Ponkie: Sara en Simonverhaal

Schrijf hier je eigen verhalen over de telenovelles
Plaats reactie
Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 600

Bericht door Ponkie » 10-08-2011 22:47

Een extra lang 600e deel :D

Donderdag 2 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Ik had niet zo best geslapen, gewoon van de zenuwen. Zou Simon de verrassing leuk vinden? Zou ik alles op tijd klaar krijgen zonder dat hij argwaan kreeg? En wat met de kinderen? Ik was al vroeg op, hielp samen met Petra Amber en Kasper aankleden, knuffelde hen extra veel. Dan was het de beurt aan David; ik bracht hem wat later zelf naar school en vertelde hem onderweg dat mama en papa een paar dagen weggingen. Luna ging mee, die kon nog niet zonder mama omdat ze melk van mama kreeg. Hij bleef thuis met Amber en Kasper. ’s Morgens zou Petra hem naar school brengen. Gert en Lotte kwamen bij ons thuis, die zouden heel goed voor hen zorgen. En opa en oma en grootvake en grootmake kwamen af en toe ook langs of zouden hem van school halen. Ik vroeg hem of hij heel flink zou zijn, als grote broer? Hij knikte hevig ja, hij zou ons wel missen maar het zou zeker goed gaan. Zondagavond kwamen we weer thuis, net op tijd om samen met hen de schoentjes voor sinterklaas klaar te zetten. Aan school knuffelde ik mijn grote jongen nog eens extra, ik kreeg een hele resem zoentjes en we bleven zwaaien tot hij in de klas verdwenen was. Ook al was het maar voor een paar dagen, toch vond ik het moeilijk om mijn kindjes achter te laten. Ik had hen ook niet eerder kunnen voorbereiden, ze zouden zeker hun mond voorbijgepraat hebben. Ik ging gauw weer naar huis. Petra had Luna al in badje gestopt. Fris gewassen lag ze op me te wachten. Gisteren had ik al zoveel mogelijk spullen voor Luna ingepakt en ze opzij gezet zodat Simon het niet zou merken. Mijn eigen kleren en die van Simon moest ik nog uitzoeken en in een koffer stoppen. Wij moesten niet zoveel mee, maar voor Luna leek het alsof we gingen emigreren! Petra hielp alles aan de deur klaar te zetten. Ik keek nog eens mijn paperassen na, had ik alles bij? Ik zette me in de zetel, gaf Luna de borst. Hopelijk zou zij een paar uurtjes rustig slapen straks. Ik gaf mijn laatste instructies aan Petra en wachtte dan op mijn chauffeur. Stipt op tijd belde hij aan, daar stond Thomas, met onze eigen wagen. Het was hem gelukt Simons sleutels te ontfutselen met een of ander excuus. Hij laadde alle spullen in, de autostoeltjes gingen eruit, de maxi-cosi erin. Daar gingen we, ik kreeg steeds meer kriebels in mijn buik, stel dat Simon het niet zag zitten, dat hij niet mee wilde, wat dan?
We reden naar Présence. Ik ging eerst langs bij de kinderopvang om Amber en Kasper nog eens flink te knuffelen en hen proberen uit te leggen dat mama en papa een paar dagen weg waren. Gelukkig kenden ze Lotte en Gert goed, die zouden hen vanavond mee naar huis nemen. Een beetje triestig liet ik hen achter. Ze begrepen het maar half, zou het lukken, zouden ze me niet teveel missen? En ik hen? Maar het was voor een goed doel, hun papa er weer helemaal bovenop krijgen! Ik ging naar boven, liep nog even bij Lut en vake langs, liet Luna bij hen achter , zei vriendelijk goeiendag tegen al wie ik tegenkwam, haalde diep adem en ging dan ons kantoor binnen. Simon was druk aan het werk, hij schrok zichtbaar toen ik binnenkwam. Er was toch niets aan de hand? Ik knikte naar Cathy, zij begreep me en ging naar buiten. Ik ging naar hem toe, zette me op zijn schoot, kuste hem en zei dat ik hem kwam ontvoeren. Uiteraard begreep hij niet wat ik bedoelde, ik zei alleen dat hij zijn computer moest afsluiten, zijn jas aandoen en met me mee gaan. Onderweg zou ik hem alles uitleggen. Hij keek een beetje raar, maakte gauw zijn mailtje af, sloot zijn computer af en stond dan op, nog altijd een beetje aarzelend. ‘Niet nadenken, gewoon doen en meekomen’ lachte ik terwijl ik hem weer kuste. We gingen naar beneden en gingen met Luna naar buiten. Simons auto stond klaar met draaiende motor. Aan het stuur zat Thomas, naast hem An. Ik installeerde Luna achterin haar zitje, ging er naast zitten en trok Simon tegen me aan. ‘Zo, we kunnen vertrekken’ lachte ik. Simon begreep er steeds minder van, hij in de auto met Thomas en An? ‘Rijden maar’ zei ik tegen Thomas. Hij knikte en vertrok, duidelijk blij dat hij met de chique auto van de grote baas mocht rijden.
‘Schat, waar gaan we naartoe? Wat is hier de bedoeling van?’ vroeg Simon. Zou ik hem meteen alles vertellen of hem nog wat op zijn honger laten? Ik twijfelde even, besloot dan een tipje van de sluier te onthullen, maar nog niet alles te vertellen. Ik nestelde me dicht tegen hem aan, Luna was bijna meteen in slaap gevallen. Ik nam zijn hand in de mijne, streelde zachtjes over zijn hand en zijn arm en zei dan dat ik hem wilde verrassen. ‘Dat is dan gelukt’ antwoordde Simon ‘maar daarmee weet ik nog niets meer’. Ik vertelde dat we er samen een paar dagen tussenuit gingen, alleen hij en ik en de baby natuurlijk, die kon niet zonder mij. ‘En An en Thomas’ vulde Simon wat spottend aan. ‘Die brengen ons alleen maar en halen ons later weer af. Het moet helemaal ontspannen voor jou worden, je moet zelfs niet rijden. Je moet je onderweg alleen maar met mij bezig houden’ flirtte ik een beetje. Ik legde mijn hoofd tegen zijn schouder, ik was nog altijd een beetje bang voor zijn reactie. ‘Waar gaan we dan naartoe?’ viste Simon, ‘naar het vliegveld?’ Ik zei van niet, ik had wel eventjes aan Belek, ons heel speciale plaatsje in Turkije gedacht, maar dat was te ver voor zo’n korte tijd. Ik wilde daar heel graag in de zomer naartoe, als Luna wat groter was, samen met onze andere kinderen. Nee we bleven veel dichter bij huis, verklapte ik. ‘Ergens naartoe waar ik je heel erg wil verwennen’ fluisterde ik in zijn oor ‘alleen jij en ik, zonder zorgen of pottenkijkers en hopelijk zonder grote stoorzender’. Dat laatste zei ik terwijl ik naar de slapende baby keek. Ik hoopte echt dat zij een beetje medelijden met ons wilde hebben, ons ’s nachts wat rust wilde gunnen. Thomas reed flink door, ik hoorde dat An hem af en toe op de maximumsnelheid wees. We waren Gent gepasseerd, reden richting Kortrijk. Het leek of Simon een vermoeden begon te krijgen. Ik hield mijn adem in, zou hij het goedvinden? Ik bleef bang dat hij het niet zou willen, dat hij vond dat ik hem teveel pushte. Maar ik was bang geweest voor niets toen ik zijn reactie zag.

SIMON

Wat was Sara in godsnaam van plan? Op stap met Luna, dat begreep hij nog, maar met Thomas en An, in zijn auto? Het was een mysterie voor hem en hij wist nog niet of hij het leuk vond of niet. Wel was Sara superlief tegen hem, ze lag zo zalig dicht tegen hem aan. Hij moest niet op het verkeer of de weg letten, alleen maar op haar. Hij voelde haar warme, zachte lichaam tegen hem aan, hij kuste zachtjes haar hoofd tegen zijn schouder. Waar bracht Thomas hen heen? Hij had eerst aan Luts huisje aan zee gedacht, maar toen ze Gent passeerden en richting Kortrijk reden, begon hij het te snappen, dacht hij. Zouden ze naar Rijsel gaan, de plek waar alles echt begonnen was? Rijsel waar hij voor het eerst begrepen had dat het geen spel meer was dat hij, op aangeven van Lieven, met Sara speelde. Daar was hij zo door haar geraakt, eerst in de karaoke, dan in hun hotelkamer. De zielige vertoning met Sara op het matje voor zijn bed, haar verdriet omdat hij niet met haar wilde vrijen (terwijl hij haar vooral wilde respecteren) en hoe het uiteindelijk afgelopen was! Hij had het daarna zo van haar te pakken gekregen dat hij Brenda niet meer zag staan, Helena nauwelijks om zich heen had kunnen verdragen, Lieven naar de maan wenste met al zijn goedbedoelde, maar zo verkeerd uitgedraaide adviezen. Bijna was alles toen nog verkeerd afgelopen, Sara’s vlucht naar Fuerteventura, haar kwaadheid en vooral haar kilte, hij kreeg er nog haast rillingen van. Hij kon beter denken aan wat er daarna allemaal gebeurd was, hoe ze hun liefde aan mekaar verklaard hadden en ze daarna haast onmiddellijk bij hem was ingetrokken. Hun verloving, de redding van Présence en zijn eerherstel bij zijn vader, hun huwelijk en al het moois dat daar uit voortgekomen was. Amber en Kasper, David die op hun weg gekomen was en nu de kleine Luna. Luna waar ze samen zo naar uitgekeken hadden, maar die nu een klein beetje spelbreker speelde. Niet dat hij het haar verweet, maar door haar geboorte en alle stress daaromheen was hij de laatste tijd een beetje de weg kwijt geraakt. Wat een schat was Sara, ze had dit allemaal georganiseerd voor hem, om hem die weg naar hen, naar haar weer terug te laten vinden. Hij draaide zijn hoofd naar haar toe, trok zich niets aan van de voorbank en kuste haar zo vurig, zo vol passie dat ze even naar adem moest happen. ‘Het wordt Rijsel, he, we gaan naar Rijsel!’ juichte hij bijna. Hij zag tranen in Sara’s ogen springen, ze kon alleen maar knikken. De volgende vijf minuten was het doodstil, ze hadden alleen maar aandacht voor elkaar en kusten alsof hun leven ervan af hing.

SARA

Wat was ik blij met Simons reactie. Het had helemaal anders kunnen uitdraaien, maar dit was precies wat ik gehoopt had. Ik voelde zo’n liefde voor hem door mijn lichaam stromen, ik kreeg het warm en koud tegelijk, kreeg tranen in mijn ogen, vlinders in mijn buik. We kusten en bleven kussen, ik raakte opgewonden, legde mijn hand op Simons broek en voelde hoe hij ook naar mij verlangde. Ergens was ik blij dat we in de auto zaten, zodat ik me niet moest afvragen of ik niet te snel ging, niet meer wilde dan waar Simon aan toe was. We moesten ons wel inhouden, maar bleven kussen en strelen. We verloren alle besef van tijd en plaats. Ik schrok dan ook toen An zachtjes zei dat ze ons niet wilde storen, maar dat we onze bestemming bereikt hadden. Thomas parkeerde net de auto voor ‘ons’ hotel. We fatsoeneerden ons een beetje, ik vooral mijn kleren, Simon had meer werk. Thomas en An laadden onze spullen uit de auto. Een piccolo kwam toegeschoten, hij hielp met alle bagage, vooral die voor Luna, kinderwagen incluis. Ik was het eerst weer toonbaar, maakte de maxicosy los en tilde Luna uit de auto. De kleine meid had de hele weg geslapen en werd nu wakker. Ik vroeg aan Thomas en An of ze eerst mee wilden lunchen, maar ze wilden ons niet verder storen en meteen doorrijden naar hun reisbestemming. Zij maakten er een romantisch weekendje Parijs van. Hun zoontje Lennert was bij oma Ellen en opa Patrick gebleven. Zondag in de late namiddag zouden ze ons weer komen oppikken.
Ik liep naar de balie en vroeg onze sleutel. Ik was er zelfs in geslaagd dezelfde kamer als die eerste keer te krijgen, wat me nog verwachtingsvoller maakte. Al onze bagage werd naar boven gebracht, Simon gaf een fooi, ik ging naar binnen met een hongerige Luna. De kamer zag er nog precies hetzelfde uit als een paar jaar geleden, ik zag alle beelden van toen voor mijn ogen flitsen. Ik was een beetje tipsy toen, van de heerlijke wijn bij het eten en van het gigantische succes in de karaoke. Daardoor was ik iets minder geremd dan anders en had me bijna aangeboden aan Simon, iets wat ik anders nooit gedurfd zou hebben. Maar zijn reactie was een ijskoude douche geweest, wat mij op de grond deed belanden, verdrietig, een hart vol pijn. Maar alles was daarna toch goed gekomen, we hadden mekaar zo beroerd, zo geraakt, ondanks alles wat er nadien was misgelopen had geen van ons de ander nog uit zijn hoofd kunnen zetten. Al tweeënhalf jaar was ik mevrouw van Wijck-de Roose en ik had er nog geen moment spijt van gehad!

