verhaal birteke

Schrijf hier je eigen verhalen over de telenovelles
birteke
Super Lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 12-06-2010 22:05

Bericht door birteke » 03-10-2010 10:44

deel 21 :
Op weg terug naar huis hing er in de auto van thomas een doodse stilte. Beiden waren ze in gedachten verzonken. Voorweeen had de gyneacoloog gezegt. Maar dat betekende wel dat louise de komende maand zoveel mogelijk moest platliggen en daar keek ze absoluut niet naar uit ! thomas maakte zich zorgen. In veel boekjes had hij hier al over gelezen en overal stond dat dit niet echt zo bevorderlijk was voor de zwangerschap , al had de dokter hen helemaal gerust gesteld door hen op het te drukken dat zolang louise zou rustten dit allemaal in orde zou komen!


Van zodra ze bij hun thuis aankwamen beval thomas louise in bed te kruipen en daar niet meer uit te komen , als ze iets nodig had moest ze maar roepen. Na toch enige tegenstribbeling had thomas toch toegegeven dat louise haar laptop mee naar boven nam.

Thomas verzorgde louise als een prinses. S ’middags bracht hij haar boterhammen , om 4 uur een kommetje soep en s’avonds een lekker dinetje op bed. femke zou de komende maand zoveel mogelijk bij iris blijven slapen zodat thomas zijn volle aandacht op louise kon richten. Rond 9 uur werd louise al dat liggen een beetje moe en strompelde zo goed en zo kwaad mogelijk de trap af. ‘ schat wat doe jij hier ? ‘ vroeg thomas bezorgd toen hij louise de kamer zag binnenkomen ‘ srr schat ma ik ben het liggen een beetje moe, ik hoopte dat ik even bij jou mocht komen liggen in de zetel. ‘ ‘ ale dan eventjes, maar niet te lang he ! ‘ zei thomas toegefelijk. Zachtjes kroop louise dicht thomas aan in de zetel onder het dekentje.

Eventjes later zette thomas de tv uit. ‘ alé schatteke het was net zo spannend ‘zei louise die geboeid naar een actietriller had zitten kijken. ‘ volgens mij kruipen we beter ons bedje in , ge hebt rust nodig hé en gij wilt toch ook nie dat er iets met ons kindje gebeurt ! ‘ om louises lippen verscheen een kleine glimlach heel haar buik tintelte . de manier waarop thomas zo liefdevol en beschermend met haar omging deed haar kriebels in de buik krijgen. Als de dokter hun niet verboden had de eerste maand lichaamelijk contact te hebben was dit zeker in een liefdesspel geeindigt. Zachtjes schudde louise haar hoofd. Thomas stond recht en nam louise in zijn armen en droeg haar zo de trap op eens in bed kropen ze dicht tegen elkaar aan. Zachtjes legde thomas zijn hand op louises buik en hoopte dat alles met hun kindje in orde kwam.
Het leven zit vol zoete momenten met af en toe een vleugje zout ertussen voor de smaak !!! :D

birteke
Super Lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 12-06-2010 22:05

Bericht door birteke » 02-11-2010 09:08

deel 22 :
Zo verstreken de dagen ten huize lessafer. Thomas zorgde dat Louise niets te kort kwam. Louise had ook geen verdere complicaties meer , en alles ging goed met de baby. Zo kwam de tijd dat louise weer mocht gaan werken en Femke ook terug thuis sliep. Het hele gezin was weer in zijn normale doen en het leven nam weer zijn normale gangetje. En zo droeg louise haar 9 maanden zwangerschap verder uit.

Louise had nog 1 dag te gaan voor ze haar uitgerekende had bereikt. De voorbije week was ze al niet meer gaan werken, al voelde ze zich zo gezond als een vis. Maar thomas had haar gedicteerd thuis te blijven, dus deed ze dat. Samen lagen louise en thomas naar een comedy te kijken. Plots voelde louise een raar gevoel in haar buik, percies of hij werd samengetrokken. Ze dacht bij haar zelf dat dit geen weeën konden zijn en besloot niets tegen thomas te zeggen , die zou zich toch maar ongerust maken. Ze probeerde haar gedachten op de film te richten en probeerde de steken een beetje te vergeten en dat lukte wonderlijks waardig goed. Toen de film gedaan was besloot het koppel te gaan slapen.

