Saraverhaal Kaatje

Schrijf hier je eigen verhalen over de telenovelles
Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 16-11-2011 22:04

Deel 180

Suzanne en Charlotte waren eerst wat stil. Ze hadden elkaar lange tijd niet gezien en Charlotte was toch wel erg veranderd. ‘Zo dat was dus Roel’ ‘Inderdaad’ ‘Knappe jongen’ ‘how how afblijven eh’ zei Charlotte lachend. Ook Suzanne moest lachen. Het werd weer even stil ‘ik ben blij dat je nog eens gebeld hebt. Ik dacht al sinds dat je met Roel bent dat je niet meer met mij wou optrekken’ Charlotte leek hiervan te schrikken ‘Doe nie gek, ge weet toch niemand is beter studiemaatje dan gij!’ Suzanne lachte blij.

Belle en Daan moesten vandaag opzoek naar een stageplek in een bedrijf. Daan had dat de vorige jaren telkens op presence gedaan en was dat ook nu weer van plan. Vorig jaar had hij even meegedraaid op de boekhouding maar dit jaar wou hij meer met de commerciële dienst werken. Belle had daar en tegen nog geen idee waar ze stage wou gaan doen. Ze had al bij een paar bedrijven geprobeerd maar deze wouden liever geen stagiairs aannemen. ‘Waarom ga je ook niet bij presence? Er zijn daar verschillende diensten waar je stage kan doen. Misschien is verkoop wel iets voor u?’ Belle dacht hier over na en besloot dan met Helena te bellen. Ze zou graag stage lopen bij Helena. Natuurlijk was dit onmiddellijk inorde.

Sara was koffie gaan halen voor hun drie en had zichzelf ondertussen terug volledig in de hand. Ze stapte zelfzeker het kantoor binnen en bekeek heel erg kritisch het contract dat Simon gisteren met Lucas had besproken. Ze had nog een paar kleine opmerkingen die moesten aangepast worden. Het contract werd eindelijk ondertekend en het was bijna middag. ‘Wat denken jullie om dit contract te vieren met een etentje?’ Stelde Simon voor. Sara wou het eerst even afhouden maar stemde uiteindelijk dan toch toe. Ze wou Lucas hier liefst zo snel mogelijk buiten. Ze had geen zin om heel die geschiedenis opnieuw op te rakelen.

Roel sprak voor de gelegenheid nog eens af met Rien. Charlotte was er toch heel de dag niet en dan konden ze nog eens doen zoals maten onder elkaar. Roel ging naar het kot van Rien. Ze gingen niet veel doen vandaag, op de playstation speelde ze het nieuwste fifaspel tegen elkaar en natuurlijk kwam er ook veel gevloek aan te pas. Daarna gingen ze op café een pint pakken en kwamen ze nog enkele kameraden tegen.

Op restaurant bestelde Simon een fles champagne om het contract te vieren. Ze waren in een goed gesprek verwikkeld toen Simon zijn gsm rinkelde. Hij keek en zag dat het Marnix was. Sara keek naar Simon en Simon keek naar zijn gsm. ‘Sorry deze moet ik even nemen. Het is Marnix’ Simon stond even op van tafel. Er viel even een stilte ‘Sorry mevrouw Deroose, kan het zijn dat wij elkaar al eens eerder zijn tegen gekomen?’ Lucas herinnerde zich de naam van ergens maar wist niet meer van waar. ‘Ja Lucas, op de unief’ Sara werd plots weer verlegen, haar wangen kleurde spontaan rood ‘Sara ben jij de Sara van…’ Lucas kreeg de tijd niet voor zijn zin af te maken. Daar was Simon alweer. Het brandje met Marnix was blijkbaar snel geblust. Simon merkte aan Sara haar reactie dat er iets gezegd of gebeurd was maar Lucas had zich blijkbaar snel herpakt en deed alsof er niets gezegd was. Toch herinnerde hij zich Sara en hij moest dringend met haar alleen praten.

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 21-11-2011 16:59

Deel 181

Louise en Dean hadden een zware dag gehad op school. Een paar onverwachte testen, een paar aangekondigde herhalingstesten voor volgende week. Niet echt een dag waar je vrolijk van werd. Op de koop toe had Katerina nog eens boos school verlaten door een buis voor wiskunde. Toen Louise vroeg wat er scheelde, kreeg ze het hele verhaal te horen dat de leerkracht oneerlijk was geweest en veel te streng. Zij kon er toch niets aan doen dat hij geen les kon geven en ze niet slim genoeg was om de leerstof in haar eentje te begrijpen. Louise had voorgesteld om haar zus een beetje te helpen met wiskunde. En zo was Katerina haar boosheid toch wat over gegaan. Louise had nu enkel nog wat meer werk waar ze vandaag echt geen fut meer voor had.