SIMON

Simon zag Sara staan, in gedachten verzonken. Hij moest niet vragen waar ze aan dacht, hij herinnerde zich precies datzelfde moment. Hij ging achter haar staan, sloeg zijn armen om haar heen, kuste haar in haar nek, sabbelde aan haar oor, fluisterde hoe hij naar haar verlangde. Zij mocht kiezen, op de mat of in bed! Ze draaide zich naar hem om, met een glimlach, maar tegelijk ook met zo’n zachte, verliefde blik dat hij tintelingen kreeg tot in de toppen van zijn tenen. Toch zouden ze zich moeten bedwingen, Luna liet duidelijk en hard merken wat zij ervan dacht: haar verwaarlozen terwijl ze zo’n honger had. Sara’s moederhart won, ze haalde Luna uit de maxi-cosi, suste haar, fluisterde haar zoete woordjes toe, terwijl ze het aankleedkussen en een pamper tevoorschijn toverde. Daarna zette ze zich met de baby in de leunstoel en legde haar aan. Simon kwam op de armleuning zitten, streelde zijn dochtertje, maar vooral zijn vrouw. Hij kuste haar, nu wat voorzichtiger om Luna niet te storen, vol op de mond. Zij opende haar lippen een beetje, gaf hem ruimte om haar mond verder te verkennen. Hun lippen draaiden speels om elkaar heen, hij moest zich inhouden, hij voelde de passie oplaaien. Om zijn gedachten een andere richting uit te laten gaan en zich wat te beheersen, begon hij de koffers uit te laden. Hij belde roomservice, vroeg of ze hen een uitgebreide lunch konden brengen. Dat was geen probleem in dit hotel, als je maar betaalde, kon hier alles. Simon had geen zin om de kamer te verlaten en ze hadden een goed excuus: de baby moest slapen! Nog voor Luna klaar was met drinken, kwamen ze al aan met een roltafel vol lekkers. Simon schonk de koffie in en smeerde een broodje voor Sara. Hij liet haar al eens bijten, hij had zelf ook een reuzenhonger. Thuis was zijn eetlust sterk verminderd, maar nu smaakte het hem heel erg. Luna was eindelijk voldaan, Sara hield haar nog een beetje rechtop tegen haar schouder terwijl ze over haar ruggetje streelde. Simon stopte af en toe wat in haar mond, zelfs dat wond hem op. Dan legde Sara Luna in het midden van het grote bed. De kleine meid keek met haar kleine, heldere kijkers in het rond. Sara en Simon aten verder, ze genoten van de rust, maar toch had Simon haast, hij had andere plannen met Sara dan gezellig samen eten. Hij at haar bijna met zijn ogen op, keek haast door haar kleren heen, naar haar borsten, de welving van haar buik, dat heerlijke plekje tussen haar benen. Sara voelde zijn brandende blik op haar lichaam, ze lachte sensueel naar hem, zei dat hij met zijn ogen kon toveren, elk plekje waar hij naar keek, voelde zij warm worden! Ze bleven mekaar nog even met hun ogen opvrijen, zonder mekaar aan te raken. Simon kreeg last van plaatsgebrek in zijn broek, zeker als Sara plagerig maar zo sexy langs haar lippen likte, die lippen een klein beetje open, haar ogen nu ook op zijn lichaam gericht. Straks kreeg hij nog een orgasme van alleen maar naar haar te kijken en door haar bekeken te worden. Dit voelde zo intens, hij kon absoluut geen seconde langer wachten! Voorzichtig tilde hij Luna van het bed, legde haar in de kinderwagen, zette haar mobieltje op. Dan schoof hij de roltafel aan de kant, zwierde de sprei van het bed en smeet Sara er bijna op. Met grote haast trok hij aan haar kleren, gelukkig waren het meestal ritsen en geen knoopjes, anders had er geen enkel meer aangezeten. Sara had haar meest sexy lingerie aan, hij wist niet dat er zo’n uitdagende voedingsbeha’s bestonden! Sara liet zich ook niet onbetuigd, zijn hemd, broek en sokken waren al op de grond verdwenen. Ze hadden nu allebei niets meer aan dan hun ondergoed. Even pauzeerden ze, om mekaar te bekijken en te strelen. Dan deden ze haastig verder, tot de laatste kledingstukken over de grond verspreid lagen. Simon keek met koortsige ogen naar Sara’s lichaam, hij bekeek eerst elk deel van haar lichaam zonder haar aan te raken. Dan begon hij haar te strelen, te kussen, te likken. Wat een goddelijk lichaam had ze en dat was allemaal voor hem! Hij zag haar genieten, ze draaide en kronkelde onder zijn aanrakingen. Dan draaide ze zich boven op hem en begon hem te kussen en overal aan te raken. Hij raakte nog meer opgewonden, hij voelde bijna fysieke pijn, zo verlangde hij naar haar. Vergeten waren de sombere gedachten van de vorige dagen, vergeten de mislukkingen van de afgelopen weken. Hij hoorde Sara steeds sneller hijgen, ze duwde zich tegen hem aan, het was heel duidelijk dat ze even erg naar hem verlangde als hij naar haar. Hij trok haar nog wat meer op zich en nam haar nu helemaal. Veel hadden ze niet nodig, samen bewogen ze zich naar een stomend hoogtepunt. De extase was ongelooflijk, hij zag letterlijk sterretjes, de ontlading was enorm, hij kon een luide grom niet onderdrukken en ook Sara riep zijn naam. Dan was het voorbij, Sara liet zich languit op hem zakken en bleef zo liggen tot ze allebei uitgehijgd waren. Ze bleven nog een hele tijd samen op bed liggen, rustig nagenieten van deze fantastische ervaring. Dan boog Simon zich over Sara heen, hij kuste haar zachtjes, bedankte haar voor haar initiatief. ‘En het is nog maar donderdagmiddag, we blijven hier tot zondag, ik heb nog heel wat in petto’ lachte ze hem toe met haar engelachtige glimlach.

SARA

Wat voelde ik me gelukkig! Ik had genoten, het was fantastisch! Wat zeg ik fantastisch, dat drukt nog niet half uit hoe het was, ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik voelde het nog nazinderen in mijn hele lichaam, wat had ik dat gemist! Nog meer gelukkig was ik omdat onze problemen verdwenen leken als sneeuw voor de zon, naast mij lag weer de oude Simon, de man die maar een vingerknip nodig had, één stukje vrouwenlichaam, om in vuur en vlam te staan. Wat was ik een ontzettend gelukkige vrouw, dat ik de vrouw mocht zijn in zijn leven!
Gelukkig was Luna in slaap gevallen, ze was een perfecte dochter, die wist wanneer ze haar ouders niet mocht storen! Ik was zelf ook zowat in slaap, ik was heerlijk aan het soezen terwijl ik aan Simon aan het denken was, aan hoe goed het weer tussen ons was. Ik lag dicht tegen hem aan, voelde de warmte van zijn lichaam, ik kon niet meer wensen. Het werd stilaan donker in de kamer, was het al zo laat? Luna werd wakker, we namen haar bij ons in bed, bewonderden haar kleine perfecte lijfje, haar mooie zijdezachte haartjes, haar piepkleine vingertjes, dat kindje dat ontstaan was uit onze liefde voor elkaar. Ik gaf haar weer te eten. Nadien stonden we op, we douchten en kleedden ons netjes aan. Ik had immers nog een verrassing voor Simon, ik had gereserveerd in hetzelfde restaurant als drie jaar geleden. Het hotel had voor een babysit gezorgd. Die kwam tegen een uur of half acht, ik gaf Luna nog wat te eten, dan kon ze er hopelijk tegen tot we terug kwamen.
Ik had er zin in, ik had me met veel zorg opgemaakt, ook Simon zag eruit om door een ringetje te halen. Het restaurant was op wandelafstand. Het was koud, maar droog, de frisse lucht deed me goed na zo’n hele middag in een hotelkamer. Een garçon begeleidde ons naar een onberispelijk gedekte tafel, hij nam onze jassen aan, schoof de stoelen aan en vroeg of we een aperitief wilden. Simon bestelde champagne, voor mij zou dat maar nippen worden, maar ik was het helemaal eens met zijn feestelijke keuze. Zo voelde het vanavond aan, als een feest, een privé feestje tussen mij en Simon. Het eten was voortreffelijk, de wijn overheerlijk, al proefde ik ook hier maar een half glaasje. Vanavond zou ik niet tipsy zijn, maar dat had ik al lang niet meer nodig. Ik was niet meer het onzekere, verlegen, zenuwachtige meisje van drie jaar geleden. Er was zoveel veranderd in mijn leven, in ons leven! Simon en ik keken bijna de hele avond niet naar ons bord, maar in mekaars ogen. Ik verdronk in die donkere, glanzende ogen van hem. Ze stonden nu weer helder, ik zag er de sterretjes weer in. Die waren een hele tijd gedoofd geweest, hij had zo slecht in zijn vel gezeten, nu waren ze helemaal terug. Hij was weer mijn tedere, vrolijke, passievolle, attente man en minnaar, ik kon gewoon mijn ogen niet van hem afhouden. Hij bekeek me met diezelfde blik, het werd me zo warm om mijn hart, ik was zelfs blij toen ze eindelijk de koffie na het dessert brachten. Nu konden we tenminste weer naar het hotel! We bleven niet lang meer zitten, dicht omarmd slenterden we naar het hotel. Af en toe stopten we om in mekaars ogen te kijken, te kussen en naar de sterren aan de hemel te wijzen. We betaalden de babysit. Luna was af en toe wakker geweest, maar ze had haar steeds kunnen sussen. Nu werd ze stilaan wakker, ik was net op tijd voor haar laatste voeding. Ik gaf haar vlug te eten, verschoonde haar en legde haar dan weer in de kinderwagen. De rest van de nacht was voor ons. Veel sliepen we niet, we deden nu alles veel trager. Met sensuele bewegingen kleedde ik me uit voor Simon. Ik liet hem alleen maar kijken, hij mocht me niet aanraken. Half uitgekleed kwam ik dicht bij hem, begon hem heel langzaam uit te kleden. Telkens weer een knoopje en nog een, dan ging ik weer wat verder weg van hem, liet zelf weer een stukje bloot zien. Simon had moeite om me niet vast te pakken, me uit te kleden, me te voelen en te strelen. Maar ik was streng, alleen zijn ogen mochten werken… en dat onderdeel van hem dat hij onmogelijk onder controle kon houden. Eindelijk waren we allebei helemaal bloot. Ik streelde sensueel over mijn borsten, mijn buik, schoof mijn hand plagend tussen mijn benen. Simon kreunde, hij hield het niet veel langer. Hij moest echt op zijn tanden bijten om me niet te bespringen. Toen ik zag dat hij zich echt niet veel langer meer kon beheersen, bewoog ik langzaam naar hem toe en zette me op zijn schoot, sloeg mijn benen om hem heen. Van dan af ging alles razendsnel, hij kuste me met zoveel vurigheid dat ik naar adem moest happen; tezelfdertijd drong hij bij mij binnen. Wild, vol passie nadat ik hem zo had opgewonden, bewoog hij in mij. Ik ging mee met zijn bewegingen, volgde en omsloot hem. Ik voelde elektrische schokjes in heel mijn lichaam, ik hijgde en kreunde. Simon gromde van diep uit zijn keel, hij fluisterde telkens weer mijn naam. Ik zei hem hoeveel ik van hem hield, hoe graag ik hem zag. Hij versnelde zijn bewegingen nog, beet zachtjes in mijn oor, in mijn hals. Ik kreeg er rillingen van, dit was zo zalig. We stelden ons hoogtepunt uit zolang we konden; Simon bereikte het eerst, met een langgerekte Saaaaaara, even later brak er bij mij ook iets, een golf van gelukzaligheid overspoelde me. Languit lieten we ons op bed vallen, hijgden daar uit, streelden mekaar zachtjes, kusten heel teder, tot we weer rustig waren. En dit was nog maar het begin van een heerlijke nacht!
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 601