Louise werd wakker 2:15 las op de klok. Plots voelde louise de reden van haar nachtelijke onderbreking. De natte plek in haar deken voelde koud aan. “ thomas “ riep louise lichtjes in paniek “ thomas “ herhaalde ze terwijl ze zachtjes tegen zijn rug duwde “ hhhmm” antwoordde thomas half in slaap “ thomas mijn water is gebroken ! “ “wat?” riep thomas plots klaarwakker “ mijn water is gebroken thomas ! “ bij donderslag sprong thomas uit bed “ we moeten onmiddellijk naar het ziekenhuis! Ik bel iris om op Femke te komen passen. Plots voelde louise een harde steek in haar buik, ongeveer zoals gisteren avond maar dan 3 keer erger, en slaakte een gil. Bezorgt kwam thomas op louise afgelopen en iris , die aan de andere kant van de lijn hing, die wist hoe ver het was. Louise vertelde aan thomas precies wat ze voelde. “ ok schat , dat zijn weeen adem rustig in en uit “ toen de wee voorbij was hielp thomas louise op te staan om zich te gaan verfrissen toen ze klaar was, was ook net iris geariveerd. Iris wenste het koppel nog veel geluk en toen vertrokken ze samen richting ziekenhuis.

Onderweg kreeg louise nog 2 weeen. thomas probeerde louise zo goed en zo kwaad mogelijk te steunen. Louise vloekte en slaakte een gil. Nooit had ze gedacht dat dit zoveel pijn deed. Een volgende wee volgde “ komaan schat, goed in en uitademen” steunde thomas zijn vrouw” nog eventjes en we zijn er ! “ “ ik kan niemeer thomas ! “ riep louise met tranen in de ogen terwijl ze zelf wist dat dit nog maar het begin was! “ komaan louise ge kunt da ! “ zei thomas waarop hij de gas pedaal nog dieper induwde.
Het leven zit vol zoete momenten met af en toe een vleugje zout ertussen voor de smaak !!! :D

birteke
Super Lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 12-06-2010 22:05

Bericht door birteke » 29-08-2011 10:11

Nu pas gezien dat ik hier mijn laatste 2 deeltjes nog niet gepost had.
LET OP: dit is niet het verhaal waar thomas in het ziekenhuis ligt maar wel een vervolg op het verhaal waar alles goed is gegaan en Louise aan de bevalling toe is ! Veel leesplezier !:

Eindelijk kwamen thomas en louise aan in het ziekenhuis. Na aanmelding bij de balie mochten louise en thomas de verpleegster volgen naar de kamer. Daar mocht louise zich uitkleden en zich op het bed leggen. De verpleegster begon aan de eerste onderzoeken. “ wow mevrouw, u hebt al 5 cm opening!” louise wou reageren maar de volgende wee kondigde zich aan. Ze kneep thomas hand bijna plat. Thomas voelde zich machteloos tegen de pijn die zijn louise voelde, maar probeerde haar zo goed mogelijk te steunen. “ mevrouw wilt u een epidurale verdoving ? “ nee ! spuiten daar kan ik absoluut niet tegen ! Na de wee legde de verpleegster louise aan een apparaat dat de weeën activiteit meet en de harstslag van de baby. Daarna legde ze thomas uit hoe hij de curven moest aflezen. Louise kreeg weer een wee, de verpleegster legde dan ook aan thomas uit welke plaatsen hij op louises rug het beste kon masseren om de pijn zo draaglijk mogelijk te maken en verliet dan de kamer.