Charlotte kwam rond half 7 thuis met Chinees voor haar en Roel. Ze kwamen toevallig gelijktijdig aan. ‘Hey schat, toffe dag gehad?’ vroeg Roel terwijl hij Charlotte een vlugge kus gaf. ‘Zeker het was fijn om Suzanne nog eens terug te zien en jij, wat heb jij vandaag zoal uitgestoken?’ ‘Ik ben bij Rien geweest. Dingen doen die jongens doen eh’ Charlotte moest lachen. ‘Ok, verdere uitleg is niet noodzakelijk.’ ‘Kom gaan we eten? Heb reuze honger en dat ruikt super lekker.’

Sara en Simon hadden een lange werkdag gehad en Sara zat nog altijd met Lucas in haar hoofd. Hij had nu ook eindelijk de link gelegd met vroeger en ze wist nu niet of ze er nog mee kon samen werken. Simon, die al langer gezien had dat Sara ergens over zat te piekeren vond het nu wel tijd om meer uitleg te vragen. ‘Lieverd vertel nu eens, waar zit jij al enkele dagen over te piekeren?’ Sara zuchtte eens diep ‘Niets niets’ ‘Sara komaan, na 20 jaar kan ik echt wel zien of je ergens over zit te piekeren of niet.’ Sara glimlachte eens naar Simon. ‘This Lucas, ik ken hem van vroeger. Ge weet wel … alle van aan de unief’ Bij Simon gingen plotseling heel veel belletjes rinkelen en hij had door wat ze bedoelde ‘Oh Lieverd als je dat had gezegd dan had ik nooit met hem in zee gegaan.’ ‘Nee Simon, net daarom heb ik niets gezegd. Het is een goed contract en privé en zaken moeten gescheiden blijven. Het is zelfs niet zeker of hij wel weet wie ik ben’ loog ze ‘ik zie er ook niet meer echt hetzelfde uit als toen eh’ Simon zuchtte en nam Sara in zijn armen. ‘En toch had ik liever gehad dat je mij eerder op de hoogte had gebracht. Sara wou nog iets zeggen maar toen werd er gebeld. Sara ging opendoen en zag tot haar verbazing Lucas voor de deur staan. ‘Is er iets mis met het contract?’ vroeg ze geschrokken. Ze had net een traantje moeten wegpinken toen ze het aan Simon verteld had en wist dat haar ogen er nu rood omrand uitzagen. Ze wou niet dat Lucas haar nog als een kwetsbaar meisje zag. ‘Nee Sara wij moeten dringend eens praten.’ ‘Sorry Lucas maar ik wil privé en zaken gescheiden houden’ Sara wou de deur al toe doen maar Lucas stak zijn voet tussen de deur en net op dat moment kwam Simon kijken wie er aan de deur stond. ‘Lieverd wie is het?’ ‘Lucas maar hij wou net vertrekken.’ Simon keek naar Sara en zag dat ze overstuur was. Simon liep naar de deur en zag Lucas staan. Hij voelde plotseling een soort van woede en de neiging om Sara te beschermen. ‘Is er iets mis met het contract?’ vroeg Simon die deed of hij van niets wist. ‘Nee, ik moet dringend met Sara praten.’ Simon vond dat eigenlijk geen slecht idee. Lucas mocht zijn daden echt wel eens gaan verklaren! ‘Goed, kom maar binnen’ zei Simon. Sara keek ongelovig naar Simon. ‘Lieverd het is tijd dat jullie praten. Ik laat jullie even, ik ben even op mijn bureau.’ Lucas volgde Sara naar de living. ‘Sara het is tijd om mijn excuses aan te bieden, denk ik’

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 01-12-2011 15:27

Deel 182

‘Uw excuses aanbieden?’ Sara moest al moeite doen om rustig te blijven ‘Over die domme weddenschap. Het was allemaal een beetje uit de hand gelopen’ ‘God Lucas, het was wel wat erger dan gewoon uit de hand gelopen!’ ‘We waren jong en ik heb er niet verder bij nagedacht. Het was een weddenschap voor de studentendoop, ik zag er niet veel kwaad in’ ‘Lucas ik was verliefd op u en ik was naïef, jullie hebben daar gewoon misbruik van gemaakt’ ‘Het spijt me echt waar, meer kan ik er nu toch niet aan veranderen.’ ‘Ik kan u excuses niet aanvaarden. Ik was verliefd en gij waart de eerste met wie ik naar bed ben geweest. Ik vertrouwde u blindelings! God wa was ik een domme lelijke koe!’ schreeuwde Sara ‘Sara …’ zei Lucas die rechtstond en naar haar toe liep. Er liepen tranen over Sara haar wangen van woede. ‘Sara als je er toen had uitgezien zoals nu, zo zelfzeker en knap dan was ik toen zeker verliefd op je geworden.’ Lucas stapt naar haar toe en kwam plotseling kort bij haar staan. ‘Het spijt me dat ik die fantastische vrouw niet zag in het verlegen, lelijke meisje.’ Hij legde zijn hand op haar arm en Sara was plotseling de kluts kwijt. Wat deed hij nu? Hij kwam nog wat korter bij haar en drukte plots een zoen op haar lippen. Sara trok zich snel weg. ‘Lucas ik denk dat je beter kan gaan’ zei ze streng. ‘Sara sorry dat was niet mijn bedoeling’ maar Sara was al doorgelopen naar de deur en hield hem open. ‘Sara onze samenwerking…’ ‘die heeft niets te maken met privé zaken. Ik stel voor dat je vanaf nu alles met Simon afhandelt.’ Met dit gezegd te hebben deed Sara de deur dicht. Wat moest ze nu aan Simon vertellen?