Bericht door Ponkie » 11-08-2011 22:15

Vrijdag 3 december 2010

SARA

Liefste dagboek

De heerlijke sfeer die tussen ons hing, had ook een goede invloed op Luna. Ze werd maar een paar keer wakker en was telkens vlug te troosten. ’s Morgens sliepen we lang uit, het was een wilde, vermoeiende, maar oh zo mooie nacht geworden. Ik werd gelukzalig wakker, ik voelde me zoals ik me in tijden niet gevoeld had: gelukkig, verliefd, blij. Ik keek naar de slapende Simon en voelde me weer zoals aan het begin van onze relatie, ik kon haast niet van hem afblijven! Heel stilletjes had ik Luna gevoed, ze lag nu tevreden rond te kijken in haar kinderwagen. Ik schoof dichter, steeds dichter tegen Simon aan, streelde hem, sloeg mijn armen om hem heen. Ik kon me niet beheersen, ik moest hem wakker kussen. Het eerste wat hij zag, waren mijn verliefde ogen dicht bij de zijne, mijn lippen klaar om hem te zoenen. Mijn naakte lichaam lag tegen hem aan gedrukt. Hij keek me zo lief, zo hartverwarmend aan, sloeg zijn armen om me heen, trok me boven op zich. Wat dan volgde, was zo mooi, zo opwindend, niet in woorden uit te drukken. Gelukkig hing er een bordje ‘niet storen’ aan onze deur! Pas een uur of twee later stonden we eindelijk op en haalden we ons ontbijt naar binnen. Ik had een reuzenhonger, ik moest nodig wat krachten opdoen! Ook Simon at met smaak. Luna sliep, we gingen samen onder de douche. We pasten maar net samen in het douchehokje, we ‘moesten’ dus wel heel dicht bij elkaar staan. Ik kon bijna niet geloven hoe Simon veranderd was in nauwelijks vierentwintig uur. Van zijn dreigende depressie, zijn passiviteit, was niets meer over. Hier stond weer de Simon die me zo vertrouwd was, de viriele minnaar, de zorgzame man, de vrolijke vader. We raakten maar net aangekleed voor het weer tijd was voor Luna’s badje en voeding. Daarna gingen we toch maar de deur uit. We verkenden het centrum van Rijsel, gingen natuurlijk langs onze winkel, allemaal in een heel ontspannen sfeer. We lunchten in een eetcafé, wandelden langzaam terug naar het hotel voor een middagdutje. We sliepen niet echt, bleven braaf, maar streelden en kusten mekaar wel.
Later belde ik naar Lotte, ik wilde weten hoe de eerste avond en nacht zonder ons verlopen waren. Lotte zei dat het heel goed gegaan was, onze kinderen waren zo’n schatjes! Ik was gerustgesteld. We kleedden ons weer netjes aan, ik gaf Luna eten net voor de babysit kwam. We gingen opnieuw eten, dit keer in een ander restaurant. Het was wat minder sjiek, maar even gezellig. Daarna gingen we naar de film, dat was ook al een eeuwigheid geleden. Veel langer wilde ik niet wegblijven, ik liet Luna nog niet graag lang alleen. We waren net op tijd, ze lag al te huilen, had honger en wilde getroost worden. Ik knuffelde mijn kleintje, legde haar vlug aan en liet haar daarna nog een poosje bij ons op bed liggen. Simon sprak de minibar aan, ik dronk een glaasje mee, na de voeding kon dat minder kwaad.
Deze nacht deden we het iets rustiger aan, maar de passie laaide nog altijd hoog op. We hadden zoveel in te halen en deden dat dan ook gretig.

Zaterdag 4 december 2010

SIMON

Simon voelde zich zoveel beter. Was hij dezelfde man, de man die zich voortsleepte van thuis naar Présence, van zijn kantoor naar een klant, van de kamer naar de slaapkamer, van de ene taak naar de andere opdracht? Hij had zich de laatste tijd zo moe gevoeld, zo mislukt in al wat hij dacht te moeten doen. Hij had gewoon teveel geëist van zichzelf, wilde meer dan hij ooit kon bereiken. Hij besefte nu hoe dom hij bezig geweest was, niemand was perfect, hij ook niet. Hij besefte nu ook pas dat Sara dat helemaal niet van hem verlangde. Gewoon zichzelf zijn, zijn zwakheden tonen, maar vooral zijn grenzeloze liefde voor haar en zijn kinderen, hij merkte het nu, dat was veel beter. Na het vrijen gisteren in bed hadden ze stilletjes liggen praten, over wat er was misgelopen en hoe dat kwam. Ze waren hierdoor weer dichter bij elkaar gekomen, zagen mekaar nu nog liever dan ervoor. Kon dat eigenlijk nog wel, vroeg hij zich af. Alles was uitgepraat, ze begrepen mekaar weer helemaal, zaten op precies dezelfde golflengte. Hij wist nu dat hij het, eenmaal thuis, beter zou aanpakken: meer delegeren, meer loslaten, niet zo geforceerd doen. Sara had beloofd af en toe mee te gaan naar Présence, nog niet voltijds, daarvoor was het te vroeg, maar een paar uurtjes, een halve dag. Dat stelde hem nog meer gerust, het zou hen samen wel lukken.
Ze brachten de dag heel ontspannen door, gingen vandaag naar het gigantische shoppingcenter, keken hun ogen uit en vergeleken de kleding met hun collecties, kochten wat voor de kinderen, lunchten, rustten. ’s Avonds gingen ze weer uit eten en daarna een paar uurtjes naar de karaoke. Dit bezoek kon niet ontbreken. Hier was de vonk echt overgeslagen, tenminste van Simon naar Sara. Andersom was dat al veel langer gebeurd. Simon herinnerde het zich nog als was het gisteren: Sara die zich had laten overhalen om te zingen. Hoe verlegen ze was, hoe schuchter, maar toch zo dapper. Hoe ze een beetje vals had ingezet, veel te zenuwachtig was. Hij had haar toen met een handgebaar en een blik duidelijk gemaakt dat ze het rustiger aan moest doen. Ze had naar hem geluisterd en wat dan volgde, deed hem nog altijd kippenvel krijgen. Hij wist toen nog niet wat voor een prachtige, loepzuivere stem ze had, ze had hem ontroerd tot in het diepste van zijn ziel, en hem niet alleen. Alle aanwezigen waren diep onder de indruk geweest. Wat was Simon toen, voor het eerst, trots geweest dat Sara bij hem hoorde! Van toen af waren zijn scharrels verleden tijd, was zijn toch al slechte relatie met Helena naar een dieptepunt gezakt. Het had hem haast zijn vriendschap met Lieven gekost en … niet verder denken Simon, het was nu goed, vergeet die ongelukkige periode waar Sara hem niet meer wilde zien en hij steeds meer naar haar verlangd had. Hij trok Sara dicht tegen zich aan, samen keken en luisterden ze naar de zangers. Ze hadden vanavond geen van beiden zin om te zingen, het was goed zo, ze wilden alleen maar genieten van hun herinneringen. Ze maakten het niet te laat, dat kon ook niet met Luna, maar hun liefde voor elkaar werd nog maar eens bezegeld, daar in hetzelfde bed waar het allemaal begonnen was!
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 602

Bericht door Ponkie » 11-08-2011 22:16

Zondag 5 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Vandaag was het alweer gedaan met ons heerlijk weekendje. Het was voorbij gevlogen, maar het had ons allebei zo’n deugd gedaan! Zo zalig ontspannend, rustig en tegelijk passioneel! Ik was een beetje bang geweest of het zou lukken, maar het had mijn stoutste verwachtingen overtroffen! Simon was een andere man geworden, hij had zijn energie (en zijn testosteron hihi) teruggevonden. Het zat tussen ons weer helemaal goed, ik was verliefd zoals in het begin en voelde me bemind. Nu moesten we thuis proberen het zo te houden. Simon moest wat minder hooi op zijn vork nemen, wat meer durven loslaten. Ik moest hem meer steunen, hem stilaan weer wat werk uit handen nemen. Ons kleine meisje zou hopelijk binnenkort beginnen door te slapen, zodat ons slaaptekort zou verminderen. Daar lag ik allemaal aan te denken terwijl ik Luna haar vroege voeding gaf. Simon lag diep in slaap naast me. Hij lag daar zo lief, zo onschuldig, ik keek naar hem vol liefde. Luna dronk, lag stilletjes rond te kijken. Na een poosje legde ik haar terug in de kinderwagen, even later viel ze weer in slaap. Ik had het een beetje fris gekregen en schoof tegen Simon aan om te profiteren van zijn lichaamswarmte. Hij voelde het, draaide zich half slapend naar me toe. Ik streelde hem zachtjes, legde mijn hoofd tegen zijn borst, wat voelde ik me heerlijk geborgen zo. Ik liet Simon zachtjes wakker worden, kuste hem teder in zijn hals, likte aan zijn oorlelletje. Hij sloeg zijn armen om me heen, trok me dichter tegen zich aan. Ik voelde zijn goesting tegen mij aan duwen. De vorige nachten waren passioneel en vurig geweest. Vanmorgen deden we het heel rustig, heel teder. We hadden geen haast, geen plannen, we moesten alleen rekening houden met onze kleine schat, die nu gelukkig lag te slapen. We streelden elkaars lichaam, traag en sensueel, we kusten elk plekje, maar zonder ons te haasten. Heel loom, nog maar half wakker, maar zo heerlijk. Mijn lichaam reageerde, ik voelde prikkels overal, maar niet zo dat ik onmiddellijke bevrediging wilde. Dit mocht heel lang duren en dat deed het ook. Pas op het einde sloeg de passie toe en versnelden we onze bewegingen, onze kussen en onze strelingen. Mijn lichaam schreeuwde om meer, een warme gloed trok door me heen, ik merkte dat Simon ook naar mij verlangde. We lieten ons leiden door onze gevoelens, onze lichamen werden één, we voerden mekaar naar een hoogtepunt, naar een bekroning van ons langzaam opgebouwd liefdesspel. Het was zo heerlijk, zo’n unieke ervaring, we genoten nadien nog lang van ons geluksgevoel. We kwamen pas uit bed toen Luna wakker werd en eten wilde. Terwijl ik haar de borst gaf, haalde Simon ons ontbijt naar binnen. Het was ondertussen eerder brunchtijd, ik had grote honger gekregen. Het smaakte ons bijzonder goed, er bleef geen kruimeltje over. Pas daarna gingen we douchen en kreeg Luna haar badje.
We gingen naar buiten, liepen door Rijsel, maar het was koud, we gingen vlug ergens koffie drinken. Het was een heel gezellig eetcafé, we bleven daar gewoon zitten tot het tijd was om te lunchen. Het werd een bescheiden maaltijd, we hadden vanmorgen al zo gebunkerd! We zaten dicht tegen elkaar, zeiden niet veel, maar genoten des te meer. Na een poosje gingen we terug naar ons hotel. We pakten onze spulletjes in, ik gaf Luna nog een keer te eten, dan was het wachten op Thomas en An. Het was fantastisch geweest, maar ik miste nu David en onze tweeling. Binnen een paar uurtjes zou ik hen in mijn armen kunnen sluiten. Met een beetje weemoed vertrok ik, dit weekend had ons zoveel energie gegeven, ik hoopte dat het thuis nog een beetje voort zou werken. Maar toch vond ik het niet erg, de kinderen trokken me weer naar huis.