Al 7 uur zaten ze in het ziekenhuis. Het voorbije kwartier had louise al geen wee meer gehad. Thomas verveelde zich en zat wat tv te kijken. Terwijl louise een boekje las. Louise doorbrak de stilte “ thomas ik bang “ zei louise uit het niets. Thomas keek haar vreemd aan. “ bang voor ?” “ voor de bevalling zotteke!” zei louise licht geiriteerd. “ maar schat dat is toch nergens voor nodig ! ik ben bij u.” stelde thomas louise gerust. Zachtjes knikte louise en richtte zich weer op haar boekje. Plots voelde ze weer een hevige steek onderaan haar buik, maar daar bleef het niet bij ze voelde ook een enorme drang op te persen. Ze schreeuwde het uit. “ thomas, help !” “ wat is er schat?” vroeg deze bezorgd. “ thomas, ik moet persen ! “ schreeuwde louise vol paniek. Snel drukte thomas op de knop aan louises bed en nog geen minuut later stond de verpleegster al in louises kamer. Snel onderzocht ze louise en meldde goed nieuws “ mevrouw, u hebt 10 cm opening ik ga de gynaecoloog verwittigen en dan kunnen we beginnen met persen. Toen de verpleegster terug binnen kwam meldde ze dat de gynaecoloog onmiddellijk daar was.

Samen duwde ze met thomas het bed met daarin louise naar de verloskamer. Daar aangekomen maakte de verpleegster gauw alles in orde voor de bevalling,terwijl louise nog een wee moest doorstaan. net optijd kwam de gynaecoloog binnen en onderzocht louise nog eens, en alles was ok. “ ok mevrouw pers maar eens” zei de gynaecoloog. Dit liet louise zich geen 2 keer zeggen en gaf alles wat ze in huis had,terwijl thomas haar hoofd ondersteunde en haar aanmoedigde. “ goed, de baby daalt vlot in, ik denk dat dit werkje niet lang zal duren. Dit was voor louise een opluchting ze was immers redelijk bang voor de bevalling en al een beetje moe van het lange wachten. “ bij elke wee die u voelt mag u persen “ gaf de gynaecoloog een instructie. “ het gaat af en toe eventjes ambetant aanvoelen, maar ge moet mijn vingers er maar uit duwen ! “ zei de gynaecoloog weer. Louise kreeg weer een wee en perste met volle kracht “ goed mevrouw ik zie het hoofdje al , wilt u ook eens kijken meneer ? thomas knikte en ging gouw eventjes kijken.” Kijk meneer u dochter! “ vertederd lachte thomas. “Wilt u eventjes kijken mevrouw ? “ de gynaecoloog richtte zich nu tot louise. Zachtjes knikte louise. De gynaecoloog pakte een spiegel en liet louise kijken. Maar veel tijd kreeg louise daar niet voor een nieuwe wee kondigde zich immers aan. Weer perste louise met al haar krachten. “ goed mevrouw ! bij de volgende wee wordt het hoofdje geboren ! gewoon blijven doorpersen als het pijn doet, dan is het het snelst voorbij ! “ zachtjes streek thomas door louise haar. Weer kreeg louise en wee. Bij het breedste stuk van het hoofdje slaakte louise een gil “ aah thomas help !!!!!! “ “ komaan schat ge kunt het!” sprak thomas louise bemoedigend toe. “ ja mevrouw stop, het hoofdje is er! “ louise slaakte een zucht. “ ok nu nog eventjes persen voor de schouders want dat wordt nog eventjes wringen maar dan mag u uw kindje eruit nemen.” Louise verlangde ongelooflijk naar dat moment! “ ok mevrouw pers maar” zei de gynaecoloog weer. “Ja de schoudertjes zijn eruit, haal u kindje er maar uit!” zei de gynaecoloog met een grote glimlach op zijn gezicht. Zachtjes pakte louise hun dochtertje vast en trok haar zachtjes verder uit haar, en legde hun kleine meisje op haar borst. Zachtjes zachte thomas naast louise neer en keek met tranen in de ogen vol ongeloof naar de kleine spruit die al flink van zich liet horen!
Het leven zit vol zoete momenten met af en toe een vleugje zout ertussen voor de smaak !!! :D

birteke
Super Lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 12-06-2010 22:05