Katerina had echt een baaldag gehad vandaag en het enige wat ze nu nog wou doen was met Maarten praten. Ze had haar computer opgestart en skype al geopend maar Maarten was er nog niet. Hij was misschien nog niet thuis, hij wist nogthans dat zij op hem zou zitten wachten maar ze wou hem nu ook niet onmiddellijk gaan bellen of sms’en. Dan maar eens kijken of er nog iemand anders op msn was tegen wie ze haar beklag kon doen. Er waren een paar vriendinnen online. Toen Katerina haar verhaal tegen hen deed, reageerde ze niet zoals ze had verwacht. Ze hadden geen interesse in wat ze te vertellen had, waren bezig over die ene knappe stagiair van Nederlands. Daar had Katerina dan weer geen interesse in en er ontstond een woordenwisseling op msn. Die werd even later een echte ruzie en Katerina was zo opgefucked dat ze heel erg blij was toen Maarten eindelijk online kwam. Ze deed haar hele verhaal en hij luisterde en na een uurtje was ze terug gekalmeerd. Morgen zou ze het wel bijleggen.

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 05-12-2011 22:22

Deel 183

Simon kwam even later de kamer binnen. Sara zag er nog niet echt gekalmeerd uit. Simon liep naar haar toe en sloeg zijn armen rond haar heen. ‘Gaat het?’ ‘Ja, nee … ik weet niet. Het heeft niet zoveel uitgemaakt.’ Simon merkte aan Sara dat er iets gebeurd was. Hij zette zich in de zetel en trok haar naast zich in de zetel. Ze zou het wel vertellen als ze er klaar voor was en in tussentijd zou hij haar troosten …

Een nieuwe dag in Leuven en een nieuwe dag naar school. Het was al even geleden dat Roel en Charlotte in de les waren geweest. Ze kwamen vrolijk binnen maar bij Roel sloeg zijn humeur al heel snel om. Daar was Dimitri alweer! Iedere keer als hij die gast zag, kreeg hij er meer en meer een hekel aan. ‘Charlotte’ zei Dimitri terwijl hij haar een kus op haar wang gaf en Roel gaf hij een hand. ‘Dimitri’ zei Roel nors. ‘Seg Lotte’ zei Dimitri en Roel wist niet wat hij hoorde. Lotte, dat zeiden enkel familie en hijzelf ‘zou je mij willen helpen met mijn paper over binnenlandse economie? Na de les kunnen we misschien even naar de bib gaan of naar mijn kot of het jouwe?’ Charlotte wist niet goed wat ze moest antwoorden. Ze had al zo vaak nee gezegd dat ze nu niet anders durfde dan toestemmen. ‘Ok we zullen naar de bib gaan’ Roel keek boos naar Charlotte maar vooral naar Dimitri. Die gast ging echt wel zijn boekske te buiten!

Daan en Belle gingen vandaag naar Antwerpen, naar presence, om hun stage te regelen. Ze waren al vroeg daar en besloten even langs Daan zijn ouders te gaan. Daan klopte op de deur ‘Binnen’ hoorde hij zijn vader zeggen. Daan en Belle gingen binnen. ‘Daan, Belle leuk van jullie hier te zien!’ zei Sara. Ze omhelsde haar zoon en ook Belle. ‘We komen onze stage inorde brengen. Is Helena er?’ ‘Ik denk het wel’ Simon belde even en Helena zei dat Belle onmiddellijk mocht komen. Ze zou zo dadelijk naar de winkels vertrekken en het was niet slecht als ze al eens mee ging dan kon ze een juiste indruk opdoen. Belle was hier erg blij mee! Sara had ook nog een afspraak dus bleven Simon en Daan alleen achter. Dat kwam goed uit want als Daan op de commerciële dienst wou werken dan zou hij onder het toezicht van Simon komen te staan. Simon kon zich de moeite besparen Daan het bedrijf te tonen, hij kende alles al. Hij wou zijn zoon net wat wegwijs maken als er op de deur wordt geklopt, het is Ann. ‘Simon, meneer Knuts is er voor u’ hier had Simon na gisteren eigenlijk helemaal geen zin in. ‘Ok goed, laat hem maar binnen’ ‘Lucas laat ik je eerst mijn zoon, Daan voorstellen. Daan Vanwijck - Lucas Knuts, hij verzorgt het nieuwe reclame contract.’ ‘Aangenaam kennis te maken’ zei Daan. Opnieuw ging de telefoon. Het was Marnix, Simon moest onmiddellijk naar het atelier komen. ‘Sorry jullie moeten mij even excuseren, onze diva heeft weer een probleem. Daan misschien kan jij Lucas verder helpen.’ ‘Ok pa, ik kijk wat ik kan doen.’