SIMON

Simon was zijn vrouwtje dankbaar dat ze dit allemaal voor hem georganiseerd had. Hij had zo diep gezeten, hij zag het eventjes helemaal niet meer zitten. Nu, op een paar dagen (en zeker nachten) tijd voelde hij zich zoveel beter, als herboren. Hij was vastbesloten het zo te houden, zijn grenzen beter te trekken. Veel tijd voor filosofische beschouwingen had hij niet, daar waren An en Thomas al. Ze rekenden af aan de hotelbalie en vertrokken. An en Thomas straalden ook, voor hun was het de eerste uitstap alleen sinds Lennert geboren was, nu bijna een jaar geleden. Thomas, maar vooral An taterde er op los tijdens de terugrit. Ze waren nog nooit in Parijs geweest, hadden zoveel mogelijk plaatsen bezocht en hadden duidelijk net zo genoten als hij en Sara. Met een glimlach luisterde Simon naar het jonge koppeltje, maar zijn gedachten waren toch meer bij Sara en hun eigen weekendje. Luna was vlug in slaap gevallen. Halverwege de rit werd ze wakker en huilde een poosje, maar gelukkig viel ze weer in slaap. Sara belde met Lotte, ze kondigde aan dat ze binnen een goed uur thuis zouden zijn. Ze wilde natuurlijk weten hoe het met Amber, Kasper en David ging, ze kon precies niet meer wachten. Ze vroeg aan Thomas en An of ze vanavond bij hen bleven eten, maar zij wilden ook graag hun zoontje terug zien. Ellen en Patrick wachtten zeker ook op hen met een gedekte tafel.
Sara had duidelijk aan alles gedacht, zelfs over het uur van thuiskomst: op tijd voor het avondeten, maar vooral op tijd om samen met de kindjes hun schoen te zetten. Vannacht zou Sinterklaas langs komen, daar moesten zij toch bij zijn! Sara drong er bij Simon op aan om morgen nog een dagje thuis te blijven, nog een beetje na te genieten, ook met de kindjes. Simon had niet veel moeite om zich te laten overhalen, Présence kon best een dagje zonder hem. Al babbelend ging de tijd gauw voorbij, Thomas reed net niet te snel, hij genoot van het rijden met Simons chique kar. Niet veel later zette hij hen netjes voor de deur af. De deur vloog open en drie kleine dreumesen kwamen juichend op hen afgelopen. Sara vergat meteen alles om zich heen, ze knuffelde hen alle drie. Simon bekommerde zich om Luna en de bagage, samen met Gert. An en Thomas laadden hun koffers over in hun eigen auto en vertrokken dan. Sara wilde van Lotte en Gert alles weten: was het goed gegaan, waren ze braaf gaan slapen, hadden ze goed gegeten, hun mama en papa niet teveel gemist? Simon keek het geamuseerd en tegelijk vertederd aan. Een paar dagen was ze meer minnares dan mama geweest (tenzij voor kleine Luna dan) maar nu was ze meteen weer de supermama, die niet zonder haar kinderen kon.
Lotte en Gert hadden een heerlijke maaltijd klaargemaakt. Iedereen at met smaak. Daarna gingen de drie kindjes in bad. In hun pyjamaatjes kwamen ze nog even naar beneden voor het grote moment. Ze zongen samen sinterklaasliedjes en zetten plechtig hun schoen, met een wortel voor het paard, een klontje suiker en een stukje brood. Amber en Kasper begrepen er nog niet veel van, maar David was helemaal mee. Op school waren ze al weken bezig met sinterklaas. Daarna knuffelden ze Lotte en Gert nog eens flink, het had duidelijk heel goed geklikt tussen hen en de kinderen. Dan was het echt bedtijd. De tweeling sliep vlug, maar David had wat last van sinterklaas stress. Simon moest nog een paar keer naar boven voor hij eindelijk in slaap viel. Lotte en Gert bleven niet lang meer. Simon en Sara bedankten hen uit heel hun hart. Luna kreeg haar verzorging en eten, Simon en Sara pakten de koffers uit, keken wat naar tv en haalden dan snoep en speelgoed naar binnen. Met heel veel voorpret stalden ze alles uit, ze dachten al aan morgen, aan die stralende kinderoogjes.
Ze gingen op tijd slapen, ze hadden een stil vermoeden dat ze morgenochtend niet te lang zouden slapen! Ze kropen dicht in elkaars armen, streelden mekaar, vertelden nog eens hoe ze genoten hadden van hun uitstap en dat ze het vanaf nu beter zouden aanpakken. Hoe gelukkig ze met elkaar waren en met hun gezin en….Simon kreeg geen antwoord meer, Sara sliep. Geen vijf minuten later sliep hij ook.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 603

Bericht door Ponkie » 13-08-2011 00:56

Maandag 6 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Zoals ik al gevreesd had, was het dit keer niet Luna die ons vroeg wakker maakte. Zij had onze nachtrust wel een paar keer verstoord, maar vanmorgen stond David als eerste aan ons bed. Hij keek ons verwachtingsvol aan, was het al tijd, mocht hij naar beneden gaan kijken of Sinterklaas geweest was? Ik keek op mijn wekker, het was nog geen zes uur. Ik vertelde David voorzichtig dat het nog nacht was, hij moest proberen nog een beetje te slapen. Ik bracht hem naar zijn bed en geloof het of niet, maar even later sliep hij weer. Een uur later stond hij er opnieuw, nu waren ook Amber en Kasper wakker. Luna moest eerst eten, dus mochten ze allemaal even bij mama en papa in bed. We zongen zo vroeg in de ochtend nog wat sinterklaasliedjes, maar dan was het eindelijk zover. De hele stoet ging naar beneden, Simon met Amber en Kasper aan de hand, daarachter David en dan ik met Luna in mijn armen. Beneden bleef Simon even staan, hij deed de deur op een kiertje, dreef de spanning nog wat op, duwde dan de deur helemaal open en liet de kinderen los. Ze renden naar de schoorsteen, waar ze gisteren hun schoentjes hadden klaargezet. Met een indianenschreeuw rende David af op de grote garage met een hele hoop autootjes. Daar had hij de afgelopen tijd niet over kunnen zwijgen, het was zijn grote wens! Voor Amber en Kasper stond een grote dierentuin met beestjes en verder wat Bumba en Kaatjespul. Luna, die zich nergens van bewust was, was ook niet overgeslagen, voor haar lagen er een knuffel en een speelmat met alles erop en eraan. David begon meteen te spelen, Kasper liep heen en weer tussen de dierentuin en het speelgoed van zijn broer, Amber pakte elk diertje vast, kwam het aan mij of Simon laten zien en moest weten wat het was. Simon en ik stonden er met de armen om elkaar heen van te genieten. We hadden geen haast, Simon bleef thuis, toch minstens vanmorgen. Bij David was sinterklaas vrijdag al op school geweest, het was niet erg als hij ook een keertje thuis bleef. Maar zelf dacht hij er anders over, na een poosje spelen kwam hij bezorgd aan zijn papa vragen of hij niet te laat ging komen, want dat had de juf niet graag. Simon trok met hem naar boven, vader en zoon kleedden zich aan en na het ontbijt bracht Simon hem naar school. Wat een verschil met vorige weken, toen was Simon niet vooruit te branden, nu bruiste hij weer van energie. Wat een paar dagen rust en genieten van elkaar konden doen!
Petra was intussen gekomen, zij ontfermde zich over Amber en Kasper, zodat ik even van een heerlijk bad kon genieten. Wat later kwam Simon weer thuis, hij stak zijn hoofd binnen in de badkamer, kon zich niet bedwingen, kuste me vurig en wachtte met de badjas toen ik uit bad stapte. Teder droogde hij me af, hij streelde me zachtjes, ik kreunde, zo goed voelde dat. Petra had Amber en Kasper aangekleed en was met hen en Luna beneden. Wij keken mekaar even aan en giechelend als pubers doken we de slaapkamer in. We sprongen op bed, zaten tegenover elkaar, ik sleurde Simons kleren haast van zijn lijf. We hadden niet veel tijd, maar we hadden ook niet veel tijd nodig, vol passie beminden we elkaar, het werd een vluggertje, maar wel een dat kon tellen. Mijn lichaam stond in brand van verlangen, Simon was weer de vurige minnaar van voor zijn inzinking. Niet veel later vielen we neer op bed, voldaan en gelukkig. Ondeugend fluisterde ik in Simons oor dat dit het mooiste sinterklaascadeautje was dat ik ooit gekregen had. Daarna kleedden we ons toch maar aan. We gingen naar beneden, ik met nog een blos op mijn wangen, allebei met stralende ogen. Amber en Kasper waren braaf aan het spelen, Amber met de dierentuin, Kasper profiteerde ervan dat zijn grote broer er niet was en speelde met de autootjes.
Petra wilde weten hoe we het in Rijsel gehad hadden, maar eigenlijk hoefde ze dat niet te vragen, zei ze. Ze zag dat het ons heel goed bevallen was! We konden niet anders dan het beamen. Ze vroeg of zij Luna haar badje zou geven, maar ik wilde het graag zelf doen. Daarna gaf ik haar de borst, dan was het al haast tijd om David van school te halen. Met ons vijven wandelden we door het park en haalden David op. Die kwam buiten met een zelf gekleurde mijter op zijn hoofd, zo fier als een gieter.
Thuis had Petra de tafel gedekt. Ze stond klaar om te vertrekken. Wij aten, daarna wilde Simon graag naar Présence. Ik stopte Amber en Kasper een uurtje in bed en ging zelf ook rusten. Maar dan kreeg ik telefoon. Een uitgelaten Esther, die meldde dat Maaike zopas bevallen was!

SIMON

Het was een andere Simon die Présence binnenkwam. Hij ging recht naar Lieven, nam hem mee naar het cafetaria. Simon had het al wel goedgemaakt met Lieven, maar nu meende hij het meer dan ooit. Hij verontschuldigde zich nog eens voor zijn onhebbelijke gedrag de vorige weken. Lieven wimpelde zijn verontschuldigingen weg, hij had er alle begrip voor dat het Simon teveel was geworden. Hij zei dat hij liever moest vertellen hoe het in Rijsel geweest was. Wat hadden ze daar allemaal uitgespookt? Even later waren ze als vanouds, als oude makkers, als beste vrienden, geanimeerd aan het babbelen. Simon voelde het, het zat weer helemaal goed tussen hen, ze zaten eindelijk opnieuw op dezelfde golflengte.
Hij was in een opperbeste stemming toen hij zijn kantoor binnenkwam. Cathy zat aan Sara’s bureau, ze was hard aan het werk. Simon kuste haar hartelijk op haar wang, hij bewonderde haar buikje, dat werd van dag tot dag dikker. Dat kon ook niet missen, het zou een tweeling worden. ‘Misschien’ antwoordde Cathy, half lachend, half ernstig. Simon schrok, waarom dat misschien? Liep het niet helemaal zoals het hoorde, was het er toch maar één? Nee, knikte Cathy, maar hij moest beloven het nog niet aan jan en alleman te vertellen. De dokter vermoedde dat het er drie waren! Hij was nog niet helemaal zeker, ze moesten binnenkort terugkomen, maar de kans was heel groot. Simon moest er even bij gaan zitten. Twee was al redelijk zwaar geweest (maar ook erg leuk), maar drie baby’s tegelijk! Dat zou niet simpel worden. Hoe gaf je die eigenlijk eten? Alle drie aan de borst, dat was haast niet te doen. Hij hield zijn bedenkingen voor zich en wenste Cathy geluk. Zij en Arne hadden zoveel moeten doorstaan eer ze zwanger waren, nu werden ze ineens met drie kinderen tegelijk beloond! ‘Ik mag het toch wel aan Sara vertellen?’ vroeg Simon. Zoiets kon hij onmogelijk voor haar verzwijgen. ‘Natuurlijk, aan Sara wel, maar nog niet aan iemand anders alsjeblieft, tot we het zeker weten’ antwoordde Cathy. Dat beloofde Simon, hij stapte bij Arne binnen. Die zat alleen in zijn kantoor, Martha was net de deur uit. Simon zei dat Cathy het hem verteld had en wenste hem ook proficiat. Arne straalde, maar was toch ook een beetje ongerust. Het zou zwaar worden, hij wist nog niets van baby’s, behalve dan die van Sara en Simon. Zou hij dat wel aankunnen? Simon stelde hem gerust, al hun vrienden zouden zeker bijspringen. En zijn schoonzus Hanne was toch gediplomeerd kinderverzorgster, die zou hen heus wel alle kneepjes van het vak leren.
Simon was nu toch op ronde, hij ging ook bij Peter langs en had een lang gesprek met hem. Aan het eind daarvan was alles uitgepraat. Alles bleef zoals het nu was geregeld, Simon verzekerde Peter nog eens dat iedereen, ook hijzelf, heel tevreden over hem was. Als Sara terug was, moesten ze eens over een vaste plaats praten. Peter keek blij verrast op, hij had hier nu, na de moeilijke start, zijn draai helemaal gevonden en zou niets liever willen dan voor het bedrijf blijven werken.
Sara en de uitstap naar Rijsel hadden hem helemaal opgepept, maar nu, na al die positieve gesprekken, voelde hij zich echt opperbest. Hij ging aan zijn bureau zitten om eindelijk aan het werk te gaan, toen Sara hem opbelde met nog meer goed nieuws: Esther en Maaike waren moeke en mama geworden!
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 604