Bericht door birteke » 29-08-2011 10:14

Zacht drukte thomas een kus op louises wang. Deze keek thomas recht in de ogen en las er het zelfde geluk in dat bij haar te lezen was. “ meneer knipt u de navelstreng door ? “ vroeg de gynaecoloog aan thomas. “ ja zeker” zei thomas nam de schaar van de gynaeco over. Louise keek toe hoe haar grote liefde hun liefdes baby van haar scheidde. “ en hoe gaat deze lieve meid heten” vroeg de verpleegster aan louise “ emma “ zei een sterk ontroerde louise. “ ok dan ga ik deze kleine meid even meenemen voor onderzoek, maar alles ziet er dik in orde uit ! “ ok louise, jij mag nog even persen zoals daarnet, want de moederkoek moet er nog uit.” onderbrak de gynaecoloog de verpleegster “ ok “zei louise. En snel persten ze nog even. Terwijl de gynaecoloog alles in orde maakte bij louise, ging thomas snel op de gang naar de naaste familie en vrienden bellen. Toen hij terug binnen kwam was louise al van bed verhuist en kwam de verpleegster met een pas gewassen emma het nieuws meedelen dat ze 4 kg 200 woog en 55 cm groot was ,een hele baby dus! Ze vroeg of thomas en louise ook en pyjamatje voor een kleintje meehadden? “Tuurlijk” zei thomas en pakte snel het eerste pyjamatje voor hun meisje. “Wilt u haar aankleden?” vroeg de verpleegster aan louise. “ ja graag!” Zei louise. De verpleegster gaf kleine emma aan louise in bed. Daar kleedde louise haar dochtertje liefdevol aan. Louise genoot volop van het moment. Thomas keek vertederd toe hoe louise zo liefdevol hun kleine wezentje aankleedde.

Toen emma was aangekleed reedt de verpleegster samen met thomas louise naar de kamer. De kamer was al goed bevolkt toen louise werd geparkeerd op de juiste plek: Charlotte en Jeroen, Gina en Femke en Anne en Peter de ouders van thomas. Iedereen was meteen vertederd door het beeld van kleine Emma. Femke wou haar zus natuurlijk onmiddellijk pakken. Dit beeld legde thomas vast op de gevoelige plaat. “ wat een dikke baby “ zei Charlotte terwijl een glimlach tevoorschijn kwam op haar gezicht. “ En hoe heet ze ? “ vroeg Anne. “ Emma!” riep thomas trots uit. “ proficiat zoon” zei peter trots “ en gij ook natuurlijk he louiseke ! “ terwijl hij drie kussen op louise’s wang drukte. En Gina die was overmand door de emoties “ oh schatteke , gij maakt van mij de gelukkigste oma van de wereld” riep Gina opgewonden uit terwijl ze louise dicht tegen zich aan drukte. “ ja mensen de geboorte kaartjes en suikerboontjes zullen pas voor morgen zijn hoor. “ zei thomas al lachend. Hun momentje werd onderbroken door de verpleegster die binnen kwam. “ mevrouw ik kwam eens kijken of u borstvoeding gaat geven of ik een flesje moet warm maken, want het is tijd voor haar eerste voeding.” “ euhm ik ga borstvoeding geven.” “ ok, mag ik dan vragen of het bezoek eventjes de kamer zou willen verlaten ? “. “ ok tot morgen dan “ zei Charlotte “ ah ja Charlotte kan Femke bij jouw blijven slapen ik zou graag bij louise blijven ! “ ok komt in orde! “ zei Charlotte weer die daarna samen met de rest naar buiten liep. Zachtjes gaf Femke haar kleine zus weer aan louise en liep achter de rest aan naar buiten. toen iedereen buiten was vroeg de verpleegster louise 1 borst te ontblote. Daarna moest ze kleine Emma in de buurt van haar tepel brengen. En dat deed louise. Zachtjes opende Emma haar mondje en begon onmiddellijk te drinken. “ super mevrouw, ze doet het echt goed ! “ louise lachte fier. “ goed ik ga jullie laten doen als er iets moest zijn bel je maar.” “ ok bedankt “ zei thomas en keek toe hoe de verpleegster naar buiten liep.