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 14-12-2011 20:38

Deel 184

Daan ging tegenover Lucas zitten. ‘Goed, waarmee kan ik u helpen?’ vroeg Daan. ‘Wel, ik kwam eigenlijk voor Sara’ zei Lucas. ‘Mijn moeder heeft op dit moment een afspraak, kan ik u echt nergens verder mee helpen?’ ‘U moeder zeg je’ zei Lucas geïntresseerd ‘Dus Sara is u moeder’ ‘Ja’ zei Daan lachend ‘Is daar iets speciaals aan?’ ‘nee nee, wij hebben nog samen op de unief gezeten. Ik moet zeggen, ze is wel wat veranderd.’ Daan glimlachte, hij had geen idee waar dit gesprek naartoe ging. ‘We zijn ook ondertussen 25 jaar later’ zei Daan ‘maar kwam u voor zaken of privé?’ Daan wou niet te ver ingaan op het privé aspect. ‘Ook voor zaken. We hebben gisteren een contract afgesloten en ik heb het deze morgen nog eens nagekeken en gezien dat er een fout ingeslopen is. Kan jij dat aan je ouders laten ondertekenen?’ ‘Dat is geen probleem. We laten het door een koerier morgen terug bezorgen.’ Zei Daan vriendelijk toen hij het aannam. ‘Dat is niet nodig. Ik heb nog iets te bespreken met u moeder, ik kom er morgen zelf wel om. Daan het was fijn om met u kennis te maken’ ‘insgelijks’ zei Daan en hij liet Lucas buiten. Hij vroeg zich af wat er zo belangrijk was dat hij moest bespreken met zijn moeder.

De les was gedaan en zoals Charlotte had beloofd ging ze mee met Dimitri naar de bib. Roel vertrouwde het allemaal niet en ging ook mee. Hij had een hekel aan in de bib zitten maar Charlotte daar alleen met Dimitri laten dat kon hij toch absoluut niet doen. Terwijl Charlotte de paper van Dimitri zat na te kijken en hij super kort tegen haar aan was geschoven om extra uitleg te geven zat Roel te tikken met zijn vingers op de tafel. Hij zuchtte en nu was Charlotte het beu. Ze stond op en trok Roel aan zijn arm recht tussen één van de rekken. ‘Ga naar huis’ zei ze licht geïrriteerd. ‘Schat ik kan u niet achterlaten met die … met die bloedzuiger!’ zei hij terwijl hij zijn stem niet probeerde te verheffen ‘hij kruipt praktisch op u schoot’ ‘Luister Dimitri interesseert mij niet maar als jij daar zit te zuchten en te doen kan ik mij niet concentreren. Ga naar huis of naar Rien en dan kom ik zo snel mogelijk ook.’ Roel zuchtte nog eens. ‘liefje vertrouw mij’ zei Charlotte en ze drukt een zacht kusje op zijn lippen. ‘Ok tot straks’ zei Roel. Hij ging naar hun tafel , nam zijn spullen en keek kwaad naar Dimitri. Dimitri lachte vriendelijk naar Roel. Terwijl Roel naar buiten liep grommelde hij in zichzelf ‘Goh wa zou ik die kerel zijn gezicht graag eens verbouwen. Van Charlotte moet hij afblijven’

Louise en Dean hadden een rustige en toffe dag op school. Ze begonnen met 2 uur LO en dat was de favoriete les van Dean. Hij sloofde zich altijd uit, zelf nu het een les turnen was en ze de tijgersprong moesten doen. Hij was er goed in en Louise genoot om hem bezig te zien. Zelf mocht ze nog niet meedoen en dat vond ze niet erg. Conditietraining deed ze wel graag maar turnen absoluut niet. Na LO hadden ze wiskunde en Nederlands en namiddag hadden ze 2 uur studie doordat er een leerkracht afwezig was. Ze maakte er gebruik van door met de klas samen te gaan zitten en te praten over verschillende dingen. Dean leerde zijn klasgenoten beter kennen en de klas leerde Dean beter kennen. Ook hadden ze nu wat meer sympathie voor Louise, Dean was zo een vlotte kerel en daar kwam Louise ook wat los van. Toen de bel aan het eind van de dag ging, hadden ze beide een goed gevoel over deze dag. Voor het eerst gingen ze beide terug graag naar school en dat was al iets dat jaren geleden leek.

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 21-12-2011 22:50

Deel 185

Daan was nog even aan het nadenken over het voorval met meneer Knuts net toen Simon het kantoor binnenkwam. ‘Ah hij is al weg’ ‘Ja, ik moest dit aan jullie geven. Er stond blijkbaar een fout in’ Simon bekeek het contract eens en zag op het eerste zicht geen verschil met het vorige. ‘Hmm das meer iets voor je moeder om na te lezen’ Hij legde het contract op Sara haar bureau met een post it nota erbij. ‘Hij zei ook dat hij nog iets privé te bespreken had met mama.’ Simon trok zijn wenkbrauwen op. ‘Daar zal ze niet zo blij mee zijn. Ik zal het doorgeven aan haar’ ‘Is er een probleem?’ vroeg Daan die zag dat zijn vader nog even aan het overpeinzen was wat hij zonet had gezegd. ‘Nee nee, kom ik zal je al even bijpraten over de lopende zaken.’ Ze werkten nog een tijdje samen en zowel vader als zoon genoten daarvan.