Bericht door Ponkie » 13-08-2011 00:57

Maandag 6 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Ik feliciteerde Esther uitgebreid en wilde meteen alles weten. De baby was nog geen uur oud, Esther had niet veel tijd, ze wilde nog veel mensen bellen. De bevalling was vlot gegaan, ze waren pas in de loop van de ochtend naar het ziekenhuis vertrokken. De baby was zo schattig, het was een meisje en ze heette Luka. Ze woog 3kg 500 en was 52 cm. Vanavond zou ze terugbellen, nu wilde ze weer naar Maaike.
Fantastisch nieuws vond ik het. Eerlijk gezegd was ik de laatste dagen in Rijsel een beetje vergeten dat de bevalling eraan kwam, ik had zelf zoveel aan mijn hoofd gehad. Ik belde meteen naar Simon om hem het goede nieuws te vertellen. Simon was ook blij, hij was een beetje verwonderd, Luka was toch een jongensnaam en ik zei dat het een meisje was? Ik zei dat Luka net zo goed een meisjesnaam was en dat ik het een heel mooie naam vond. Het was wel grappig eigenlijk, Luna en Luka, het zou een tweeling kunnen zijn! Simon vertelde kort dat hij een paar heel goede gesprekken gevoerd had. Hij beloofde niet te laat thuis te komen vanavond. Maar goed ook, want ik had alle kinderen thuis. Gelukkig dat Leon had aangeboden David van school te halen, want de tweeling sliep nog. Het was trouwens niet makkelijk om met Luna en de tweeling alleen op stap te gaan.
Amber en Kasper werden wakker net toen Leon met David thuis kwam. Ze vlogen op hun opa af en legden het eerste half uur beslag op hem. Ze wilden hun nieuwe speelgoed laten zien. Leon verklapte dat sinterklaas ook bij oma en opa was langsgekomen, straks moesten ze maar eens komen kijken, als papa thuis was.
Toen de kinderen wat rustiger waren en hun fruit aten, gaf ik Luna eten. Leon kwam bij me zitten, keek me aandachtig aan. Hij zei dat hij zich kon vergissen, maar hij vond dat mijn ogen weer glinsterden als vroeger. Was het uitstapje meegevallen? Enthousiast begon ik te vertellen. Het was allemaal veel beter uitgedraaid dan ik gevreesd had! Simon en ik zaten weer helemaal op dezelfde golflengte. Hij had ingezien dat hij helemaal verkeerd bezig was, had zich herpakt. Ik had mijn oude Simon terug, juichte ik bijna! Leon lachte: ‘Toch niet dé oude Simon van vroeger?’. Ik lachte ook, begreep meteen wat hij bedoelde. Nee, niet Simon de rokkenjager, de flierefluiter. Wel ‘mijn’ oude Simon, mijn man, mijn minnaar, de verantwoordelijke papa en bedrijfsleider. Mijn grote liefde! ‘Ik dacht het wel’ antwoordde Leon met zachtheid in zijn stem ‘ik wist dat je hem kon helpen zichzelf weer terug te vinden’. Even later vertrok hij, hij ging Margot ophalen bij een nicht van haar. Ik beloofde straks langs te komen met de kinderen. David zou er ons trouwens wel aan herinneren, hij was helemaal in Sinterklaassfeer.
Ik was blij toen Simon thuiskwam. Het was toch zwaarder dan ik dacht, zo alleen met vier kinderen. En bovendien miste ik hem enorm. We waren de vorige dagen 24 uur op 24 bijeen geweest, en hoe, nu viel mijn afwezigheid hem nog zwaarder dan anders. We kusten mekaar dan ook alsof hij een hele week was weggeweest in plaats van een paar uur. We gingen even later naar Margot en Leon, de kinderen vol spanning. De sint had daar ook zijn best gedaan, lego, puzzels en boekjes. Gelukkig hadden pa en ma niet overdreven, ik was er even bang voor geweest. Die wisten soms met hun geld geen blijf en gaven dat graag uit aan hun kleinkinderen. Ook Helena en Steven, Britt en Alexander kwamen even later langs. Ook voor Sanne en Milo was de sint gekomen. Helena en Steven zagen er weer gelukkig uit. Ze hadden hun problemen overwonnen en hadden weer helemaal voor elkaar gekozen. Helena’s buikje werd stilaan zichtbaar. Gelukkig was ze niet meer misselijk, ze had er minder last van dan bij haar eerste zwangerschap. Het was lang geleden dat de hele familie nog eens bij elkaar was. Britt bleef Britt, ze had nog altijd op alles haar commentaar klaar, maar niet meer zo scherp en onbeschoft als vroeger. Ik vond haar nu eerder grappig, ze kon af en toe raak uit de hoek komen. Natuurlijk had Margot voor eten gezorgd en wel op kindermaat. Stapels pannenkoeken stonden te wachten, hartige en zoete. De kinderen vlogen er op af en ook de volwassenen sloegen de lekkernij niet af. Na het eten vertrokken we gauw, alle kindjes moesten op tijd in hun bed liggen. Met onze auto vol nieuw speelgoed reden we naar huis. De tweeling en David waren erg opgewonden, maar toch moe genoeg om vlug in slaap te vallen. Nu kon ik wat meer aandacht geven aan onze kleine meid én aan Simon natuurlijk. Ik nestelde me in zijn armen, zo bleven we stilletjes zitten genieten.

SIMON

Simon voelde zich beter dan hij zich in weken gevoeld had. Alles was weer goed tussen Sara en hem, hij kende nu zijn grenzen. Maar het was ook vooral omdat hij op het werk alles had uitgepraat. Het voelde weer aan zoals het moest zijn, hij had zijn ongelijk toegegeven, maar het was niet overgekomen als een capitulatie. Hij had geen gezichtsverlies geleden, integendeel, het voelde beter dan ooit tussen hem en Lieven, en Peter wilde voor hen blijven werken! Hij sloeg zijn arm nog wat vaster om Sara heen, streelde haar zachtjes over haar haren en haar rug, had ongelooflijke zin om haar te zoenen. Op het moment dat hij zich naar haar toe boog, ging haar gsm af. Het was Esther, zoals ze beloofd had. Sara’s aandacht was meteen bij haar vriendin. Ze zette de telefoon luid, zodat hij mee kon luisteren. Esther vertelde over de bevalling, hoe kranig Maaike zich gehouden had, ondanks al die dokters en verpleegsters was het toch een heel intiem moment geworden, dat ogenblik dat hun kleintje op de wereld kwam. Luka was zo’n prachtkindje, echt, zo’n mooie baby had ze nog nooit gezien. Simon en Sara glimlachten naar elkaar, dat gevoel kenden zij maar al te goed. Nu sliep Maaike, zij zat met Luka in haar arm, ze was zo klein, zo breekbaar, maar zo mooi. Ze moesten haar echt komen bewonderen! Sara beloofde morgen meteen aan het begin van het bezoekuur langs te komen. Ze wensten haar en Maaike nog eens proficiat en dan legde Sara op. Simon deed nu wat hij daarstraks al had willen doen. Zijn lippen beroerden zachtjes die van Sara. Hij voelde hoe ze haar lippen wat opende, zodat hij met zijn tong naar binnen kon glijden. Zalig was dit, zo dicht bij elkaar, zo teder. Ze voelde zo zacht, ze rook zo heerlijk, hij kuste haar vol overgave. Wat had hij dit gemist, dit verliefde gevoel, het was even helemaal weg geweest. Maar in Rijsel was het teruggekomen en nu laaide het weer op. Hij begon Sara steeds passioneler te kussen en hij voelde dat zij zich helemaal aan hem overgaf. Ze kuste hem even vurig terug, liet haar zachte strelende handen onder zijn kleren verdwijnen. Hij hielp haar een handje, knoopte vlug zijn hemd en zijn broek los en trok dan haar kleren los. Al gauw lag alles verspreid rond hen heen, maar daar trokken ze zich niets van aan. Hij was helemaal gefocust op Sara’s lichaam, haar mond, haar hals, haar borsten (daar moest hij heel zachtjes mee zijn, ze stonden strak gespannen, Luna moest straks nog eten), haar buik, haar venusheuvel, het zalige plekje tussen haar benen. Daar bleef zijn hand even hangen, hij streelde haar, voelde hoe vochtig ze werd. Dan vervolgde hij zijn tocht over haar dijen, haar benen, hij kuste een voor een haar tenen en streelde dan langzaam weer naar boven. Hij beroerde haar weer op haar gevoeligste plaatsje. Ze kronkelde onder zijn aanrakingen, hij had haar helemaal opgewonden. Hij pakte dan stevig haar billen vast, tilde haar een beetje omhoog en nam haar in één vloeiende beweging. Ze kreunde zachtjes, omklemde hem helemaal. Hij begon sterretjes te zien, het gevoel één te zijn overweldigde hem, het sneed haast zijn adem af. Hij liet zich volledig drijven op de passie in zijn lijf, bewoog automatisch op en neer. Hij voelde Sara onder zich ritmisch meegaan met zijn bewegingen. Al gauw stond hij in vuur en vlam, een hete gloed verspreidde zich in heel zijn lichaam, hij liet zich nu volkomen gaan tot de uitbarsting er aan kwam. Even probeerde hij het nog tegen te houden, was Sara al zover, maar dan hield hij het niet langer. Met een langgerekt ‘ja Saraaaa’ bereikte hij zijn hoogtepunt. Hij bewoog nog even mee met Sara, tot hij voelde dat zij ook zover was. Dan rolde hij zich van haar af, greep naar de deken achter de bank en legde die over hen beiden. Zo bleven ze zitten tot Luna wakker werd voor haar laatste voeding. Sara trok met haar naar boven, hij ruimde het slagveld rond de bank op en volgde hen dan naar bed.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 605

Bericht door Ponkie » 13-08-2011 23:31

Dinsdag 7 – woensdag 8 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Vanaf vandaag viel alles weer in de gewone routine. Petra kwam en hielp met de ochtendspits. Nu Simon zich beter voelde, verliep alles veel vlotter. We konden zelfs samen ontbijten. Hij zei dat hij gisteren het grote nieuws van Cathy vergeten was te vertellen. Hij had meteen mijn volle aandacht, nieuwtjes over mijn goede vrienden wilde ik altijd weten! Ik moest beloven het nog voor mezelf te houden. Dan vertelde hij wat Cathy hem gisteren gezegd had: zij en Arne verwachtten geen tweeling maar een drieling! Tenminste, het was bijna zeker. Ik was even verbouwereerd, een drieling. Het kon natuurlijk, bij de laatste kans met Arnes sperma hadden ze gegokt en het was gelukt, zelfs driedubbel gelukt. Ik was er even stil van, dat zou hun leven helemaal overhoop gooien, van geen kinderen kunnen krijgen naar drie tegelijk! Onze tweeling had van ons soms veel geëist, al hadden wij geluk gehad met onze twee, heel gemakkelijke kinderen. Maar drie baby’s tegelijk, alleen al met voeding, verschonen, wassen en aankleden zouden ze een hele dag bezig zijn. Maar toch was het fantastisch nieuws, hun inspanningen waren niet voor niets geweest, zo hadden ze meteen het grote gezin waar ze allebei van droomden. Veel tijd om erover voort te bomen was er niet, Simon moest vertrekken met Amber en Kasper. Ik liet Luna even in de goede handen van Petra en bracht David zelf naar school. Daarna nam ik ruim de tijd voor haar badje, de voeding en wat spelen. Net voor ze vertrok haalde Petra David weer van school. Ze had onze lunch al klaargezet. Na de middag bracht ik David terug naar school, samen met Luna en ging dan een paar boodschappen doen. Dan rustte ik tot Leon met David thuis kwam. Ook de avond verliep rustig. Amber en Kasper kwamen met Simon thuis, de drie kinderen speelden met hun nieuwe speelgoed tot het bedtijd was. Wij maakten het ons gezellig en gingen op tijd slapen. Luna begon iets beter door te slapen, wat onze nachtrust en ons humeur erg ten goede kwam. De volgende ochtend moest ik me wat meer haasten. Ik had een afspraak in het ziekenhuis, Luna’s beentje zou grondig onderzocht worden nu ze zes weken was. Simon bood aan om mee te gaan (dat zou hij de vorige weken zeker niet gedaan hebben) maar ik wist hoeveel werk hij had. Ik zei dat ik het wel alleen aan kon, maar als de onderzoeken niet te lang duurden, wilde ik daarna graag langskomen op Présence. David bleef voor het eerst op school eten, ik was benieuwd! Dat gaf mij wel wat meer vrijheid, ik wist absoluut niet hoe lang ik zou moeten wachten in het ziekenhuis.
In de wachtkamer zat heel wat volk, maar gelukkig niet allemaal voor mijn dokter. Eerst mocht ik binnen in de behandelkamer, daar haalden ze de gips van Luna’s beentje. Daarna was het tijd voor radiologie en echografie. Luna huilde af en toe, maar eigenlijk liet ze braaf met zich sollen. Dan was het even wachten op de dokter en de uitslag. Ondertussen gaf ik Luna de borst, daarna was ze veel kalmer. Eindelijk mocht ik binnen bij de dokter. Hij bekeek de platen aan de lichtbak, wees op het verschil tussen de eerste van bij haar geboorte en die van nu. Haar voetje stond duidelijk wat rechter. Het was nog lang niet goed, maar er was vooruitgang, zei hij. Hij was er nog altijd van overtuigd dat het helemaal goed zou komen. Ze zou er niets aan overhouden, als we de behandeling maar trouw volhielden. Ik knikte heftig, natuurlijk zouden we dat doen voor ons kleintje, hoeveel moeite het ook kostte. Vanaf nu moest het gips maar om de veertien dagen vervangen worden, ze groeide nu iets trager dan in de eerste weken. Het voetje werd in positie gebracht, een beetje rechter dan ervoor. Nu huilde Luna wel hartverscheurend, het deed me pijn aan mijn hart, maar ik wist dat het niet anders kon. Even later, toen de nieuwe gips eromheen zat, hield het huilen langzaam op. Ik nam haar in mijn armen en wiegde haar heen en weer tot ze helemaal stil was. Ik maakte een afspraak voor binnen veertien dagen en kon dan eindelijk vertrekken. Het was al bijna middag, ik reed regelrecht door naar Présence. De eerste die ik tegenkwam was George, hij begroette me heel vriendelijk, ik hielp hem en passant aan een woord voor zijn kruiswoordraadsel. Ik ging eerst naar Simon, naar ons kantoor, waar Cathy nu ook zat. Hij was net even buiten. Ik omarmde Cathy, feliciteerde haar uitgebreid, een drieling, zag ze het zitten? Cathy zei dat ze even geschrokken was toen ze het nieuws kregen, maar nu keken ze er enorm naar uit. Ze vroeg ook om het nog stil te houden, wat ik natuurlijk beloofde. Ik vroeg of Arne even naar hier kon komen, zodat ik hem ook kon gelukwensen. Hij kwam binnen, kuste eerst Cathy, dan vlogen hij en ik in mekaars armen. Veel moest er niet gezegd worden, ik zag aan zijn enthousiasme dat hij superblij was met het nieuws. We praatten er even over door, het was vanzelfsprekend dat Cathy geen negen maanden kon blijven werken, er was veel kans dat ze op zes maanden al zou moeten stoppen, maar daar zouden we wel een mouw aan passen.
Dan kwam Simon binnen en gingen we allemaal naar het cafetaria. Lut haalde meteen haar jongste kleinkind uit de maxi cosi en begon haar te knuffelen. Ze vroeg of we morgen na het werk met de kinderen langs kwamen bij haar en vake, de sint was ook bij hen gepasseerd.
Ze bracht me ook op de hoogte voor zaterdag, het grote sinterklaasfeest op Présence. Dat was, speciaal voor ons, een weekje uitgesteld. Het beloofde weer een spetterend feest te worden, bijna iedereen met, en ook zonder, kinderen had beloofd om te komen.

