik het graag deed. Nu is dat een ideale oplossing voor de momenten waarop er weinig werk is. De huur van je woning blijft doorlopen, en dan kijk ik er niet op neer om bij te klussen."

Vanavond neemt Gert het in 'Masterchef' op tegen Brigitte Becue en Joke van de Velde. "Normaal doe ik niet mee aan tv-spelletjes, maar ik kijk zeer graag naar de BBC-versie van 'Masterchef'. Of ik met zoveel culinaire ervaring wel een goede beurt moèt maken? Goh, ik beken nu al dat ik net als vele anderen serieus heb staan knoeien. Ik kan niet alle details verklappen, maar een onverwacht struikelblok is dat je in een 'vreemde' keuken moet werken. Vtm had een inductiekookplaat voorzien, terwijl ik daar nog nooit op gekookt had. En als je de tijd ziet wegtikken duikt onvermijdelijk de stress op."

Als visitekaartje maakt Winckelmans kalfszwezerik met asperges, puree met Cypriotische aardappelen en lamsoor, zure room en romige geitenkaas. "Dat klinkt moeilijk, maar is het niet. Ik heb met seizoensgebonden producten gewerkt en aangezien Stéphane Buyens (de chef die de kandidaten beoordeelt, red.) van de kust is, heb ik ook gezocht naar ingrediënten uit zijn regio."

Momenteel werkt Gert niet in een restaurant. "Het is weer zo druk geworden met tv-werk dat er voor mijn 'bijberoep' geen tijd meer is. Ik heb een vaste rol in de nieuwe vtm-serie 'Ella' en speel gastrollen in 'Code 37' en 'Witse'. Daarnaast ben ik een theater-vzw aan het oprichten."
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

duifkex
Super Ere Lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 23-06-2010 22:30

Bericht door duifkex » 12-08-2010 15:10

heb het gelezen wie door ging in de dagallemaal ze hadden het er ni mogen in zetten hij moest doorgaan naar de finale :(

duifkex
Super Ere Lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 23-06-2010 22:30

Bericht door duifkex » 15-08-2010 00:51


duifkex
Super Ere Lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 23-06-2010 22:30

Bericht door duifkex » 15-08-2010 00:52

weet iemand hoe ik die foto hier moet plaatsen want wil die hier zetten zonder een link van de webiste

evelineee
Sterposter
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12-06-2010 21:08

Bericht door evelineee » 15-08-2010 01:06

Afbeelding
Alstublieft.
Als je met je rechtermuisknop op de foto klikt, dan zie je: afbeeldinges - URL kopieëren. Daar klik je op en dan ga je naar Img in u veld waar je je bericht post, daar zet je u link tussen en dan druk je nog eens op Img.
Snap je? (:
ωαяє νяιєη∂ѕcнαρ кєηт єєη вєgιη, мααя gєєη єιη∂є!

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 15-08-2010 12:10

leuke foto ;)

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 21-11-2010 20:29

Hij was net te zien in Geert Hoste en het jaar van de tijger! Hij gaf commentaar op de olielek in de golf van Mexico
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

MyTime17
Super Sterposter
Berichten: 5131
Lid geworden op: 08-08-2010 01:22

Bericht door MyTime17 » 21-11-2010 20:33

Lotteke schreef:Hij was net te zien in Geert Hoste en het jaar van de tijger! Hij gaf commentaar op de olielek in de golf van Mexico
Net gemist want ik zap tussen één en vtm
<3 Lily <3
<3 20.06.2011 <3

<3 Lyana <3
<3 15.03.2013 <3

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 21-11-2010 20:35

MyTime17 schreef:
Lotteke schreef:Hij was net te zien in Geert Hoste en het jaar van de tijger! Hij gaf commentaar op de olielek in de golf van Mexico
Net gemist want ik zap tussen één en vtm
zou wel kunnen die dingetjes duren nog geen minuut dus...
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Chrissie
Super Ere Lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 10-10-2010 12:54

Bericht door Chrissie » 29-12-2010 17:57

Was vorige zondag ook bij Geert Hoste. Zei iets over Siegfried Bracke die van journalist naar politiek overging.
Soms komen dromen uit!

Plaats reactie