Charlotte kon nu eindelijk aandachtig de paper van Dimitri doorlezen. Ze had nog een paar opmerkingen maar vond dat hij heel goed in elkaar zat. ‘Dimitri dit gaat je echt heel goede punten opleveren’ zei ze glimlachend. ‘Het doet me echt heel veel plezier dat jij dat zegt. Kom hier dat ik je bedank voor je harde werk’ hij gaf haar een kus op de wang. Charlotte wist zo onmiddellijk niets te zeggen en deed alsof er niets gebeurd was. Ze keek op haar klok en zag dat ze Roel een klein 2 uurtjes geleden naar huis had gestuurd. ‘Dimitri ik moet nu echt vertrekken.’ ‘Ik wou je net nog trakteren op een drankje’ zei hij terwijl hij haar probeerde te charmeren. ‘Een andere keer misschien’ zei Charlotte terwijl ze zich snel uit de voeten maakte. Er was toch iets geks met deze jongen maar ze wist niet wat.

Katerina had strafstudie op school gekregen. Ze was niet inorde met haar administratie en nu had ze strafstudie ‘Shit’ vloekte ze in zichzelf. Haar moeder zal hier niet kunnen mee lachen en Maarten ook niet. Wie weet zou ze nu ook een soort straf thuiskrijgen ofz. Pfff dat zou echt wel stom zijn en nu moest ze ook een woensdagnamiddag opofferen aan school. Het zat haar precies de laatste tijd allemaal tegen.

Charlotte kwam stilletjes binnen en vond Roel geconcentreerd achter zijn pc. Ze sloeg haar handen voor zijn ogen en hij schrok ‘Rararara wie ben ik?’ Roel deed alsof hij diep nadacht. ‘Hmm ik heb je ooit gekend, heb ik gelijk?’ ‘ja’ zei Charlotte glimlachend ‘maar ik kan je naam niet meer herinneren. Het is te lang geleden dat ik je nog gezien heb’ Charlotte lachte ‘misschien kan je mij op deze manier wel herinneren’ ze drukte haar lippen vol op de zijne en kuste hem vol overgave. Roel nam deze zoen graag in ontvangst ‘hmm …’ zei hij lichtjes kreunend ‘en herinner je mij nu?’ fluisterde ze in zijn oor. Hij hield zijn ogen nog steeds toe ‘ik weet niet, twijfel nog een beetje … was het An..’ maar ze liet hem niet uitspreken. Ze drukte haar lippen op de zijne en liet hem naar adem happen ‘Charlotte ge moogt mij zo nie plagen’ zei Roel zuchtend. ‘aha hij herkent mij terug.’ Ze lachte en wou haar jas gaan weghangen maar Roel trok haar gauw op zijn schoot. ‘Schatje plagen is liefde vragen, nu moet je niet gaan lopen. Ik heb je al 2 uur moeten missen’ ‘Ocharme suggelke’ ze drukte haar lippen weer op de zijne en Roel nam haar op en nam mee naar de slaapkamer. Dimitri was helemaal vergeten …

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

belofte maakt schuld ...

Bericht door Kaatje » 28-12-2011 22:11

Deel 186

Charlotte lag uitgeput op Roel ‘Hmmm, ik denk dat ik maar eens wat vaker afspraakjes maak met Dimitri’ zei ze glimlachend en nogal mompelend ‘Haal het maar niet in je hoofd, volgende keer billenklets’ zei Roel serieus ‘Oh maar als de straf zo zoet smaakt als nu …’ Roel rolde onder Charlotte uit en steunde op zijn elleboog ‘Lotte ik meen het, ik vind dat echt niet tof. Die Dimitri, hij flirt en verleidt u terwijl ik erbij zit!’ Roel begon zich een beetje op te jagen ‘Schattie, wie ligt er hier naast mij? Gij of Dimitri?’ Roel zuchtte ‘Ik kan hem gewoon niet uitstaan!’ ‘Jij bent jaloers!’ zei ze lachend ‘komaan schattie ge weet toch dat ik alleen u graag zie’ ze keek zo lief mogelijk naar hem. Haar glimlach brokkelde zijn frustratie af en hij lachte terug ‘Aaah Lotte gij maakt mij zot!’ en hij liet zich op zijn rug vallen. Ze gaf hem een zachte kus in zijn nek, likte aan zijn oor ‘Lotte …’ maar Roel gaf zich al heel snel gewonnen tegenover Charlotte…

