Amaryllis Uitterlinden als Clio

Chrissie
Super Ere Lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 10-10-2010 12:54

Bericht door Chrissie » 05-05-2011 23:54

Ze wekt inderdaad wel medelijden. :? Maar ik geloof er niet in. Nieuwe techniek om iedereen rond haar vinger te draaien? Het verwaarloosde sukkeltje ( kan papa zich lekker schuldig voelen), de berouwvolle zondares spelen. Haar klauwen leggen op Nicolas, ja, om de status en het fortuin en haar stiefzus de duivel aan te doen. Zielig, misschien. Maar zijn jullie soms vergeten wat ze allemaal geflikt heeft? Een moord, twee moordpogingen en een paar details, zoals ontvoering en diefstal, die valse voorschriften, tot daar aan toe. Vinden jullie Clio fans nu echt dat zij vrijuit mag gaan? . Laat dat kindje - het het bestaat- aub niet van Nicolas zijn. Trouwens, ze heeft zo ineens een buikje.Als Barbara was er niet veel aan te zien. :? :twisted: :roll:
Soms komen dromen uit!

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 13-05-2011 00:16

Artikel in De Nieuwe Antwerpenaar, het stadsmagazine


Amaryllis & Axel over rokers en niet-rokers
Dinsdag 31 mei is de ‘Werelddag zonder tabak’, een dag om stil te staan bij de gevolgen
van roken. En vanaf 1 juli is er een rookverbod in alle cafés. Amaryllis Uitterlinden en Axel
Daeseleire hebben er elk hun mening over.

Amaryllis Uitterlinden (26) is actrice en singer-songwriter.
Zij rookt bewust niet.

“STIEKEM BLIJ MET HET
ROOKVERBOD”
“Ooit heb ik wel eens een sigaret vast gehad, maar dat was enkel op café en slechts heel zelden. Ik ben nooit een echte roker geweest en dat was een vrij bewuste keuze. Eigenlijk roept roken bij mij alleen maar negatieve gevoelens op. Het is bijvoorbeeld slecht voor mijn stem, om maar iets te noemen. Ik wil mijn stem heel goed verzorgen. Ik moet genoeg slapen, opletten met drinken en al helemaal niet roken.
Ik ben zeker voorstander van een tabakloze dag én van rookvrije cafés. Ik begrijp dat dat voor sommige uitbaters rampzalig is en ik vind ook dat er nu wel heel streng wordt gereageerd. Maar stiekem ben ik toch wel blij dat ik binnenkort iets kan gaan drinken zonder in de rook te zitten. Het betekent voor mij gewoon veel ‘lichter’ uitgaan. Als ik nu wegga en iets drink, heb ik een veel dikkere kater dan wanneer ik dat in Nederland doe. Daar zijn de cafés immers al langer rookvrij. Dus ja, ik ben blij met het vooruitzicht.
Ik denk trouwens dat het rap zal wennen om niet te roken op café. Dat is met de rookvrije restaurants toch ook gelukt? Een vriend van me denkt zelfs dat er ooit nog een algemeen rookverbod komt. Terwijl het echt nog niet zo lang geleden is dat iedereen overal kon roken. Het verandert dus allemaal wel heel snel. Misschien is het nu wel een beetje betuttelend, je kan als roker of als niet-roker niet zelf meer kiezen. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten: ik rook niet, moet straks niks opgeven en win er alleen maar bij.”

Axel Daeseleire (41) is acteur, dj en kunstenaar.
En een boze roker.

“WAAR ZIJN WE IN
GODSNAAM MEE BEZIG?”
“Ik begin stilaan lichtjes pissig te worden van de hele hetze tegen rokers. Ik ben zelf geen verstokte roker – opstaan met een sigaret is niks voor mij – maar als ik een avond op café ga, hoort daar voor mij een sigaretje
bij. We moeten er niet onnozel over doen: roken is niet gezond. Maar dat is drinken ook niet. En fabrieken zijn dat ook niet, net zoals fastfood, plastiek of uitlaatgassen van auto’s. Gaan we dan ook al dié dingen verbieden? Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? Zijn we een bende kleuters geworden of zo? Ik wil zélf kiezen wat ik doe en laat. Ik wil daar met plezier advies en raad over krijgen, maar ik word écht slecht gezind als ze mij gaan vertellen wat ik wel of niet mag doen. En het allerergste is dat het eigenlijk allemaal om geld draait. Want cafés de vrije keuze laten of er bij hen mag gerookt worden of niet, dat is zogezegd de concurrentie vervalsen. Als een cafébaas zo overtuigd is van het succes van een rookvrij café, dan moet hij er gewoon voor gaan. Maar als een ander wél rokers wil toelaten, moet dat ook kunnen. Dat zou volgens mij een eerlijke oplossing zijn. En dan wil ik gerust een avond naar een rookvrij café als mijn gezelschap uit niet-rokers bestaat, waarom niet? Mensen vereenzamen nu al omdat ze hele dagen voor hun computer zitten. Op deze manier jagen we nog meer mensen het isolement in! We hebben zo’n fantastische café-cultuur die wereldwijd wordt geroemd. Moet
die nu écht kapot? Triestig vind ik het, echt waar.”
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 13-05-2011 00:16

kun je eigenlijk geen pdf's posten hier?
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 13-05-2011 11:26

Ponkie schreef:kun je eigenlijk geen pdf's posten hier?
nee dat gaat niet
"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 13-05-2011 15:24

bedankt!!

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 13-05-2011 17:58

Lotteke schreef:
Ponkie schreef:kun je eigenlijk geen pdf's posten hier?
nee dat gaat niet
spijtig, want dan had ik de foto's mee kunnen posten
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Lotteke
Forumverslaafde
Berichten: 16872
Lid geworden op: 29-06-2010 19:51

Bericht door Lotteke » 25-09-2011 00:17

"Wat is nu juist het verschil tussen mannen en vrouwen, niet hun uiterlijk, niet hun interesse, maar de manier waarop ze met wasgoed omgaan."

Fleur'tje
Super Ere Lid
Berichten: 2161
Lid geworden op: 29-06-2010 23:37

Bericht door Fleur'tje » 27-09-2011 10:14

Hier staat het decor altijd goed geplaatst .... :P

Linniej
Super Lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 16-02-2011 20:33

Bericht door Linniej » 28-02-2012 17:43

Ze speelt een rol in de eerste aflevering van Danni Lowinski. Ik denk dat ze misschien in volgende afleveringen ook nog wel te zien zal zijn.

Kaatje
Sterposter
Berichten: 3102
Lid geworden op: 04-01-2011 12:14

Bericht door Kaatje » 28-02-2012 20:23

Linniej schreef:Ze speelt een rol in de eerste aflevering van Danni Lowinski. Ik denk dat ze misschien in volgende afleveringen ook nog wel te zien zal zijn.
Hopelijk mogen we haar nu es van hare goeie kant zien :D

Plaats reactie