SIMON

Simon zag, hoe iedereen Sara enthousiast kwam begroeten. Ze vroegen hoe het met haar ging, wanneer ze weer kwam werken, zeiden dat ze haar misten en bewonderden allemaal de kleine Luna. Hij vond het hartverwarmend en was zo fier op zijn vrouwtje en hun kleine spruit. Met haar hier werd hij zelf ook vrolijker, hij kon haar zo moeilijk missen, ze was echt het licht in zijn leven. Helaas had hij na het eten een afspraak. Sara zei dat het niet erg was, ze zou overal een kijkje nemen, bij iedereen eens dag gaan zeggen. Eerst zou ze naar de kinderopvang gaan, ze kon daar Luna verschonen en voeden en haar dan even achterlaten. Na zijn vergadering zou ze weer naar zijn kantoor komen, dan konden ze misschien een paar dossiers overlopen. Ze kon het werken alweer niet laten, dacht Simon glimlachend. Hij zou haar nog moeten tegenhouden, per slot van rekening was ze nog maar zes weken geleden bevallen. Daar had hij anders in Rijsel niet veel van gemerkt, zo vurig als ze geweest was! Door de gedachte alleen kreeg hij het eventjes heel warm, hij dwaalde af naar hun hotelkamer en wat ze daar allemaal uitgespookt hadden. Hij verwenste zijn afspraak, er waren dingen die hij nu zoveel liever zou doen. ‘Kalm, Simon, kalm, concentreer je op je bezoek’ sprak hij zichzelf vermanend toe. Hij zou op zijn tanden moeten bijten, minstens tot vanavond!
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 606

Bericht door Ponkie » 13-08-2011 23:32

Woensdag 8 – donderdag 9 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Ik was zo druk bezig geweest met Luna en Présence dat ik vergeten was dat ik Maaike en Esther beloofd had vroeg op bezoek te komen. Ik belde vlug, zei dat we wat later langskwamen. Esther vond het niet erg, ze hadden al veel bezoek en genoten van hun kleine meid. Ik bleef op Présence tot Simon terug was van zijn vergadering, mijn voornemen om wat zaken met hem te overlopen zou moeten wachten, onze vrienden waren nu belangrijker. Simon wilde graag meegaan, hij rondde af waar hij mee bezig was. Dan haalden we Amber, Kasper en ook Luna af, reden langs de babywinkel voor een geschenk, pikten David op bij Leon en Margot en reden naar de kraamkliniek. Het was gelukkig juist rustig, want als wij met ons kroost langskwamen, was de kamer meteen vol! Ik kuste Maaike en Esther en bewonderde Luka in Esthers armen. Wat een schatje, Esther had niet overdreven! Het was zo’n gaaf kindje, met wat blonde dons op haar hoofdje, de oogjes open en zoekend, veel zag ze natuurlijk nog niet. Maaike lag in bed, maar ze zag er opvallend goed uit. De bevalling was voorspoedig verlopen, ze had weinig naweeën en voelde zich prima. Onze drie ‘groten’ bewonderden de kleine baby ook, maar voor David en Kasper was het nieuws er vlug af, ze hadden immers thuis ook zo’n kleine baby! Ze speelden liever met de blokken die in een hoekje van de kamer op hen lagen te wachten. Amber bleef langer kijken, zij zeulde de laatste tijd heel wat af met haar poppen, allemaal ‘baby’s’. Dit echte exemplaar vond ze dan ook superleuk. We moesten wel oppassen voor haar grijpgrage handjes. Esther legde Luka in mijn armen, wat was ze petieterig klein, precies heel wat kleiner dan Luna was geweest, of leek dat maar zo? We kregen wat te drinken, de cadeautjes werden uitgepakt en bewonderd. We praatten uiteraard over baby’s en ook over ons reisje dat ons zo goed gedaan had. Maaike vertelde dat ze, als twee mama’s, gekozen hadden voor twee peters, om het evenwicht wat te bewaren. De ene werd Maaikes broer, de ander Jakob. Dat vond ik een hele leuke keuze, Jakob was lang Esthers stylist geweest en nog altijd een goede vriend. Hij woonde wel niet bij de deur, maar ze kwamen dikwijls genoeg over, ook omwille van Aysha’s behandeling. Esther en Maaike zaten er ook niets mee in om af en toe naar Kopenhagen te trekken. Alweer een baby bij in onze vriendenkring, het ging vlug tegenwoordig, nog maar een paar jaar geleden waren we allemaal jong en meestal vrijgezel, nu hadden de meesten zich gesetteld, hadden een relatie en begonnen aan kinderen. Ik vond dat prachtig, ik was de eerste geweest, maar gelukkig niet de enige. Maaike had een vraag voor ons, maar we mochten gerust nee zeggen als het niet paste en ze wilden er ook voor betalen. Ze maakte me nieuwsgierig. Het was eigenlijk simpel: als Luka wat ouder was en zij weer wilde gaan werken, zou er dan voor Luka eventueel een plaatsje zijn in de Présence crèche? Simon en ik keken mekaar aan, maar we aarzelden geen moment en zeiden tegelijk: ‘Ja, natuurlijk!’. Ze werkten niet bij ons, maar wel dikwijls voor en met ons. Het was inderdaad een heel goede oplossing, ik had er zelf nog niet bij stilgestaan. Luna en Luka scheelden maar goed zes weken, het zou leuk zijn als ze samen opgroeiden de eerste jaren van hun leven. Luna werd zeurderig, ik gaf haar eten. Maaike keek belangstellend toe, bij haar lukte de borst geven nog niet zo goed. Ze stelde me een heleboel vragen, ik liet haar zien hoe je een baby het beste aanlegde. Even later hielp ik haar met Luka, na even aarzelen en zoeken hapte ze gretig toe. ‘De eerste dagen zijn wat zoeken, maar daarna gaat alles vanzelf’ gaf ik Maaike goede moed. Even later brachten ze het avondeten voor Maaike en Esther en kwam er familie van Maaike binnen. Tijd voor ons om afscheid te nemen. Ik beloofde vlug bij hen thuis op bezoek te komen. Ik was zelf nog in zwangerschapsverlof en had tijd genoeg. Ik was blij toen we thuis kwamen, het was een drukke dag geweest, ik had helemaal niet gerust. We maakten vlug ons eten klaar, iets simpels en legden de kinderen daarna in bed. Ik plofte op de bank, was plots ontzettend moe. Simon ruimde verder op, kwam dan naast me zitten. Hij trok mijn hoofd op zijn benen en streelde zachtjes mijn hoofd en mijn lichaam. Ik voelde alle vermoeidheid wegtrekken, ontspande me onder Simons vaardige handen. Ik zuchtte van genot, dat was voor hem het sein om zich over me heen te buigen en zachtjes zijn lippen op de mijne te drukken. Ik kuste hem teder terug, opende mijn lippen wat zodat zijn tong de mijne kon zoeken. Heerlijk vond ik dat, dit zachte, tedere gevoel, het voorzichtig om elkaar heen draaien, zijn warme tong in mijn mond, zijn zachte handen op mijn lichaam, het wegstrelen van alle vermoeidheid. Al gauw gingen we een stapje verder, het tedere werd passioneler, vuriger, het kussen gulziger, de strelingen heviger. Simons handen zochten hun weg onder mijn kleren, streelden mijn blote huid, ik kreeg er rillingen van, niet van kou maar van genot. Nog wat later lagen onze kleren kriskras verspreid om ons heen, maar daar had ik helemaal geen oog voor. Het enige wat ik zag, wat ik rook, wat ik voelde en inademde was Simon, mijn tedere maar tegelijk vurige minnaar. Hij beminde me zoals hij alleen dat kan, hij voerde me naar het hoogste geluk en ving me op toen ik langzaam weer omlaag kwam. In zijn armen kwam ik helemaal weer tot rust, we bleven dicht tegen elkaar aan nog een hele tijd zitten onder een warme deken. Tot Luna wakker werd voor haar laatste voeding. Simon haalde haar uit haar wiegje en gaf haar aan mij; ik nam haar bij mij onder de deken, legde haar tegen mijn naakte lichaam en gaf haar de borst met Simon dicht naast me. Intiemer kon haast niet, dit was genieten, van elkaar en van onze kleine meid. Niet veel later gingen we alle drie naar boven. Ik sliep meteen toen ik mijn kussen raakte, nog terwijl Simon Luna in haar bedje legde.