Alexander zou morgen weer een nieuwe chemobaxter moeten, zijn voorlaatste. Vandaag voelde hij zich dan ook relatief goed en hij keek uit naar het bezoekje van Virginie. Ze konden goed praten en Alexander moest ook niet meer aan Britt denken. Zij had al teveel van zijn kostbare tijd in beslag genomen, dat besefte hij nu meer dan ooit. Alexander was zowat aan het overpeinzen toen de bel ging. Het was Virginie ‘Dag Alexander’ ‘Virginie’ hij deed zoals gewoonlijk zijn hemd uit en Virginie controleerde zijn katheder ‘Ziet er prima inorde uit.’ Alexander zag dit als het signaal om zich aan te kleden. ‘Zie je het een beetje zitten voor morgen?’ ‘De voorlaatste, hoop ik. Het moet toch’ ‘Inderdaad hou maar goede moed, ik heb er een goed oog in.’ Virginie was al weer ingepakt maar Alexander had niet veel zin om alleen te zitten. ‘Wil je misschien nog iets drinken?’ vroeg hij onverwachts. Virginie keek naar de klok, ze had nog een paar patiënten te doen maar voor Alexander maakte ze graag wat extra tijd vrij. ‘Ok een kleine pauze kan geen kwaad.’ ze gingen in de living zitten en Alexander vertelde over zijn situatie. Waarom hij bij Helena logeerde, zijn vete met Simon, zijn relatie met Britt en zelf over zijn bedrijf, voormalig bedrijf. Virginie luisterde geïnteresseerd maar helaas had ze niet langer tijd om te blijven. Over 2 dagen had ze een vrije dag, ze spraken af om dan nog eens wat samen te drinken, als Alexander zich goed voelde natuurlijk. Virginie vertrok naar haar andere patiënten en voor het eerst sinds lange tijd kwam er een gemeende glimlach bij Alexander tevoorschijn. Hij had een serieuse boon voor Virginie.

Simon en Daan waren nog aan het werk toen Sara kwam binnengevallen. Ze zeiden niet veel tegen haar, waren erg geconcentreerd. Sara zag het contract met de post it nota op haar bureau liggen. ‘Wat heeft dit te betekenen?’ vroeg ze. ‘Lucas is hier geweest’ zei Simon die er liefst niet te veel woorden aan kwijt wou met zijn zoon erbij. ‘Wat kwam die doen?’ Daan nam nu het woord. ‘Hij zei dat er een fout in het vorige contract geslopen was en dat jullie dit moesten ondertekenen.’ ‘Ok ik zal het nakijken’ ‘En hij zei ook dat hij jou wou spreken’ Sara schrok. Ging hij haar zoon er nu ook al bij betrekken? ‘goed ik zal het eens bekijken’ zei ze maar de blik die ze met Simon wisselde, sprak boekdelen. Ze wist niet wat ze moest doen. Ze moest Lucas duidelijk maken dat haar gezin niet zijn terrein was. Hij moest bij haar zoon uit de buurt blijven, wie weet zou hij anders heel de geschiedenis aan hem vertellen en dat wou ze absoluut niet.

Belle en Helena kwamen niet veel later terug op presence ‘nu heb je hopelijk een beeld waaruit mijn job zoal bestaat. Nog zeker dat je bij mij stage wil lopen’ ‘absoluut’ zei Belle beslist ‘prima, ik kan hulp gebruiken’ zei Helena glimlachend. ‘Je laat me maar weten welke periode je komt en hoe lang maar nu heb ik een afspraak met Steven’ zei Helena die alweer gehaast in de lift stapte. Belle had echt een goed gevoel over de aankomende stage. Dit zou iets worden wat ze echt graag deed.

Voor de secundaire school studenten kwam er een drukke periode aan. Het liep tegen eind november en volgende week zouden de examens beginnen. Louise en Dean gingen alvast aan het studeren samen. Louise hielp Dean waar de leerstof die hij gemist had, onduidelijk was maar Dean was een slimme jongen en moest Louise vaker iets uitleggen dan hij haar. Ze waren een goed team dat regelmatig pauze nam of de een de bij de andere de stress wegmasseerde. Ze zagen de examens helemaal zitten.
Katerina daar en tegen zag het helemaal niet zitten. De taalvakken waren geen probleem maar wiskunde bleef moeilijk. Ze belde naar Charlotte, haar laatste hoop om te kunnen slagen voor het examen. Ze had dan nog wel redelijk wat tijd maar Charlotte zou haar enkel kunnen helpen dit weekend. Katerina kreeg de voicemail van Charlotte en zou morgen ofz nog wel eens proberen te bellen.

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Een kleine teaser, morgen waarschijnlijk vervolgje!

Bericht door Kaatje » 04-01-2012 23:02

Deel 187

Charlotte en Roel waren dan toch met veel tegenzin terug uit bed geraakt. Het was al avond en de magen begonnen te grommen. ‘Hmm ik heb niet veel zin in koken precies’ zei Charlotte die een duidelijk hint aan Roel gaf ‘zullen we dan maar iets gaan eten? Waar heb je zin in?’ ‘Pasta!’ ‘Awel ga je dan maar vlug klaarmaken want na zo een inspanningen heb ik reuze honger!’ ‘5 minuutjes’ zei Charlotte terwijl ze naar de badkamer spurtte.

