Veerle Baetens muziekproject Dallas




Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

gazet van antwerpen 17/2

Bericht door Ponkie » 22-02-2011 11:18

Wat is het snel gegaan", reageert Veerle zelf verbaasd. Amper enkele maanden geleden vormde de topactrice het duo Dallas, samen met Sandrine Collard, een goede vriendin en bekend van Ideal Husband. Veerle wou een poging doen om via fanfunding centen bij elkaar te krijgen, in navolging van onder meer Tom Dice. "Het gaat om 50.000 euro. Dat is een hoog bedrag maar daarvoor heb je niet alleen het album maar ook de opname van twee videoclips en promotie in binnen- én buitenland."

Gisteren hadden al ruim 600 mensen ingetekend voor een bedrag van minstens 5 euro. Tot Veerles eigen verrassing staat de teller nu al op 40.000 euro en kreeg ze groen licht voor de opname van de cd. "Zo snel had ik het nooit verwacht. Ik acteer heel graag maar muziek is mijn grote passie en dankzij die mensen kan ik mijn droom waarmaken. Voor mij is dit één grote speeltuin waarin ik nieuwe speeltuigen mag uitproberen."


Starten voor Code 37

Er moet nog 10.000 euro bij elkaar worden gebracht maar met het huidige tempo is die klus tegen eind deze maand moeiteloos geklaard. "Perfecte timing", reageert Veerle. "Als we het album niet in maart hadden opgenomen, moesten we wachten tot na de opnames van het tweede seizoen Code 37 en die van de films Code 37 en The Broken Circle Breakdown met Johan Heldenbergh. De eerste single komt er ten vroegste in het najaar, het volledige album en de liveconcerten volgen in 2012. Het hele jaar staat dan in het teken van muziek."


Nauwelijks vrienden

Voor de investerende fans loont het wachten de moeite want zij krijgen een gepersonaliseerde versie van het album.

Opvallend is dat er onder de investeerders amper iemand is die Veerle kent. "Er is haast niemand uit mijn eigen omgeving ingestapt. Maar dat komt allicht omdat zij dicht bij me staan en zich niet als fan zien. Ik ben niet de hobby van mijn vrienden, gelukkig maar", lacht Veerle.



Info: nl.akamusic.com/dallas

llFanfunding is dus een succes. "Die 40.000 euro is een Vlaams record", glundert Johan Van Roy van Akamusic Vlaanderen. Bij Sonic Angel haalden al meer dan tien artiesten, onder wie Tom Dice, het volledige bedrag op. Maar daar is het investeringsbedrag 22.500 euro. Dat komt omdat Sonic Angel ervoor opteert om slechts een deel van de benodigde som via fanfunding op te halen.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Re: gazet van antwerpen 17/2

Bericht door sam » 22-02-2011 16:57

meric!

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 22-02-2011 17:06

Ze is er bijna, ondertussen zijn er nog maar 500 aandelen te koop!!
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

kellyvds
Super Lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 08-08-2010 16:39

Bericht door kellyvds » 23-02-2011 13:32

wauw da is super

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 23-02-2011 14:06

En ze heeft het gehaald!! Vandaag zijn al haar aandelen verkocht, nu kan ze de studio in :D :D
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Fleur'tje
Super Ere Lid
Berichten: 2161
Lid geworden op: 29-06-2010 23:37

Bericht door Fleur'tje » 23-02-2011 14:58

Inderdaad Ponkie alles is uitverkocht .... :P

MyTime17
Super Sterposter
Berichten: 5131
Lid geworden op: 08-08-2010 01:22

Bericht door MyTime17 » 23-02-2011 15:57

Amai das echt wel goed!
Tof voor haar
<3 Lily <3
<3 20.06.2011 <3

<3 Lyana <3
<3 15.03.2013 <3

noom
Super Lid
Berichten: 893
Lid geworden op: 13-06-2010 15:06

Bericht door noom » 23-02-2011 16:19

jeeeeeeeeeeeej ben zo blij voor haar. :)
Veerle Baetens Fan
Hilde de baerdemaeker fan

ze zijn gewoon de BESTE !! :)

Toby
Sterposter
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12-06-2010 18:10

Bericht door Toby » 25-02-2011 20:10

Veerle Baetens in de studio dankzij haar fans

Deze week behaalde de band van Veerle Baetens haar objectief op de Belgische fan funding site Akamusic. Dallas haalde een recordbedrag van 50.000 euro op.