SIMON

Simon lag nog een poosje na te genieten, dicht naast de slapende Sara. Wat een moordgriet was ze toch! Dat had hij eventjes bijna vergooid, gelukkig was alles weer helemaal oke tussen hen. Dit geluk kon gewoon niet blijven duren, dit was teveel voor een mens. Af en toe kreeg hij plots sombere gedachten, dit kon niet blijven goed gaan, om de hoek loerde wellicht een ramp of ongeluk. Maar vannacht bleven die doemideeën weg, hij glimlachte om wat hij had, zijn knappe, fantastische vrouw, zijn vier schatten van kinderen, de rest van de familie en vrienden bij wie het allemaal goed ging, Présence dat schitterde en groeide als nooit tevoren! Als een gelukkig man viel hij in slaap en net zo gelukkig werd hij weer wakker. Sara lag nog altijd aan zijn zij, maar nu met Luna aan haar borst. De kleine meid had voor het eerst een hele nacht doorgeslapen, al was het dan een korte nacht, het was amper half zes. Maar het was al een hele vooruitgang. Simon sliep nog half, maar keek naar het tafereeltje naast hem, moeder en kind, innig verenigd. Hij kuste Sara, streelde Luna, hield hen warm door nog wat dichter tegen hen aan te gaan liggen. Het was de moeite niet meer om nog te proberen om te slapen, ze bleven nog even liggen maar stonden dan op. Voor Petra kwam, waren ze allebei al gedoucht en aangekleed. Met Petra’s vaardige hulp waren de drie oudsten ook vlug aangekleed en na het ontbijt vertrok Simon met de tweeling, extra vroeg maar dat kwam goed van pas, er lag gigantisch veel werk op hem te wachten. Een innige kus voor Sara kon natuurlijk niet ontbreken.
Hij bereidde samen met Helena de volgende directievergadering voor. Ze wilden alle winkels onder de loep nemen, ze draaiden niet allemaal zoals ze wilden, hier en daar zou restyling of een extra campagne nodig zijn. Sommige landen konden goede verkoopcijfers voorleggen, daar konden ze misschien aan uitbreiding denken. Dat zou weer heel wat prospectiewerk kosten, met de nodige reizen in het vooruitzicht. Met al die zwangere of pas bevallen werknemers werd dat een probleem, schatte Simon in. Zelf zag hij Sara voorlopig ook niet meegaan, en of zij het zou appreciëren als hij voor langere tijd weg was, betwijfelde hij. Daarom was een grote vergadering nodig, om alles in detail te bekijken. Daar had hij ook graag Sara en zijn ouders bij.
Vermits hij zo vroeg was beginnen werken, kon hij ook wat vroeger stoppen. Dat kwam goed uit, ze gingen bij Lut en Hans eten, daar wachtten nog wat sint cadeautjes op de kinderen. Hij haalde Amber en Kasper op bij Hanne, reed dan naar huis om Sara, David en Luna op te pikken. Ze kochten onderweg een prachtige orchidee voor Lut, ze wisten dat ze daar erg van hield en kwamen mooi op tijd aan. Zoals altijd werden ze hartelijk ontvangen door zijn tweede mama en Sara’s vake. De kinderen waren door het dolle heen met hun speelgoed en hun enthousiaste grootvake. Lut vertelde over het sinterklaasfeest zaterdag, alles was goed voorbereid, er zou heel wat volk komen, het beloofde erg leuk te worden. Veerle en haar Geert hadden connecties bij Studio 100 en hadden daar een paar grote namen kunnen loskrijgen die acte de présence kwamen geven. Heerlijk voor alle kleintjes, hun ‘idolen’ in het echt kunnen zien. De enige spelbreker kon het weer worden, het had al een paar dagen gesneeuwd en het lag behoorlijk glad. Hopelijk kon iedereen die van verder moest komen, er toch geraken.
Het werd een gezellige avond, zoals altijd bij zijn schoonouders. Lut had weer enorm lekker gekookt, ook voor de kindjes. Later dan goed was voor de kinderen kwamen ze thuis. De rust keerde pas weer ten huize van Wijck- De Roose toen alle kindjes in bed lagen en alle rommel opgeruimd was. Moe lieten Simon en Sara zich op de bank ploffen. Ze knuffelden en kusten nog een poosje, maar gingen vroeg naar bed, zelfs voor de laatste voeding van Luna. Sara nestelde zich in Simons armen, ze streelden mekaar en praatten zachtjes tegen elkaar tot het tijd was voor hun kleine meid. Na de voeding vielen ze allebei heel gauw in slaap.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 607

Bericht door Ponkie » 14-08-2011 23:50

Vrijdag 10 - zaterdag 11 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Gisterenmiddag ben ik op bezoek geweest bij Esther en Maaike. Ze zijn weer thuis en ik heb hen, samen met Luna natuurlijk, opgezocht. Maaike is de echte mama, maar Esther is een even grote moederkloek. Het is toch wel een bijzondere situatie, zo twee mama’s in plaats van een mama en een papa, maar ik ben ervan overtuigd dat ze het heel goed gaan doen. Luna en Luka, ik hoopte echt dat ze heel goede vriendinnetjes zouden worden, ze schelen zo weinig in leeftijd en het zou de band tussen ons zeker nog versterken.
Onze eigen kindjes waren niet te houden ’s avonds en de volgende ochtend, met het sinterklaasfeest in het vooruitzicht. Het had nog flink bij gesneeuwd vannacht, ik hoopte echt dat er geen mensen moesten afhaken omdat ze er niet geraakten. De zaal waar het feest zou plaatshebben, lag een beetje afgelegen, maar de weg ernaar toe was netjes geruimd. We vertrokken ruim op tijd, ik wilde er vroeg zijn om iedereen te kunnen ontvangen. Vake en Hans, Veerle en Geert en ook Thomas en Nils waren flink in de weer met de laatste voorbereidingen en het ontvangen van de artiesten. Na een uurtje was iedereen gearriveerd, sommigen wat te laat, maar nu kon het feest echt beginnen. Alle kindjes en ook hun mama’s en papa’s kregen eten en drinken zoveel ze wilden, sinterklaasliedjes speelden. Plots stopte de muziek, er kwam licht op het podium en dan begon het. Alle kindjes, klein en kleiner, haastten zich naar voor toen ze zagen wie daar aan kwamen: Mega Mindy en Toby! Amber en Kasper stonden vrolijk mee te dansen, nog veel meer toen ook Piet Piraat en even later kabouter Plop opkwamen. Het kleine grut danste en sprong de kabouterdans mee. Niemand minder dan Samson en Gert praatten de minishow aan mekaar. De kleintjes bleven hun ogen uitkijken. Dan was het ultieme moment aangebroken: Gert kondigde de Sint aan. Sinterklaas kwam binnengeschreden met een stel zwarte pieten aan zijn zij. Meteen waren de kinderen stil, sommigen verlegen, allemaal met hun braafste gezicht. De sint zette zich op zijn troon, dan mochten de kinderen een voor een naar voor komen. In het grote boek stond wat leuks over elk kind, er werd een foto genomen en dan kregen ze hun geschenk en wat snoep en fruit. Daarna ging de show weer verder. De grotere kinderen, samen met wat papa’s, waren, goed aangekleed, naar buiten getrokken. Op het plein voor de zaal maakten ze samen een gigantische sneeuwman. Ook Simon was buiten. Ik bleef lekker warm binnen. Luna sliep in de kinderwagen, David, Amber en Kasper stonden nog altijd even enthousiast voor het podium. Ook Sanne en Sam hotsten daar rond, net zoals Milo. Cathy was er ook, ze had zelf nog geen kindjes maar keek met plezier naar al dat jonge geweld. Arne was natuurlijk buiten, de bende aan het animeren. Dan liep het optreden naar zijn einde, nog een laatste liedje met alle artiesten, klappen en zwaaien, dan was het voorbij. Als ik al die glunderende kindergezichtjes zag, wist ik dat het goed geweest was, echt een schot in de roos. Van schot gesproken, ik hoorde af en toe zo’n rare geluiden, zeker nu het stiller was. Geen schot, eerder gekraak en gerommel. Het was een oud gebouw, daar zou het wel aan liggen. Ik zocht even een rustiger plekje op om Luna te voeden, Cathy ontfermde zich zolang over David en de tweeling. Daar hoorde ik dat geluid af en toe weer, nu harder. Ik zou na het voeden naar vake gaan, vragen of hij wist wat dit betekende. Maar dan plots, ik schrok, sprong bijna van mijn stoel, Luna begon prompt te huilen, een vreselijk gekraak, gevolgd door een geweldig hard geluid. Wat was dit in godsnaam?

SIMON

Simon had gezien dat het erg leuk was binnen voor de kleintjes en hun mama’s. De groteren werden het wat beu, hij had hen samen met Arne en Steven, Nils en Thomas verzameld. Nu waren ze buiten sneeuwballen aan het rollen en samen een reuzegrote sneeuwman aan het maken. Er lag hier een dikke laag sneeuw, veel meer dan in de stad. Af en toe vloog er al eens een sneeuwbal om zijn oren, dan keek hij om, zocht de dader en gaf die de volle laag terug. Hij amuseerde zich enorm, de kinderen duidelijk ook. De sneeuwman groeide, Thomas riep dat hij een ladder zou gaan zoeken. Simon keek om naar de zaal. Hij schreeuwde, zijn hart stond even stil, hij alarmeerde iedereen en wees naar het dak. De dikke laag sneeuw op het dak begon te bewegen, te schuiven naar het midden. Thomas, Nils, Arne en hijzelf spurtten naar de deur, hun vrouwen en kinderen waren daar binnen. Steven zorgde ervoor dat de kinderen op een veilige afstand bleven, hij probeerde paniek te vermijden. Simon dacht maar aan één ding: iedereen moest daar zo vlug mogelijk buiten, zo dadelijk zou het dak instorten. Maar er waren daar zoveel kleine kindjes, ze moesten paniek vermijden. Hij zag Hans en Lut, riep hen een paar woorden toe. Ze begrepen hem, begonnen de mensen om hen heen naar de uitgang te sturen. Simon rende naar voor, greep de micro die gelukkig nog aanstond en zei, met trillende stem alhoewel hij kalm probeerde te blijven, dat iedereen zo vlug mogelijk naar buiten moest, er dreigde gevaar. Natuurlijk was het meteen een chaos, mama’s zochten hun kinderen, die wilden niet weg zonder hun nieuwe speelgoed. Sommige ouders vonden hun kinderen niet meteen, andere volwassenen duwden de kinderen haast naar buiten. Simon zag dat Amber bij Cathy was, hij hielp hen vlug naar buiten. David kwam zelf op hem aflopen, hij duwde hem bijna de deur door. Boven het lawaai en het gegil uit hoorde hij nog meer gekraak. Hij keek naar boven, zag het plafond doorbuigen. ‘Weg, weg daar’ schreeuwde hij, nu wel in paniek. Er liepen daaronder nog mensen, en waar was Kasper? En Sara, hij had Sara nergens gezien en ook Luna niet. Hij vond haar kinderwagen aan de kant, maar die was leeg. Waren ze al buiten? De laatste mensen renden naar de deur, Hans en Alexander probeerden het een beetje ordelijk te laten verlopen, zodat niemand vertrappeld werd. Net op tijd, er begon gruis van het plafond naar beneden te vallen. Simon schreeuwde in Hans’ oor: ‘Had hij Kasper gezien?’ Hans wees naar buiten, hij was bij Lut. Gelukkig, dacht Simon. ‘En Sara en Luna?’. ‘Niet gezien’, riep Hans terug,’ maar ze zal ook wel buiten zijn’. De laatsten verlieten de zaal, enkel zij moesten nog naar buiten. Toen, een gerommel, een gekraak, een gigantische knal, alles kwam naar beneden, Simon voelde iets tegen zich aan beuken, het werd zwart voor zijn ogen, toen wist hij niets meer.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 608

Bericht door Ponkie » 14-08-2011 23:51

Zaterdag 11 december 2010

SARA

Liefste dagboek
Mijn ogen werden groot van schrik, ik zat te beven op mijn stoel. Het leek wel of het gebouw instortte, zo hard waren de geluiden die ik hoorde. Er viel gruis uit het plafond naar beneden, ik probeerde Luna zo goed als het kon te beschermen. Ik wilde hier zo vlug mogelijk vandaan, terug naar de anderen. Ik hoorde geschreeuw, paniek, nog meer knallen, de grond daverde, er vielen stukken uit het plafond, gelukkig meer stof dan wat anders en niet aan mijn kant. Ik hield Luna dicht tegen me aan en liep naar de deur. Ik trok maar kreeg hem niet open. Ik trok en trok maar de deur zat klem, hij stond duidelijk scheef. Achter de deur hoorde ik nog steeds geroep en geschreeuw, er klonk paniek. Ik bleef trekken en sleuren maar het lukte niet, zeker niet met Luna in mijn armen. Zij bleef ook maar huilen, ze voelde de angstwekkende situatie feilloos aan, haar huilen werd steeds schriller. Ik raakte zelf ook haast in paniek, wat gebeurde er allemaal achter de deur, wat stond mij te wachten? Dan plots, nog één gigantische knal, gerommel, ik hoorde van alles neerstorten, ik werd achteruitgeblazen, viel op de grond. Luna had ik gelukkig nog altijd stevig in mijn armen. Ik keek omhoog, er kwam steeds meer stof en gruis naar beneden. Ik moest hier weg, het was gevaarlijk. Achter de deur, die nu nog krommer stond, hoorde ik niets meer. Die dodelijke stilte verontrustte me nog meer. Ik krabbelde recht, keek of Luna ongedeerd was. Ze huilde minder nu er geen geluid meer te horen was. Ik ging weer naar de deur maar die zat nog meer klem, ik kreeg er geen beweging meer in. Ik keek rond in de ruimte, op zoek naar een andere deur maar er was maar één uitgang en die zat vast.
Dan hoorde ik achter de deur weer gedempte stemmen, ik hoorde iets, begon te roepen. Maar stopte daar weer gauw mee, onmiddellijjk viel er weer stof en stukken plafond naar beneden. Ik raakte weer in paniek, sleurde als een bezetene aan de deurklink, maar het hielp allemaal niets. Ik zat hier opgesloten en de enige uitgang was geblokkeerd. Ik bonkte op de deur maar durfde dat niet te hard doen, schrik voor het plafond en voor Luna die prompt weer begon te huilen. Was er niemand die mij hoorde, niemand die mij miste? Wat was er daarbuiten aan de hand, hoe erg was het daar? Misschien was daar wel meer naar beneden gekomen dan kleine brokken, misschien lagen ze daar allemaal gewond… of nog erger. Simon, hoe was het met Simon? En met Amber, Kasper en David? Had ik hen maar niet daar achtergelaten, had ik ze maar bij mij gehouden! En vake? En Cathy? Oh ik hoopte maar dat er niets mis was met Cathy, nu ze eindelijk zwanger was. Het zou een ramp voor haar en Arne zijn als dit misliep. En al die anderen, weer trok en sleurde ik aan de deur, maar tevergeefs. Ik werd moedeloos, liet me op de grond zakken, begon hulpeloos te snikken. Ik wilde naar buiten, weten hoe het met mijn schatten was, maar tegelijk was ik doodsbang om te ontdekken wat er daarachter precies gebeurd was….