Daan en Belle blijven tot het einde van de werkdag, gingen nog iets eten met Daan zijn ouders en namen dan de trein terug naar Leuven. ‘En hoe viel jou dag mee?’ vroeg Daan aan Belle ‘super! Helena legt alles tot in de details uit, ze toont mij dingen en ik vind het heel interessant. Ik kijk er echt naaruit!’ ‘Ha daar ben ik blij om schat. Je zal je moeten bewijzen, Helena kan een harde tante zijn.’ ‘daar heb ik geen schrik van. Hoe was jou dag?’ ‘vreemd. Er kwam een zekere Lucas langs, die vroeg naar mijn moeder.’ ‘dat is toch niet zo vreemd’ ‘jawel hij vroeg privé naar haar en toen pa binnenkwam, hing er een soort van vreemde spanning in het kantoor.’ ‘Heb je het niet aan je vader gevraagd?’ ‘nee als hij iets over zou willen zeggen, had hij dat gedaan. Maar voor de rest was het tof samenwerken met pa. We zouden een goed team zijn’ Ze keuvelde de hele rit naar huis nog wat door over “het nieuwe werk”. Beide zo enthousiast dat ze stonden te trappelen om te mogen beginnen.

Simon en Sara hadden nog heel wat te bespreken over Lucas. Ze hadden in de auto niet veel gezegd en thuis gekomen was Simon voor de tv gaan zitten. Dat deed hij altijd als hij ergens over aan het piekeren was. Sara had wat zitten rondlopen, een wasmachine opzetten en vond dan toch de moed om naar Simon te gaan. ‘Simon?’ ‘lieverd?’ ‘wij moeten praten, ik moet je iets vertellen.’ Simon zette de tv uit en draaide zich om naar Sara. ‘Goed of slecht nieuws?’ ‘Ik weet niet … niet al te best.’ ‘Ok dan ga ik alvast een whisky inschenken. Jij ook iets?’ ‘Geef mij ook maar iets straf’ Sara dronk zelden iets anders dan wijn of champagne. Simon wist onmiddellijk dat het serieus zou zijn…

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 05-01-2012 20:53

Deel 188

Simon ging terug in de zetel zitten en gaf het glas met een bodempje whisky aan Sara. Ze nam er een slok van en Simon zag een rilling door haar lichaam gaan. Ze kuchte even en zei dan ‘Lucas heeft mij gekust’ Simon, die net van zijn whisky dronk, verslikte zich bijna ‘Wa?!’ ‘gisteren, toen hij hier kwam praten.’ ‘Waarom?’ Simon was er nog niet goed van. Iemand had zijn vrouw gekust in zijn huis! Hij voelde een woede die hij in lange tijd niet meer gevoeld had ‘Hij zei dat ik er zelfzeker en knap uitzag en plots kuste hij mij. Ik zag het totaal niet aankomen’ Simon stond op en begon te ijsberen ‘de godverdomme se klootzak!’ vloekte hij luid ‘Waarom vertelt ge da gisteren niet?’ riep hij licht over zijn toeren ‘Ik weet niet, moest het nog relativeren’ Simon zuchtte diep ‘Sara zoiets hebben we in al die jaren niet meegemaakt. We hebben problemen gekend maar daar stonden we altijd met twee. Dit is anders.’ Simon bleef ijsberen, zuchtte en stopte dan voor Sara en keek haar recht in de ogen ‘Wat voel jij nog voor hem?’ Sara dacht na en boog haar hoofd, niet in staat om in Simon zijn ogen te kijken ‘Op dit moment ben ik zo ongelofelijk kwaad. Ons leven was perfect en hij komt het nu gewoon overhoop gooien. Ik kan het niet begrijpen, na al die jaren …’ ‘Sara, lieverd, voel je iets voor hem?’

Louise en Dean hadden goed gestudeerd en nu was er tijd voor ontspanning! Dean bleef vanavond bij Louise slapen, voor die ene keer hadden beide ouders toegestemd. De ouders van Dean waren hier nogal laks in. Ze zagen wat een goede invloed Louise had op Dean en zij waren zelf meestal vroeg weg en laat thuis. Het was goed voor Dean om volk rond hem te hebben en hij had beloofd te studeren met Louise.
Na het avondeten zaten ze gezellig samen in de living naar tv te kijken. Helena en Steven, Katerina en zelfs Alexander zaten er ook bij en de sfeer was erg relaxt. Het was zo een typische warme avond. Ze keken nog samen naar een Vlaamse politieserie op tv en dan gingen Dean en Louise naar boven met het excuus dat ze veel nachtrust nodig hadden nu de examens er zaten aan te komen. Boven aangekomen had Dean heel andere plannen met Louise dan slapen. Zodra de deur van haar kamer toe was greep hij haar vast en drukte haar tegen de muur. Hij kuste haar wild op haar mond, sabbelde op haar lip, kuste haar dan weer in haar nek. Louise onderdrukte een kreun. ‘Hier had ik al heel de avond zin in’ fluisterde Dean in haar oor. ‘Dean … mijn, mijn ouders zijn thuis.’ ‘Uhu, weet ik’ zei hij terwijl hij haar kusjes gaf in haar nek ‘Straks komt ons mama binnen’ Dean stopte en lachte naar Louise ‘Louise, die weet echt wel beter hoor!’ Louise giechelde ook. Ze vergat haar ouders of alle andere redenen om zich niet over te geven aan Dean. Niet veel later vielen ze op bed en al snel lagen de kleren naast het bed. Van vroeg gaan slapen kwam niets meer terecht.

