Tom Van Bauwel is Lieven Pauwels : de opportunist.

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 28-02-2011 23:14

hij speelt wel een hele smerige rol :cry:
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Toby
Sterposter
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12-06-2010 18:10

Bericht door Toby » 01-03-2011 12:01

Ponkie schreef:hij speelt wel een hele smerige rol :cry:
en hij zag er ook wel smerig uit.

sam
Super Ere Sterposter
Berichten: 9484
Lid geworden op: 12-06-2010 19:42

Bericht door sam » 01-03-2011 17:36

Toby schreef:
Ponkie schreef:hij speelt wel een hele smerige rol :cry:
en hij zag er ook wel smerig uit.
ja idd :D

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 17-03-2011 23:19

vandaag speelde hij in code 37.... en hij heeft het niet overleefd :roll:
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

MyTime17
Super Sterposter
Berichten: 5131
Lid geworden op: 08-08-2010 01:22

Bericht door MyTime17 » 16-07-2011 00:50

hij speelt een kleine rol in practical pistol shooting
<3 Lily <3
<3 20.06.2011 <3

<3 Lyana <3
<3 15.03.2013 <3

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 06-08-2011 23:37

vanaf het najaar volgend jaar speelt Tom mee in 'Rang 1':

Midweekfictie over de familie Sterckx die 5 miljoen euro wint met de lotto. Al snel blijkt dat geld niet alle problemen oplost, integendeel. Ze worden gedwongen hun leven opnieuw te evalueren en stil te staan bij wat echt belangrijk is. Vic De Wachter en Gilda De Bal spelen de ouders. Hun kinderen zijn Evelien Bosmans, Lotte Pinoy en Tom Van Bauwel.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 06-08-2011 23:41

En in Vijfhoek gaat hij ook meespelen

Dertig hoog in de Brusselse Astrotoren aan de Botanique, in die leegstaande bedrijfstoren, vinden enkele binnenopnames voor De Vijfhoek plaats. Volgend jaar wordt dat een reeks op Eén, in primetime. De verwachtingen zijn hooggespannen. Productiehuis Kanakna verbindt zich ertoe een kwaliteitsreeks te maken waarin plaats is voor tweetaligheid, drama en een topcast met onder meer Jenne Decleir, Jeroen Van Dyck, Kadèr Gürbüz, Mourade Zeguendi (onthouden die naam!), Marieke Dilles, Ella-June Henrard, en Tom Van Bauwel. Van Bauwel is de eerste acteur die in de vroege namiddag aankomt op de set. Of hij ooit zelf figureerde? "Goh ja, heel lang geleden wel eens. In een soort magisch-realistisch stuk." Het is duidelijk. Ik moet niet te hoog van de Astrotoren blazen. Figuranten zijn etalagepoppen die mogen knipperen met de ogen, maar niet of nauwelijks mogen spreken. En die vooral niet in de camera mogen kijken. Met zoveel woorden roept de opnameleider het uit over de verdieping, voor mezelf en nog een 15-tal collega-figuranten. "Figureren doen we in stilte, dames en heren! Als je praat, doe dan alsof! Nooit in de camera kijken! En gsm-toestellen uit alstublieft!"

En zo zijn er nog wel regeltjes. Neergeschreven en in een contract gegoten zelfs. "De figurant gaat onvoorwaardelijk akkoord met het feit dat alleen de producent beslist over het verloop van de onderdelen van het programma." Of nog: "De figurant zal geen communicaties verrichten die schadelijk zijn voor de positie en/of het beleid van de producent." In de vier bladzijden lange overeenkomst die ik teken, vind ik ook de vergoeding voor mijn werkuren. 12,5 euro. Nou, dat valt even tegen. "Standaardtarief", krijg ik te horen. Oké. Tenslotte ben ik hier als vrijwilliger.


Persconferentie

Anderhalf uur na onze eerste ontmoeting heb ik opnieuw Tom Van Bauwel voor me. Hij zit op de rij voor mij en draagt een brilletje en een jasje. Hij is een van de twee acteurs die tussen de groep figuranten plaatsneemt in een geïmproviseerd bedrijfszaaltje. Vanmiddag moet de scène ingeblikt worden waarbij de top van een bouwbedrijf een nieuwe CEO voorstelt, met de nodige herrie. Jenne Decleir barst voor de camera een keer of twintig uit zijn vel. Jeroen Van Dyck blijft er onverstoorbaar bij en Tom Van Bauwel veert op als journalist die een smakelijke primeur ruikt.

Zelf ben ik ook gecast als journalist - de groep figuranten is verdeeld in fotografen en journalisten - en dat is hoegenaamd geen probleem. Een echte persconferentie heb ik al zo'n duizend keer meegemaakt. Wel vraag ik me af wat moeilijker is: een journalist die een acteur probeert te zijn (ikzelf) of een acteur (Van Bauwel) die journalist probeert te zijn. Als Van Bauwel na het 21ste shot zijn paar lijnen tekst voor een vervaarlijk naderende camera declameert, volgt het antwoord: dit zou ik nooit in één keer kunnen.

Rest de vraag waar de ambitie van mijn collega-figuranten ligt. "Ervaring opdoen", is een van de vaakst voorkomende antwoorden. Maar waarom dan? "Gewoon, omdat het plezant is." Velen figureerden al in Familie of Witse, reeksen waarin ze via de website inthepicture.tv belandden. "Ook wij doen soms een beroep op die databank", zegt producer Marjan Spiessens. "Al hebben voor De Vijfhoek meer dan 2000 mensen zich via Kanakna kandidaat gesteld. Jij bent er nu bij als journalist, maar wellicht hadden we jou er anders ook uitgepikt. Je bent een donker type en die kunnen we wel gebruiken in de context van een bouwbedrijf in het Brusselse."

Dik drie uur en één droge boterham later zit mijn werk er op. Jenne Decleir en co gaan nog door tot één uur 's nachts. De opnameleider richt zich opnieuw tot de figuranten. "Bedankt. U was geweldig." Eerst zien en dan geloven. In 2012, op Eén.
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

MyTime17
Super Sterposter
Berichten: 5131
Lid geworden op: 08-08-2010 01:22

Bericht door MyTime17 » 07-08-2011 00:48

Ik vind het tof da we hem nog eens op het scherm gaan zien, tis weer lang geleden.

Ik vond Tom altijd ne toffe, stond altijd klaar voor een babbeltje met iedereen :)
<3 Lily <3
<3 20.06.2011 <3

<3 Lyana <3
<3 15.03.2013 <3

MyTime17
Super Sterposter
Berichten: 5131
Lid geworden op: 08-08-2010 01:22

Bericht door MyTime17 » 21-10-2011 19:38

en Tom was daarstraks tusse 17 uur en 18 uur te zien op ATV. Ging over zijn komende projecten. Het geheel heb ik niet gezien
<3 Lily <3
<3 20.06.2011 <3

<3 Lyana <3
<3 15.03.2013 <3

Ponkie
Super Sterposter
Berichten: 7019
Lid geworden op: 28-06-2010 22:41

Bericht door Ponkie » 21-10-2011 21:12

hij, of tenminste toch zijn stem, speelt mee in de Kuifjefilm. Hier is de link naar het interview:
http://www.atv.be/node/26809
Steun Vroedvrouwen voor Ecuador www.vvevzw.tk

Plaats reactie