Eind oktober 2010 ging de Vlaamse versie van Akamusic van start. Veerle Baetens' band Dallas werd het vlaggenship en is de eerste groep die 100% behaalt.

Samen met boezemvriendin Sandrine Collard zet Veerle een eigenzinnig muziekproject neer. Sandrine is een Waalse artieste en had succes met 'Je Communique' in 2002, daarna startte ze de tijdelijke band Ideal Husband. Dallas is dus nu een creatieve samenwerking tussen een Vlaamse en Waalse...jawel het kan anno 2010 in België.

Dallas was zeer aanwezig op social mediasites (Facebook, Twitter,...) en er werd ook een gedreven promocampagne gevoerd. Akamusic en Veerle Baetens organiseerden o.a. op oudejaarsdag een flashmob die resulteerde in een veelbekeken timelapse promovideo.

Dallas heeft nu de 10.000 aandelen aan de man gebracht en het budget van 50.000 euro wordt gebruikt om de cd op te nemen, te mixen, te verdelen en te promoten (clips, persagent...). Een eerste single en het album worden verwacht in het najaar van 2011. Iedereen die investeerde krijgt de cd - vanaf 2 aandelen een gepersonaliseerde versie met de naam van iedere investeerder. Bovendien krijgen de fans ook 40% van de nettowinst a ratio van hun aandeel.

De cd gaat "Miss Alter Ego" heten en verwijst naar Veerle's verschillende incarnaties. Jeroen Swinnen (Daan, Novastar, Vive La Fête...) gaat het album producen.

"Wat is het snel gegaan", reageert Veerle Baetens zelf verbaasd. Amper enkele maanden geleden vormde de topactrice het duo Dallas, samen met Sandrine Collard, een goede vriendin en bekend van Ideal Husband. Veerle wou een poging doen om via fanfunding centen bij elkaar te krijgen. "Het gaat om 50.000 euro. Dat is een hoog bedrag maar daarvoor heb je niet alleen het album (studio, mixing) maar ook de opname van videoclips, verdeling, promotie en marketing." Veerle kreeg groen licht voor de opname van de cd. "Zo snel had ik het nooit verwacht. Ik acteer heel graag maar muziek is mijn grote passie en dankzij die mensen kan ik mijn droom waarmaken. Voor mij is dit één grote speeltuin waarin ik nieuwe speeltuigen mag uitproberen." "Perfecte timing", reageert Veerle. "Als we het album niet in maart hadden opgenomen, moesten we wachten tot na de opnames van het tweede seizoen Code 37 en die van de films Code 37 en The Broken Circle Breakdown met Johan Heldenbergh. De eerste single en het album komt er ten vroegste in het najaar, de liveconcerten volgen in 2012. Het hele jaar staat dan in het teken van muziek." (bron GvA)

Fan funding is dus een succes in Vlaanderen. "Dit is een recordbedrag voor Vlaanderen" vertelt labelbaas Johan Van Roy. "Dit wil zeggen dat er op enkele maanden tijd 10.000 aandelen werden verkocht. Het album is veelbelovend en de hitgevoelige Dallas mix kan aanslaan bij een breed publiek. Ik denk dat de honderden investeerders een goede belegging hebben gedaan. 40% van de netto-opbrengst vloeit immers terug naar hen. Ondertussen gaan we verder met nieuwe artiesten: Depotax, een gemaskerde triphop artiest (bijna 33%) en Joeri Fransen (idool uit 2004) zit aan 13%. We verwachten ook veel van Marjan Debaene, Mathiz, Makemake, minne loent, Fleur en No Angry Young. In 2011 zal je nog horen van Akamusic artiesten".

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 02-03-2011 19:41

veerle in de dagshow

Plaats reactie