Rik Verheye als Anthony

Plaats reactie
Toby
Sterposter
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12-06-2010 18:10

Rik Verheye als Anthony

Bericht door Toby » 15-09-2010 18:41

Kapper Anthony werkt in het salon van Cindy. Hij valt op mannen en dat zal niemand ontgaan. In tegenstelling tot Cindy is Anthony altijd oprecht verliefd. Net zoals Ella is hij ervan overtuigd dat hij ooit de man van zijn leven zal tegenkomen. Hij heeft een talent voor zingen en dat doet hij geregeld in Bar Taxi. Ooit wil hij ontdekt worden als zanger.

Rik Verheye heeft inmiddels zijn masterjaar Toneelklas bij Dora van der Groen in het Herman Teirlinck Instituut afgewerkt. Hij vertolkte eerder gastrollen in ‘De Rodenburgs’, ‘Zone Stad’ en ‘Vermist’. Hij is ook te zien in de film ‘Adem’.

Toby
Sterposter
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12-06-2010 18:10

Bericht door Toby » 24-09-2010 23:26

de enige die toch wat overdreven doet hoor voor mij.

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 24-09-2010 23:28

dat is waar, niet echt natuurlijk, zelfs niet voor de typische homo die hij moet neerzetten
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Mimieke
Super Ere Lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 12-06-2010 20:20

Bericht door Mimieke » 26-09-2010 16:41

Idd die is overdreven!!
Ik ga hem vrijdag live zien want hij speelt mee in het toneel waar ik ga naar kijken!! :D

Nele_
Fan Lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 23-06-2010 10:15

Bericht door Nele_ » 29-09-2010 11:20

Hij speelt soms indd wat overdreven, maar ik vind wel da hij zijn rol van homo zalig goed neerzet hoor! Ik heb een goeie vriend die homoseksueel is en die Anthony heeft heel wat trekjes die ik bij die vriend ook herken :)

stacy
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-06-2010 22:12

Bericht door stacy » 03-10-2010 13:03

anthony is zoooo mijn favoriet! lachen!!!

Mimieke
Super Ere Lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 12-06-2010 20:20

Bericht door Mimieke » 03-10-2010 18:34

Ja hij is soms wat overdreven maar meestal echt wel hirarisch!!! :D

evelineee
Sterposter
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12-06-2010 21:08

Bericht door evelineee » 03-10-2010 22:30

Die is echt geweldig :D
Ik lach me echt kapot in hem :D
ωαяє νяιєη∂ѕcнαρ кєηт єєη вєgιη, мααя gєєη єιη∂є!

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 20-10-2010 15:46

in Het Laatste Nieuws van vandaag:


Carrière van acteur Rik Verheye (23) zit in stroomversnelling

"Ik besef dat dit een luxejob is"

Knokke-Heist

De 23-jarige Rik Verheye uit Knokke-Heist maakt werk van zijn carrière als acteur. Sinds een paar weken is hij dagelijks te bewonderen als de extravagante homo Anthony in de telenovelle 'Ella' op vtm. Straks zien we hem ook op het witte doek in de film 'Adem'. "Ik werk aan driehonderd kilometer per uur voor deze luxejob", zegt hij.

Bart Huysentruyt

Rik Verheye is een kerstekind. Hij werd 23 jaar geleden op kerstavond geboren in Knokke. De kleine Rik volgde les aan de Heilig-Hartschool, net om de hoek van zijn ouderlijk huis. Later zat hij ook op Sint-Bernardus en Sint-Jozef, maar daar had hij het na drie jaar wel gehad.

"Ik vond dat ik er belemmerd werd om me als mens te ontplooien. In het vijfde middelbaar was ik er met grootste onderscheiding gebuisd", lacht hij. Rik trok naar de Kunstacademie in Brugge, waar hij naar eigen zeggen bevrijd werd. "Het was een totale vernieuwing. Ik maakte kennis met allerlei nieuwe mensen en het voelde goed."

Het toneelspelen kreeg Rik met de paplepel binnen, want zowel zijn vader als moeder spelen of speelden toneel. Zijn mama doet dat overigens nog steeds voor het Koninklijk Toneelgezelschap Knokke-Heist (KTKH). "In Knokke-Heist heb ik mijn eerste stapjes op de bühne gezet. Ik herinner me nog goed 'Appassionata' binnen het jeugdtheater. Ook aan de KunstAcademie in Knokke bewaar ik goede herinneringen. Daar kreeg ik mijn eerste kansen."

Extravagante homo

Het vak leerde Rik aan Studio Herman Teirlinck. Daar vormde hij samen met een aantal jonge collega-acteurs het gezelschap FC Bergman. Met onder andere Marie Vinck veroverde hij prijzen op festivals zoals Theater Aan Zee in Oostende.

Het betekent een mooie start voor de jonge acteur, die momenteel zijn tv-debuut maakt in 'Ella'. "Ik speel er de extravagante homo Anthony, die in de kapperszaak werkt. Mijn typetje gaat er keihard over, maar dat moet kunnen in een telenovelle. Meespelen in 'Ella' is een leuke start van mijn carrière." De reacties op die rol zijn overigens uiteenlopend. "Binnen het holebimilieu wordt er verschillend gereageerd. De een vindt het schitterend, de ander vindt het er dan weer over. Het blijft natuurlijk gewoon een rol."

Monoloog

Ook in de film 'Adem' speelt Verheye een vrij expressieve rol. Hij wordt er blijkbaar vaak op gecast. "Dat vind ik niet verkeerd. In november doe ik opnames voor de nieuwe Vlaamse film 'Groenten uit Balen'. Ook daar speel ik weer een leuke rol: die van Mondje, een van de zonen met een grote mond (lacht)". Verheye zelf is vrij ingetogen, een beetje verlegen zelfs. "Toch staat mijn kopje niet stil. Ik ga aan driehonderd kilometer per uur door. Met FC Bergman werken we aan diverse projecten, zelf schrijf ik met Koen De Graeve aan een monoloog en ik ben een film aan het schrijven. Ik besef maar al te goed dat dit een luxejob is, die ik graag mijn leven lang wil blijven doen."
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 20-10-2010 21:05

ah leuk!! :D

Plaats reactie