Daan en Belle gingen wel echt vroeg slapen. Zo een dag “werken” was toch wel iets anders dan een dag naar school gaan. Ze waren het niet gewoon en waren stik kapot toen ze terug op hun kot aankwamen.

Roel en Charlotte hadden genoten van de pasta. Na het eten wreef Roel letterlijk over zijn buik ‘Goh da heeft gesmaakt. Nu kan ik er weer helemaal tegenaan.’ Hij zei dit met een overdreven knipoog. Charlotte draaide met haar ogen. ‘Schat dat kunt ge niet menen, alweer?’ zei ze lachend. Roel leunde naar voor op de tafel en keek in Charlotte haar ogen. ‘Lotte, in u heb ik altijd zin!’ en om zijn woorden kracht bij te zetten kijk hij wat lager dan haar ogen. Charlotte begon te bloze, plotseling weer heel verlegen. ‘Wel, zullen we dan de rekening maar betalen?’ Roel had niet meer aanmoediging nodig. Hij stak zijn hand op ‘Kunnen we de rekening krijgen, alstublieft?’ Charlotte haar oogjes blonken van opwinding …

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

klein stukje, mss later vndg meer :)

Bericht door Kaatje » 06-01-2012 17:06

Deel 189

Nu keek Sara Simon wel recht in de ogen ‘Simon ge weet dat ik van u hou’ ‘Sara ge ontwijkt de vraag’ Simon werd kwader met de minuut. ‘Nee nee’ zei Sara verward ‘Godverdomme Sara! Het feit da ge niet kunt antwoorden, bewijst voor mij genoeg.’ Simon ging ze jas halen. ‘Simon wa gaat ge doen?’ ‘ik moet gewoon even weg hier’ zei hij waarna de deur achter zich toeviel. Sara zuchtte ‘Simon ik hou van u, niet van Lucas’ waarom had ze dat net niet gewoon gezegd? Sara liet haar tranen stromen. Het enige wat ze kon doen is wachten tot Simon thuis kwam, dan zou ze het allemaal uitleggen.

Simon zijn eerste idee was net zoals vroeger op café gaan en hopen whisky drinken maar hij wist dat dat geen oplossing was. Dan maar de tweede oplossing, met Lieven gaan spreken. Hij kon luisteren, was veranderd tegen over vroeger. Hij had nu ook geen raad nodig, gewoon iemand die naar hem luisterde.
Simon belde niet veel later bij Lieven aan. Het was Maarten die de deur open deed. ‘Maarten, is u pa thuis?’ ‘Ja, die zit in de living, kom maar binnen’ Simon liep naar de living en zag Lieven en Michelle in de zetel zitten. ‘Simon verrast van u hier nog op dit uur te zien’ zei Michelle ‘Michelle, ik zou even met Lieven willen praten’ Michelle zag aan Simon zijn gezicht dat hij onder 4 ogen bedoelde en dat het ernstig was. ‘Goed ik ga slapen. Tot morgen Simon’ zei Michelle. Simon liet zich in de zetel ploffen ‘Lieven ik geloof dat ik in een nachtmerrie vast zit.’ ‘Wa is er gebeurd’ ‘Het gaat over Sara. Er is een oude bekende terug opgedoken en die heeft haar gekust’ ‘Jawadde ik denk dat ik iets sterks nodig heb’ Lieven gaf Simon ook een glas eh ‘In mijn huis eh Lieven, in mijn eigen huis!’ ‘Hebt ge ze betrapt?’ vroeg Lieven ongelovig. Dat was absoluut niets voor Sara. ‘Nee nee, Sara heeft het mij vertelt. Ze is er zelf onderste boven van maar ik was zo kwaad, ik moest gewoon even het huis uit.’ ‘Ja ik kan er mij iets mee voorstellen. Ge weet toch da Sara van u houdt?’ ‘Ja’ ‘en dat ze u nooit zou bedriegen. Daar is Sara veel te eerlijk voor. Echt Simon volgens mij hebt ge het verkeerd begrepen.’ Simon stond op en ijsbeerde door de kamer ‘Lieven ik denk, alle hoop, dat ge gelijk hebt. Ik moet terug naar huis’ Het was al laat maar Simon had zijn gedachten terug op een rijtje. Lucas kon hem niets maken, desnoods zou hij vechten voor zijn Sara…

Plaats reactie