SIMON

Simon was even buiten westen geweest. Toen hij zijn ogen opendeed, keek hij in die van Alexander. Zijn hoofd deed vreselijk pijn, hij wilde recht komen maar het werd zwart voor zijn ogen. Hij voelde met zijn hand naast zich, hij voelde sneeuw. Hij lag buiten, hij voelde nu pas hoe koud en nat hij was. Alleen zijn wang was warm, hij veegde erover, zijn hand zat onder het bloed. ‘Blijf stil liggen’ zei Alexander ‘je hebt een gapende hoofdwonde, maar de politie, de brandweer en de ambulances zijn op komst. We hebben je naar buiten gesleept, het was binnen te gevaarlijk’. Nu wist Simon het weer, hij was nog binnen met Hans, al de rest was al buiten. Hij probeerde om zich heen te kijken, waar was Hans? Die bleek een beetje verder te liggen, hij had brokstukken op zijn benen gekregen, zei Alexander. ‘En al de rest’ vroeg Simon ‘is iedereen veilig buiten?’. Alexander knikte, iedereen was veilig buiten geraakt, de meesten zaten nu in hun auto’s, ze waren naar buiten gevlucht zonder jas aan, de kleintjes mochten geen kou vatten. ‘En Sara? Sara en Luna? Zijn zij ook buiten?’ vroeg Simon met trillende stem. ‘Ik heb hen niet meer gezien’. Alexander schrok, hij zei dat hij ging informeren, ze zat waarschijnlijk met de kinderen in hun auto. ‘Kan niet’ antwoordde Simon ‘ik heb de sleutels’. Alexander liep weg en bleef eindeloos lang weg, vond Simon. Hij maakte zich steeds grotere zorgen. Naast Hans zat Lut, hij riep haar, vroeg of zij wist waar Sara en Luna waren en de andere kinderen. Lut kwam naar hem toe, zei dat Amber, Kasper en David veilig bij zijn ouders waren in hun auto. Sara en Luna had ze niet gezien. Ze ging gauw terug naar de kreunende Hans. Die had duidelijk pijn, was misschien veel zwaarder gekwetst dan hij, dacht Simon. Arne kwam aangelopen, hij had van Alexander gehoord dat Sara zoek was. Cathy had de kinderen bijgehouden, zei hij, omdat Sara Luna borstvoeding gaf. Ze had zich even teruggetrokken op een rustig plekje. Simon schoot in een wilde paniek, Sara en Luna waren dus nog binnen, hij moest hen gaan zoeken, hen redden. Hij wilde recht komen, maar viel meteen weer neer. Bloed gutste uit de wonde, liep in zijn ogen. ‘Blijven liggen’ riep Arne ‘je bent gekwetst. Niemand kan nu naar binnen, we moeten wachten tot de brandweer er is’. Simon nam geen vrede met dit antwoord, hij moest naar Sara, hij moest haar naar buiten halen, wachten was geen optie. Hij vocht om recht te komen, maar Arne hield hem stevig vast, drukte zijn armen weer in de sneeuw. Die sneeuw om hem heen kleurde roze en rood, kwam al dat bloed van hem?
Dan eindelijk hoorden ze sirenes, de brandweer was er, gevolgd door politie en ambulances. Enkele mannen stormden op de brandweer af, vertelden kort wat er gebeurd was. Arne liep ook naar hen, zei dat er nog een vrouw en baby binnen waren. Van dan af ging alles snel, verplegers knielden neer bij Hans en Simon. Simon zag niet goed wat ze met Hans deden maar hij werd even later, zijn benen in rare kokers ingepakt op een brancard naar een ziekenwagen gebracht. Die vertrok meteen met loeiende sirene, Lut was mee ingestapt. Simons hoofdwonde werd bekeken en wat verzorgd. Hij werd ook op een brancard getild, kreeg een deken om zich heen en van dat rare zilverpapier, om hem warm te houden, zei de brancardier. Ze tilden hem op en wilden hem ook wegdragen. Maar dat was buiten Simon gerekend, hij schreeuwde dat hij niet wegging, niet zonder Sara en Luna. Zij waren nog binnen, ze moesten hen gaan halen, hij wilde wachten. De brancardiers waren onverbiddelijk, hij moest nu onmiddellijk naar het ziekenhuis, hij had al te veel bloed verloren, ze konden echt niet wachten. Huilend en schreeuwend, vechtend om van de brancard te komen, zo droegen ze Simon weg, de ziekenwagen in. Cathy kwam bij hem, zei dat ze met hem mee zou gaan, zijn ouders bleven bij de andere kinderen, de mannen konden hier niet gemist worden. Ze stapte in, praatte zacht op hem in, hield zijn hand vast, zei dat het allemaal wel goed zou komen, ze zouden Sara en Luna vlug terugvinden. Simon, die iets pijnstillend had gekregen, sloot zijn ogen, helemaal uitgeput. De sirenes deden pijn aan zijn oren en in zijn hoofd. Gelukkig waren ze vlug in het ziekenhuis. Hij werd de spoed binnengebracht en dan kwam alles als een golf over hem heen. Hij voelde zich alsof hij meters onder water zat, hoorde en zag alles troebel. Even later sliep hij, hij merkte niets meer van wat er rondom hem gebeurde.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Deel 609

Bericht door Ponkie » 16-08-2011 00:19

Zaterdag 11 december 2010

LEON

Leon had net aan de deur gestaan toen het dak instortte. Hij had geholpen zoveel hij kon om de mensen en vooral de kinderen naar buiten te krijgen. Hij was mee naar buiten gegaan toen hij zag dat de meesten uit de zaal geraakten. Dan had hij meteen de hulpdiensten verwittigd, gezegd hoe ernstig de situatie was. Hij was het die zag hoe die kleintjes stonden te bibberen, niet alleen van de schrik, maar voornamelijk van de kou. Hij deed vlug zijn auto open en liet Margot instappen. Zij had Kasper bij zich, overgenomen van Lut, al vlug zag hij Cathy komen met Amber. David kwam zelf op zijn opa toegelopen. Hij zette hen vlug in de auto, zei tegen Margot dat ze de verwarming moest aanzetten. Hij riep tegen de andere ouders dat ze hetzelfde moesten doen en al gauw zaten de meesten veilig en warm in de wagens. Hij stapte ook in zijn auto toen hij zag dat hij niet veel meer kon doen. Hij mocht zelf ook geen kou vatten, hij moest oppassen. Hij probeerde de kinderen zoveel mogelijk te kalmeren; gelukkig bleef Margot ook kalm al was ze erg gespannen, ook omdat ze Simon, Sara en de kleine Luna niet zag. Even later hoorden ze een gigantische knal, het hele gebouw daverde. Leon wilde uitstappen, maar Margot hield hem tegen. Dan zag hij door de autoruit beweging aan de deur van de zaal, Arne, Alexander en Steven sleurden enkele mensen naar buiten. Oh god, dat was Simon, met een helemaal bebloed hoofd. En wie was dat nog, die tweede man, met raar verwrongen benen? Hij gooide het autoportier open, Margot gaf hem vlug een dekentje mee dat hij over zich heen gooide om toch een beetje warm te blijven. Het was Hans die naast Simon lag. Lut knielde bij hem neer, Alexander stond bij Simon, probeerde hem op de grond te houden. Gelukkig kwam toen net de brandweer aan, de politie en de ziekenwagens. De ambulanciers ontfermden zich meteen over Simon en Hans, daar liep hij alleen maar in de weg. Kort bracht hij de brandweer op de hoogte van wat er gebeurd was, Arne en Steven kwamen er ook bij, Arne vertelde dat Sara en Luna nog binnen moesten zijn, voor de rest was iedereen buiten geraakt. Simon werd verzorgd en op een brancard gelegd. Hij werd afgevoerd, maar schreeuwde dat hij hier wilde blijven, wilde wachten op Sara en Luna. Leon wist niet goed wat doen, meegaan met Simon of hier blijven bij Margot en zijn kleinkinderen en wachten op nieuws over Sara? Gelukkig bood Cathy zich meteen aan om mee te gaan met Simon. Leon knikte dankbaar. Voor Cathy zelf was het misschien ook beter om hier niet langer te blijven. Ze mocht het leven van haar ongeboren kinderen niet in gevaar brengen.
De brandweer vroeg aan iedereen uit de buurt van het gebouw te gaan, de auto’s wat verder weg te rijden. Leon stapte in zijn auto en reed naar de aangewezen plaats. Ze konden nu niets meer zien, het was nagelbijtend afwachten. Twee agenten kwamen langs alle auto’s om te noteren wie er in zat en wie er nog kon ontbreken. Aan het einde van hun ronde kwamen ze bij Leon langs. Ze waren nu zeker, enkel Sara en Luna waren nog binnen. Leon vreesde het ergste, maar hij durfde dat niet uitspreken in het bijzijn van Margot en de kinderen.

SARA

Liefste dagboek
Het rommelde nu niet meer na die geweldige laatste knal. Af en toe hoorde ik nog iets vallen, ook in de zaal waar ik was, viel af en toe een brokstuk naar beneden, gelukkig niet waar ik zat met Luna. Ik probeerde haar zo goed mogelijk te beschermen in mijn armen. Het was een geluk dat ik Luna bij me had, mijn moederinstinct wilde maar één ding, mijn baby redden. Zonder haar was ik zeker in een blinde paniek geschoten, nu probeerde ik, voor Luna’s welzijn, toch een beetje kalm te blijven. Maar lang mocht het niet meer duren, ik voelde me steeds slapper worden, mijn hart klopte in mijn keel, ik wilde schreeuwen maar durfde niet. Waar was iedereen, waarom was het zo stil? Lagen ze allemaal onder het puin of waren ze buiten geraakt en mij vergeten? Nee, ik kon niet geloven dat Simon mij zou vergeten. Er moest iets met hem gebeurd zijn, anders was hij me al lang komen redden. Ik mocht er niet aan denken, nee, toch niet Simon, niet mijn kindjes! Als het hele dak was ingestort terwijl zij er onder stonden, hadden ze niet veel kans gehad. Neeeeeeeeeeeeeee, schreeuwde ik in mijn binnenste, nee, dat mocht niet, dat kon niet! Ik klemde Luna nog steviger tegen mij aan, zocht troost bij mijn dierbaarste bezit. Ze huilde weer, voelde mijn angst. Ik wiegde haar heen en weer, legde haar van armoe weer aan de borst, ze had zeker niet genoeg gedronken daarstraks. Het kostte me moeite om rustig te blijven zitten, luisterde gespannen of ik iets hoorde achter de deur. Het was stil daar, doodstil. Dat kon toch niet! Ofwel lag iedereen daar dood of zwaar gekwetst, ofwel waren ze allemaal buiten. Maar waarom kwamen ze mij dan niet bevrijden?
Luna was klaar met drinken. Ze zweeg nu, maar was rusteloos, net zoals ik. Zou ik durven roepen, op de deur kloppen? Ik deed het laatste, klopte tegen de deur, eerst voorzichtig, bang voor het plafond. Er gebeurde niets, ik klopte wat harder, maar er veranderde niets. Wanhopig liet ik me weer op de grond zakken, Luna nog steeds in mijn armen.
Dan, ineens, hoorde ik buiten toch wat. Vanuit de verte hoorde ik sirenes, gelukkig, er was hulp op komst. De sirenes klonken steeds dichterbij, stopten dan, waarschijnlijk omdat ze gearriveerd waren. Er zat geen raam in de ruimte waar ik was, ik kon niets zien, ook niet veel horen. Mijn eerste hoop zakte weer. Het duurde allemaal zo lang, ik voelde de wanhoop terugkomen. Straks verdween iedereen buiten en bleef ik alleen achter, opgesloten, alleen mijn baby en ik. Ik begon weer te snikken, ik rilde over mijn hele lichaam, ik kon niet meer, ik wilde gaan liggen en niet meer recht komen, nooit meer. Maar er was nog altijd mijn baby, Luna, die weer begon te huilen. Voor haar moest ik sterk blijven, ik moest voor haar zorgen, ook al zaten we hier nog lang, ik mocht me niet laten gaan, ik moest voor melk blijven zorgen. Ik zette me met mijn rug tegen de muur naast de scheve deur, wiegde Luna zachtjes heen en weer, begon voor haar te zingen.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Plaats reactie