Samen genoten louise en thomas van hun kleine meisje en keken toe hoe ze flink verder dronk aan louises borst. “ het is toch ongeloofelijk!” zei louise terwijl ze zachtjes over Emma’s handje wreef. Vertedert lachte thomas terwijl hij nog iets dichter tegen louise kroop. “ hoe ist het mogelijk dat wij zo iets op de wereld hebben gezet?” “ tja “ zei thomas “ met z’on fantastische mama kan dat niet anders hé ! “ voor het eerst loste louise haar aandacht van kleine Emma en lachte naar thomas. Passioneel drukte ze haar lippen op die van thomas. Toen ze zijn lippen loste fluisterde ze “ charmeur “ terwijl ze een glimlach niet kon verbergen. Thomas toverde ook een glimlach op zijn gezicht en haalde zijn hand door louise’s haar. Louise kon een geeuw niet onderdrukken. “ moe?” “ ja, maar ik wil zolang mogelijk van dit moment genieten!” dit deed thomas eraan denken dat hij nog geen foto van dit mooie moment had en maakte gouw een paar kliekjes. Voorzichtig ging thomas weer naast louise zitten en samen genoten ze in stilte verder. Eventjes later begon Emma flink te wenen. Louise graakte wat in paniek “ Thomas wat die ik verkeerd ?” “ niks schat ik denk dat ze gewoon genoeg heeft! “ “ ah ok gelukkig “ zachtjes legde louise emma op haar borst en deed haar blouse weer te goei. Zachtjes wiegde ze emma in slaap. Dan nam thomas haar over en legde haar in haar wiegje. En kroop terug naast louise. Zachtjes nam hij haar in haar armen. “En was het nu zo erg als je had verwacht?” vroeg thomas aan louise. “ nee ik heb hier zoveel schrik voor gehad maar het is allemaal meegevallen! “ “ ziet ge wel ge maakt u te veel zorgen.” Zei thomas terwijl hij liefdevol door haar haar streek. Louise begon in te domellen en nu was het aan thomas om zijn louise in slaap te wiegen.

Toen thomas zeker was dat louise sliep,schoot hem ineens iets te binnen ‘ de redactie ‘. Thomas schoot een blik op zijn horloge en realiseerde zich dat waarschijnlijk iedereen al naar huis was het was tenslotte al 7 uur. Dan maar bellen op vic zijn gsm die zou dan wel iedereen inlichten. Na 3 keer over te gaan nam Vic zijn gsm op : ‘ met vic’ ‘ vic , met thomas hier ik heb fantastisch nieuws !!’ ‘ heeft dat er misschien mee te maken waarom ge vandaag nie zijt komen werken ? ‘ klonk vic gespeeld streng. ‘ ja sorry ‘ verontschuldigde thomas zich alsof hij nu pas besefte dat ze op de redactie nog van niks wisten. ‘Maar, zoals ik al eerder zei, ik heb dus fantastisch nieuws ! ‘ ‘ ale Thomas nie rond de pot draaien vertel het nu maar gewoon!’ zei vic terwijl hij van opwinding zijn zakdoek al nam en zo zijn voorhoofd afdepte. Thomas lachte, hij vond het best wel grappig als zijn baas zo zenuwachtig was. ‘ Wel, ik en Louise zijn deze namiddag trotse ouders geworden van een meisje , Emma!’ Vic’s ‘tjjaaakkkkaaaa ‘ vulde de hele ziekenhuiskamer en het kantoorgebouw. ‘ Ze weegt 4kg 200 en meet 55cm.’ Deelde thomas aan Vic mee. En tegelijkertijd vroeg hij ook of hij de rest van de redactie wou verwittigen. Vic beloofde dat hij dat zou doen en verzekerde thomas dat hij zeker nog eens op bezoek zou komen. Na dat Vic hem ook nog veel succes gewenst had en hem op het hart had gedrukt dat hij zeker niet mocht komen werken de komende 2 weken, beeïndigde Thomas het telefoongesprek. Stilletjes kroop thomas bij Louise en genoot van het moment.

Vic hield daad bij woord en de volgende morgen stond niet alleen hij maar de hele redactie in de veel te kleine kamer. Ze hadden een gigantisch grote kaart bij en ook een mooie knuffelbeer en een kruipakje voor kleine emma. Ook Charlotte en Femke kamen kleine Emma bewonderen. Het geluk spatte van het gezinnetje af en dat sloeg over op de hele kamer. Dat maakte dat iedereen na een uurtje met een grote glimlach de kamer uitstapte. Behalve grote zus Femke, die bleef haar kleine zus nog eventjes bewonderen!
Het leven zit vol zoete momenten met af en toe een vleugje zout ertussen voor de smaak !!! :D

Plaats reactie